Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Promotie-acties  (gelezen 5630 keer)

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Promotie-acties
« Gepost op: 2011/04/18, 23:20:03 »
Hoi,

Op dit moment hebben we maar 2 plaatsen waar we promotie-acties doen geplanned voor dit jaar. We moeten eens verder zoeken denk ik.

Vorig jaar was Thomas met het idee gekomen om op beurzen te staan zoals de huishoud-beurs. Maar ik denk dat een standje hier duur zal zijn. Iemand nog meer ideeen?

Ik dacht iets zoals 30 april op een markt om mensen daar aan te spreken. Maar dat is ook weer lastig.. verder had ik zo geen ideeen.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Re: Promotie-acties
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/18, 23:43:13 »
Olster Jaarmarkt?
Hebben we al 2 keer gestaan  ;)
Is ergens in september.

Grondplek kost iets van 7,50

Spullen heb ik verder wel.. (partytent enz, enz.)

Re: Promotie-acties
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/19, 14:04:23 »
Koninginnemarkt is niet eens zo'n slecht idee hoor ertai. (Helaas) ben ik die dag bij mijn opa's verjaardag, dus kan ik niet helpen. Maar een andere datum dan 30 april moet wel lukken.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Promotie-acties
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/19, 14:12:18 »
Wat dingen die mij te binnen schieten:
 - STRP-festival (kunst/technologie) in Eindhoven: http://www.strp.nl/
 - Muziek festival: http://www.musicmeeting.nl
 - Mundial http://www.festivalmundial.nl/ - Wereldmuziek met ook aandacht voor ontwikkelingshulp
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Promotie-acties
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/20, 00:30:49 »
Ik sprak vandaag Marcel Nijenhof, ex bestuurslid van de Nllgg en aspirant bestuurslid van de NLUUG, en hij gaf aan dat Ubuntu-NL welkom is om een stand te bemannen op de NLUUG voorjaarsconferentie donderdag 12 mei in de welbekende Reehorst te Ede. Een stand (tafel) waar zo'n twee mensen achter kunnen staan. Het schijnt een leuk evenement te zijn.

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Promotie-acties
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/20, 15:12:31 »
Ik kan die dag zoals het er nu uitziet wel vrijhouden. Wie kan nog meer op die dag de stand bemannen? Wel vraag ik me af of daar promotie nog nodig is, de meesten daar zullen Ubuntu wel kennen lijkt me.
Mochten er meerdere mensen kunnen die dag dan mogen zij gaan en zet ik me op de reserve.

Wat al die andere bijeenkomsten betreft, een lijst is leuk maar dan moeten we ook uitzoeken of we er kunnen staan, wat de kosten zullen zijn en wie er op die dagen kunnen. Iets om een overzicht op de wiki te zetten?

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Promotie-acties
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/20, 19:59:17 »
Mijn idee is om meer degene die onbekend zijn met linux bekend te krijgen met Ubuntu.
Ik vind een lijst met evenementen waar we zouden kunnen staan op de wiki een goed idee
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Re: Promotie-acties
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/20, 22:41:07 »
Ik ben het er wel mee eens, op de NLUUG kent iedereen Ubuntu waarschijnlijk al, promotie daar is niet zo heel zinvol. Dus als het op kiezen aankomt is het denk ik idd. beter om op evenementen te staan waar je echt mensen kan laten kennismaken met Ubuntu.

Re: Promotie-acties
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/21, 19:39:45 »
Aan de andere kant gaf Marcel vandaag de tip dat de NLUUG conferentie misschien wel een heel mooie plek om als community actieve leden te werven. Er zijn volgens waarschijnlijk heel wat doorgewinterde Ubuntu gebruikers die het best leuk zouden kunnen vinden om wat meer betrokken te zijn bij de community. Dus misschien dat promotie niet de enige reden hoeft te zijn om ergens met een stand te gaan staan.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Promotie-acties
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/21, 19:50:02 »
Zo geeft Miek die bij de Jam in Nijmegen was ook een praatje bij de NLUUG ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Promotie-acties
« Reactie #10 Gepost op: 2011/04/21, 20:25:57 »
Dan kan het inderdaad wel weer interessant worden. Ik zag dat een van deelnemers aan de Jam in Nijmegen nu ook op het forum zit.
Wie kan er die dag daar aanwezig zijn?
Thomas, wat moeten we doen als we die dag daar aanwezig willen zijn?

Re: Promotie-acties
« Reactie #11 Gepost op: 2011/04/21, 22:15:03 »
Bij de HCC in Apeldoorn geeft Henk Bos volgende week uitleg over Ubuntu 11.04

http://www.hcc.nl/eCache/DEF/31/888.bnI9NDQ4MTA.html

Ik heb aangeboden hem te helpen.
Heeft er nog iemand zin?  ;)


Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Promotie-acties
« Reactie #12 Gepost op: 2011/04/21, 22:48:05 »
Ik kan die avond wel en wil wel helpen als het nodig is.

Re: Promotie-acties
« Reactie #13 Gepost op: 2011/04/21, 23:09:16 »
Zo geeft Miek die bij de Jam in Nijmegen was ook een praatje bij de NLUUG ;)

Dat bewijst maar weer dat er potentiële Ubuntu vrijwilligers kunnen rondlopen op de NLUUG dag. :)

Ik sta zelf als het goed is als vrijwilliger op de LPI stand dan, dus ik kan niet op de Ubuntu stand. Dus als er naast TonH nog iemand is die daar wel wil zijn, laat het weten.

Best leuk evenement om eens een kijkje te nemen, normaal betaal je 135 euro om daar heen te gaan, maar dan hoef je natuurlijk niet achter een stand te staan. ;) Maar als je onderling wat afspraken maakt kan je best een lezing meepikken natuurlijk.

sprekers

programma

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Promotie-acties
« Reactie #14 Gepost op: 2011/04/22, 10:48:08 »
Ik wilde er in eerste instantie wel graag heen. En zou dan ook wel kunnen helpen voor Ubuntu NL. Maar ik heb het helaas iets te druk om daar een donderdag voor vrij te maken. Jammer dat het niet in het weekend is.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Promotie-acties
« Reactie #15 Gepost op: 2011/04/22, 14:44:40 »
Ik kan die avond wel en wil wel helpen als het nodig is.

Ik heb het doorgegeven :)
Tot donderdag!

Re: Promotie-acties
« Reactie #16 Gepost op: 2011/04/27, 23:07:19 »
Ik kan die avond wel en wil wel helpen als het nodig is.

@ Ton, kom je nog helpen? Begint om 20.00 u., maar we kunnen eerder terecht,

Flyers komen morgen waarschijnlijk ook binnen. Ik neem dan een stapeltje mee.

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Promotie-acties
« Reactie #17 Gepost op: 2011/04/28, 09:49:21 »
Ja ik kom nog.
Wat is eerder, een half uur?