Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Drivers voor Dell Wifi-kaart  (gelezen 1878 keer)

Yoshi

  • Gast
Drivers voor Dell Wifi-kaart
« Gepost op: 2006/07/30, 11:10:27 »
Bon,

Een collega heeft me eindelijk over de streep gehaald om mij wat meer met Linux bezig te houden. En eerlijk, ik beklaag het mij tot nu toe nog niet. Ik heb het zelfs in Multi-boot op m'n Laptop van't bedrijf staan.

Toch

Skoebidoe

  • Gast
Drivers voor Dell Wifi-kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2006/07/30, 13:48:11 »
Beste,

Ben zelf een totale newbie in Linux... Echt een kant-en-klare oplossing bieden kan ik niet maar je kan misschien eens naar de volgende link surfen :

https://wiki.ubuntu.com/NlWifi

Daar zal je vast en zeker wat nuttige info vinden.
Als het echt niet lukt moet je het commando 'lspci' in de Terminal geven en de uitvoer eens posten. Er zitten hier een aantal experts op het forum die je vast en zeker verder zullen kunnen helpen...
Succes en niet opgeven zou ik zeggen (doe ik overigens ook niet!)  :)

Yoshi

  • Gast
Drivers voor Dell Wifi-kaart
« Reactie #2 Gepost op: 2006/07/30, 14:07:05 »
Opgeven ? Geen denken aan ! :)

Op de Nederlandse Wiki pagina's komen we nog niet echt ver ... Configureren, dat zie ik nog wel zitten. Eerste punt is een driver vinden voor die kaart, en die ook ge

Skoebidoe

  • Gast
Drivers voor Dell Wifi-kaart
« Reactie #3 Gepost op: 2006/07/30, 14:18:32 »
Citaat van: Yoshi
Opgeven ? Geen denken aan ! :)

Op de Nederlandse Wiki pagina's komen we nog niet echt ver ... Configureren, dat zie ik nog wel zitten. Eerste punt is een driver vinden voor die kaart, en die ook ge

Drivers voor Dell Wifi-kaart
« Reactie #4 Gepost op: 2006/07/30, 15:56:58 »
Hoi,

Ik heb eens opgezocht. Uw kaart kan werken. Maar ubuntu herkent hem niet direct.
Je zal met het programma ndiswrapper je windowsdrivers moeten installeren.

Nu ben ik zelf geen expert met ndiswrapper. Zelf heb ik dat nog nooit moeten gebruiken.

Op de wiki NlWifi: zijn we nog bezig met de aanmaak van de pagina over ndiswrapper.
voor installeren/gebruik van ndiswrapper probeer je best eens met de zoekfunctie van dit forum. als zoekterm uiteraard :"ndiswrapper"




Extra:

Dit vond ik als extra info over je kaart:
Citaat
Requires ndiswrapper. Use instructions in [WWW] ndiswrapper wiki. Used the driver from the WindowsXP driver from the [WWW] Dell driver download page. Unzipped the .EXE file, and found the driver in DRIVER directory. I also compiled and installed the latest version of ndiswrapper, per [WWW] instructions. Not sure if this is necessary. Also, this driver did not work until I ran ndiswrapper by calling it with it's entire path from the terminal. I tried twice installing the driver by calling simply ndiswrapper but it did not work. I checked the path of the command ($ which ndiswrapper) and it said /usr/sbin/ndiswrapper. $ /usr/sbin/ndiswrapper Perhaps it was coincidence that it just happened to cooperate with me just as I decided to call it using its full path? Not sure.
Groeten,
Arvid Van Essche

Yoshi

  • Gast
Drivers voor Dell Wifi-kaart
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/06, 00:05:21 »
Hi,

Misschien dachten jullie dat ik het toch had opgegeven. Niks hoor ! :) Maar het moet weer week-end zijn voor we verder kunnen. Afgelopen week een viervoudig systeem opgezet : (in deze volgorde) XP in Werkgroep, XP in een Domein, Ubuntu-Dapper, en Windows Vista (Beta 2). En dat zonder data-verlies, maar daar schrijf ik later wel eens mijn memoires eens uit. Kan nuttig zijn voor wie het ook eens wil uitprobreren

Terug naar het Wifi-vraagstuk ...

Bon. Ik kan dus niet om die ndiswrapper heen ... Het maakte mij een beetje bang, want source-code compileren heb ik nooit eerder gedaan. En dat wil dus voorlopig nog niet lukken ook !

Ik heb de source-code gedownload (http://www.ndiswrapper/sourceforge.net) en volgens de instructies moet je die compileren met het commando 'make'. Zegt mijn Ubuntu toch wel dat ie dat commando niet kent ?! Wat moet ik nu nog bij installeren voor ik verder kan ...

Ik heb

Gast

  • Gast
Drivers voor Dell Wifi-kaart
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/11, 21:42:44 »
Hallo Yoshi,

Het probleem van make is zeer simpel op te lossen, in de package manager het pakket make opzoeken, en deze installeren.
Je zal make nog wel vaker iin de toekomst gaan gebruiker als je je buiten de standaard pakketten gaat begeven, en daar begint linux pas :D