Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VLC 1.0.5 installeren howto?  (gelezen 902 keer)

Offline Yamaha-R6

  • Lid
VLC 1.0.5 installeren howto?
« Gepost op: 2010/12/28, 08:44:08 »
Is er een duidelijke howto te vinden voor het installeren van VLC 1.0.5 de huidige VLC versie geeft problemen met streamen vanaf mijn VU+ duo.
Ik heb mij helemaal suf gegoogled maar kan niets bruikbaars vinden.

De vlc-1.0.5.tar.b2 heb ik al ergens vandaan gedownload maar deze krijg ik met geen mogelijkheid geinstalleerd, ik doe ongetwijfeld iets fout.

Mijn handigheid met linux is niet enorm maar terug naar windows voor deze uitdaging gaat mij net ff te ver.

Ik hoop dat hier iemand mij wat verder op weg kan helpen.

Offline vanadium

  • Lid
Re: VLC 1.0.5 installeren howto?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/28, 10:55:24 »
Een mogelijkheid is vlc te installeren via getdeb.net:

http://www.getdeb.net/updates/Ubuntu/10.10/?q=vlc

Je moet hiervoor eerst hun repo's toevoegen: de eerste keer dat je probeert te installeren, krijg je hiervoor instructies. Wil je niet dat andere software bijgewerkt wordt door getdeb.net, inactiveer dan hun repo terug na installatie van je nieuwe VLC (System - Administration - Synaptic package manager, Settings - Repositories, "Other software" tab).

Offline Yamaha-R6

  • Lid
Re: VLC 1.0.5 installeren howto?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/28, 13:50:38 »
Volgens mij heb je dan weer de laatste versie en ik wil eigenlijk terug naar VLC 1.0.5 omdat met de nieuwe versie streamen vanaf mijn VU+ niet lekker gaat.

Offline vanadium

  • Lid
Re: VLC 1.0.5 installeren howto?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/28, 14:12:30 »
Dan wordt het compileren, en ik weet niet of je daar aan toe bent (ik toch niet). In het archief vlc-1.0.5.tar.bz2 is er een bestandje INSTALL waar het staat uitgelegd. Het komt neer op het vertrouwde "configure", "make" en "make install", maar hoewel dat eenvoudig klinkt, loopt het vaak niet zo van een leien dakje. Maar je kan het altijd proberen.

Probeer anders eens die nieuwere versie. Misschien lukt het met die wel. Anders zou je een gecompileerde 1.05 moeten vinden, maar ook dan zijn de kansen op succes beperkt: dergelijke binaries werken niet op ieder linux systeem. Nog een andere mogelijkheid: een deb installatiebestand vinden van een vorige Ubuntuversie (vb. de 8.04). Het is niet uitgesloten dat die zich ook laten installeren op de huidige Ubuntu versie.

Offline Ed

  • Lid
Re: VLC 1.0.5 installeren howto?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/28, 16:12:24 »
Misschien heb je hier iets aan, werkt bij mij perfect.
http://www.webupd8.org/2010/08/install-vlc-114-in-ubuntu-via-new-ppa.html

Gr Ed

Offline Yamaha-R6

  • Lid
Re: VLC 1.0.5 installeren howto?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/29, 08:46:48 »
Allemaal bedankt voor het meedenken.

Inmiddels is mijn probleem opgelost.

Ik heb de laatste versie van VLC met Firefox plugin geinstalleerd en een aanpassing gemaakt in de instellingen in Firefox waardoor ik nu wel een stream vanaf mijn Vu+ kan kijken in VLC.