Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Testers gevraagd: nieuwere ondersteuning voor aanraakveld in Ubu 16.04 / Mint 18  (gelezen 7777 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Wie wil meehelpen om dit uit te proberen:
https://sites.google.com/site/easylinuxtipsproject/2#TOC-Install-newer-touchpad-support
(punt 9, rechterkolom)

Ik hoop dat dit een oplossing is voor een aanraakveld dat soms "springerig" reageert in Mint 18.x / *buntu 16.04.x. Maar het uitproberen is ook bedoeld om na te gaan of er negatieve neveneffecten zijn.

Reacties graag in dit draadje, en bij voorbaat dank!  :)

--- foutje in de handleiding hersteld: nu zouden er uiteindelijk, na de laatste terminalopdracht, totaal geen foutmeldingen meer moeten zijn.
« Laatst bewerkt op: 2017/03/27, 14:36:46 door Pjotr »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Na halve week intensief gebruik, geen nadelig neveneffect bemerkt. Aanraakveld lijkt stabiel; geen op hol geslagen muispijl meer gehad.

Tussentijdse conclusie: dit lijkt een oplossing te kunnen zijn voor mensen die problemen hebben met een geïntegreerd aanraakveld zonder knoppen.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Hoi Pjotr,

Goede zaak. Weinig reacties hier. Zelf zet ik het aanraakveld altijd uit. Als ik zo'n mooi groot veld had als op de Macs was het wat anders. Maar met die postzegels op mijn laptops heb ik altijd ruzie. Aan mij heb je hier dus niks.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline MKe

  • Lid
Wat doet het precies?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Wat doet het precies?
Het is een nieuwere versie van de ondersteuning voor aanraakvelden, met (hopelijk) foutreparaties t.o.v. de standaardversie voor *buntu 16.04.  :)

Offline Biep

  • Lid
Als nieuweling durf ik dit niet op deze manier.  Is er een ppa waarmee ik het in aptitude kan doen (en ongedaan maken)?