Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Langzaam internet  (gelezen 1778 keer)

manon88

  • Gast
Langzaam internet
« Gepost op: 2008/08/14, 12:08:25 »
Ik ben er blij dat Ubuntu nu goed werkt op mijn laptop. Nu heb ik echter twee laptops aanstaan. Het probleem speelt ook als dit niet het geval is maar ik was even aan het vergelijken en het internet op de laptop met Ubuntu gaat echt tergend langzaam in vergelijk met het internet op de andere laptop. Hier staat geen Ubuntu op. Ze zijn allebei verbonden met hetzelfde draadloos netwerk. Is hier een oplossing voor of moet ik er maar mee leven dat het internet op de Ubuntu laptop zo langzaam is?

Offline HP

  • Lid
Langzaam internet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/14, 12:17:17 »
Het is bekend dat draadloos op Ubuntu laptops trager draait omdat de Ubuntu drivers voor draadloze netwerkkaarten 'reverse engineerd' zijn en meest niet afkomstig van de fabrikant. Bij 'tergend langzaam' lijkt me echter wat anders aan de hand.....

Voor de goeie orde: het ligt dus niet aan Ubuntu. Wellicht dat er mogelijkheden zijn om de boel te optimaliseren, maar daartoe moet je wel even zeggen wat voor netwerkkaart je hebt in de Ubuntu laptop
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Langzaam internet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/14, 12:20:24 »
@HP ze zegt : draadloos
@manon:
Heb je Pjotr zijn googlepages al eens gelezen. Staan heel veel tips in oa ook om internet draadloos sneller te laten lopen. Zie: http://computertip.googlepages.com/ubuntulinux
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline HP

  • Lid
Langzaam internet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/14, 12:22:16 »
Citaat van: Peterbeter
@HP ze zegt : draadloos
???
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

manon88

  • Gast
Langzaam internet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/14, 12:25:32 »
Ik heb de googlepages gebruikt om het draadloos netwerk uberhaupt werkend te krijgen. Dat lukte eerst niet. Af en toe kan ik wel normaal op internet, even later is het weer zo langzaam dat ik niet eens pagina's kan laden.

Langzaam internet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/14, 12:26:18 »
@HP" er moet ergens een misverstandje zijn (was voor je edit)! forget please
@manon: misschien eerst beginnen met deze:
  http://computertip.googlepages.com/directdoen
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Drummies

  • Lid
Langzaam internet
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/14, 12:28:32 »
manon88
misschien heb je wat aan onderstaande link geeft veel info over netwerken


http://tille.garrels.be/training/ubuntu/ch12.html
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

manon88

  • Gast
Langzaam internet
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/14, 13:09:06 »
@Peterbeter: die heb ik al helemaal doorgewerkt.
@drummies: Ga het bekijken, bedankt!

manon88

  • Gast
Langzaam internet
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/17, 10:36:09 »
Internet blijft langzaam.

Arrrhalomynn

  • Gast
Langzaam internet
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/22, 21:49:15 »
Ik heb min of meer het zelfde probleem. Ik heb net Ubuntu geinstalleerd en via ndiswrapper de driver van mijn draadloze netwerkkaart (een rt2500) geinstalleerd.

Ik kreeg eerst een snelheid van rond de 25 kB/s en na 'sudo iwconfig wlan0 rate 54M' gedaan te hebben zit ik rond de 70 kB/s. Op mijn windows xp pc, die er vlak naast staat, haal ik een snelheid van 885 kB/s.

De juiste driver is dus geinstalleerd en hij herkent dat het een 54 Mbps verbinding is. Ik heb dus geen idee wat ik verder nog moet doen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Langzaam internet
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/22, 23:01:50 »
Citaat van: Arrrhalomynn
Ik heb min of meer het zelfde probleem. Ik heb net Ubuntu geinstalleerd en via ndiswrapper de driver van mijn draadloze netwerkkaart (een rt2500) geinstalleerd.

Ik kreeg eerst een snelheid van rond de 25 kB/s en na 'sudo iwconfig wlan0 rate 54M' gedaan te hebben zit ik rond de 70 kB/s. Op mijn windows xp pc, die er vlak naast staat, haal ik een snelheid van 885 kB/s.

De juiste driver is dus geinstalleerd en hij herkent dat het een 54 Mbps verbinding is. Ik heb dus geen idee wat ik verder nog moet doen.
De "fout" die je hebt gemaakt, is dat je de Windowsdriver gebruikt (in een Linuxjasje, met ndiswrapper). Je wil de Linuxdriver gebruiken voor deze Ralink chipset. De Linuxdriver zit gewoon in de Linuxkernel, dus je hebt hem al.

- verwijder de Windowsdriver
- herstart je computer
- doe daarna dit:
http://computertip.googlepages.com/enkelebekendefouteninubuntu
(nummer 9)

Arrrhalomynn

  • Gast
Langzaam internet
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/23, 10:59:09 »
Bedankt voor je tip. Ik heb stap 1 en 3 overgeslagen en enkel de computer opnieuw opgestart. Ik krijg nu ongeveer de snelheden als in windows xp. Het probleem heeft zichzelf dus opgelost :).

Offline HP

  • Lid
Langzaam internet
« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/25, 14:42:00 »
Citaat van: manon88
Internet blijft langzaam.
Is je engels redelijk? Misschien heb je hier wat aan.
https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/Ndiswrapper
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]