Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Werkt de Samsung YP-S2Q zonder veel gedoe met Linux? [opgelost]  (gelezen 1118 keer)

Offline koen_92

  • Lid
Hoi,

Ik ben opzoek naar een nieuwe media-speler (ik zeg express geen mp3-speler :P)
De enige eisen zijn dat hij redelijk geluid moet geven, minimaal 1GB opslag moet hebben, ogg vorbis moet ondersteunen, en met Linux moet werken.
Nu kwam ik deze tegen:
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/samsung-yp-s2q-2-gb-zwart/9000000006196241/index.html#product_specificaties

Die voldoet eigenlijk aan al mijn eisen. Alleen van het laatste ben ik niet zeker: Werkt hij op Linux?
Met Google kan ik er namelijk niets over vinden.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/09, 15:00:25 door koen_92 »

Re: Werkt de Samsung YP-S2Q zonder veel gedoe met Linux?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/31, 22:02:03 »
De bijgeleverde software zal niet werken onder Ubuntu. Misschien onder Wine.
Ubuntu zal je speler wel herkennen als een USB apparaat. Je kan werken met Amarok en Rythmbox, de laatste bied ook de mogelijkheid om muziek van je speler direct af te spelen. In beide moet MPT ingeschakeld zijn. Ik heb nog op internet gezocht, alleen is er heel weinig te vinden. Hopelijk jou zo voldoende ingelicht te hebben.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline koen_92

  • Lid
Re: Werkt de Samsung YP-S2Q zonder veel gedoe met Linux?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/31, 22:32:25 »
Bedankt, ik ben weer een stukje wijzer.
Nog 2 vragen:
1. Wordt deze speler dan niet als massa storage device herkend? (Net als usb-sticks)
2. Wat is MPT, werkt hij dan wel zeker (met Rythmbox, die op mijn computer staat)?

Re: Werkt de Samsung YP-S2Q zonder veel gedoe met Linux?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/31, 23:02:43 »
1) Ja, sorry soms ben ik een beetje kort door de bocht. :-[
2) Foutje van mij MPT moet zijn MTP=Media Transfer Protocol. Onder Bewerken in Rythmbox staat Plugins, deze aanklikken en MTP aanvinken.
Of het zeker werkt kan ik je niet zeggen, hangt ook van je kennis af van Ubuntu.
Lees anders eerst dit wat ouder artikel http://linuxuser.copyleft.be/liglog/?p=160 Maar ja inmiddels zijn we een paar jaar verder en de herkenning van apparaten wordt steeds beter onder Ubuntu.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline koen_92

  • Lid
Re: Werkt de Samsung YP-S2Q zonder veel gedoe met Linux?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/31, 23:52:50 »
Hij werkt dus als Massa storage device?
Dan werkt hij toch 100% zeker, en heb ik dat hele MTP gebeuren niet nodig of niet?

Re: Werkt de Samsung YP-S2Q zonder veel gedoe met Linux?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/01, 00:05:30 »
Dat MTP zit al in beide programma's, je hoeft het alleen in te schakelen. Ik heb zelf een Creative Zen V, ik gebruik Amarok om bestanden uit te wisselen. Als Ubuntu de Samsung herkent als massa opslag, kan je ook middels Nautilus bestanden over zetten.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline koen_92

  • Lid
Re: Werkt de Samsung YP-S2Q zonder veel gedoe met Linux?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/01, 14:00:21 »
Ok, bedankt.
Ik ga hem kopen. :)

Als ik hem binnen heb, hoor je het nog wel.

Re: Werkt de Samsung YP-S2Q zonder veel gedoe met Linux?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/01, 14:01:57 »
Als het een Mass storage device is, werkt hij 99.99% zeker met ubuntu. Met MTP moet het ook gewoon werken, alleen ondersteunt niet alle software dat.  GNOME en Rhythmbox iig wel.

Offline koen_92

  • Lid
Re: Werkt de Samsung YP-S2Q zonder veel gedoe met Linux?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/09, 15:00:15 »
Inmiddels heb ik hem binnen.
En hij werd gewoon als Mass storage device herkend.
Inmiddels staan de eerste liedje er op (in .ogg vorbis), en ben ik er erg tevreden over. :)