Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu installatieprobleem  (gelezen 849 keer)

Kadaver

  • Gast
Ubuntu installatieprobleem
« Gepost op: 2007/09/24, 23:23:56 »
Ik had een paar dagen geleden Ubuntu geinstalleerd. Omdat ik alleen 1024x768@60hz kon selecteren heb ik geprobeerd de /etc/X11/xorg.conf file te editen. Alleen had ik waarschijnlijk iets niet goed gedaan waardoor Ubuntu de grafische omgeving niet meer in kon komen.

Ik dacht de gemakkelijkste oplossing is opnieuw te installeren, dus ik heb met Gparted de twee Linux partities gedelete en weer nieuwe aangemaakt. Daarna opnieuw opgestart en de Ubuntu installatie CD geboot. Na een paar minuten laden krijg ik een login scherm waarbij een timer afloopt. Als ik niets invul krijg ik de volgende foutmelding:

Your session only lasted less than 10 seconds

en verder bij details:

/bin/sh: Can't open id
/usr/bin/x-session-manager: 1 : syntax error: word unexpected (expecting ")")

Ik heb al op internet gezocht, maar daar gaat het meestal om het feit dat de schijf bijna vol is. Dat lijkt me hier niet aan de hand. Ik heb ook geprobeerd in te loggen onder mijn oude inloggevens van de vorige installatie, uiteraard zonder resultaat

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Ubuntu installatieprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/25, 03:08:05 »
En je hebt de zelfde cd gebruikt om opnieuw op te booten? Heb je de vorige keer toevallig met iets van "noapci" ?

Als dat niet werkt dan werkt de alternate in ieder geval wel...

Offline vanadium

  • Lid
Ubuntu installatieprobleem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/25, 12:30:50 »
Ik heb dergelijk gedrag gezien op een PC met slechts 128 MB geheugen. Als dat bij jou de oorzaak is, dan zal het inderdaad vast wel lukken met de alternate CD. In mijn geval was het dan na enkele pogingen toch gelukt.

Kadaver

  • Gast
Ubuntu installatieprobleem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/25, 16:53:16 »
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb inderdaad dezelfde cd gebruikt om opnieuw te booten. Er zit 1024 MB geheugen in mijn pc, dus het zal hier waarschijnlijk niet mee te maken hebben. Ik kan me ook niets herrineren over noapci.

Ik zal vanavond de alternate cd proberen te installeren. Ik laat nog weten of dit gelukt is.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu installatieprobleem
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/25, 16:57:48 »

Kadaver

  • Gast
Ubuntu installatieprobleem
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/25, 21:53:26 »
Het is gelukt!

Ik heb Ubuntu opnieuw kunnen installeren met de alternate installatie.  En het is me nu ook gelukt om de schermresolutie aan te passen.

Mensen bedankt!