Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waar zet ik dit neer? Nou hier dan maar!  (gelezen 1830 keer)

Waar zet ik dit neer? Nou hier dan maar!
« Gepost op: 2007/03/07, 22:27:54 »
Aan iedereen die dit wil lezen,

Sinds enkele weken ben ik aan Ubuntu begonnen en ik kan jullie zeggen dat ik een echte 0,0 was op het gebied van Linux. Ik zag er vreselijk tegen op om met dit operating system te beginnen omdat je nog (naar ik had vernomen) zo veel zelf moet installeren en wijzigen in een terminal met allerlei kreten waar je als beginnende linuxgebruiker natuurlijk niet mee uit de voeten kan.

Toch ergerde ik me kapot aan dat gedoe met windows, maakt niets uit welke versie, steeds weer updates installeren, virusscanners, antispam, antihackers, trojans etc. etc. Je systeemgeheugen werd opgevreten bij al deze te installeren beveiligingssoftware. Dan nog je windows en je zat uiteindelijk op een systeem wat niet vooruit tebranden is.

Na aandringen van een vriend ben ik dan eindelijk overgstapt naar linux en in dit geval dus naar Ubuntu 6.10. Mijn eerste installatie verliep niet geheel vlekkeloos maar na 2 a 3 keer begon ik het zelfs leuk te vinden en kreeg steeds meer de smaak te pakken. Inmiddels heb ik nu twee pc's t.w een compaq met 512Mb interne geheugen en mijn laptop van HP met 1GB interngeheugen draaien. Ik kan zeggen dat ik dik te vreden ben en voor geen geld terug zal gaan naar die windowssystemen.

Steeds weer kom ik er achter dat er zo ontzettend veel mooie en niet te veregeten GRATIS programma's zijn die onder linux beter werken dan windows. Internetten, officice, mp3, video en noem maar op, je kan het vinden in de installatiemenu van synaptec. Geweldig. Niet vergeten dat veel mensen hier heel veel tijd in hebben gestoken.

En dan, en dat is voor mij écht het allerbelangsrijkste geweest dat ik bij Ubuntu ben gebleven, DAT IS DIT FORUM, wat een geweldige mensen kom ik hier tegen. Werkelijk waar, zonder jullie zou ik waarschijnlijk hebben afgehaakt maar dankzij jullie allemaal heb ik doorgezet.

Zit je met een probleem, weet je iets niet, kan je het niet snel genoeg vinden.... het maakt allemaal niet uit. Plaats je vraag op het forum en binnen enkele uren, soms zelfs minuten, heb je wel een antwoord op je vraag.

Bij deze wil ik dan ook iedereen die hier op het forum aanwezig is heel erg hartelijk bedank voor de steun, adviezen en goede raad die ik van jullie heb gekregen en ik hoop dat ik nog héél veel jaren op dit forum met jullie kan corresponderen. Wanneer ik zelf iets ben tegengekomen waarvan ik denk dat het interessant is voor andere dan plaats ik dat zeker op dit forum.

Nogmaals, heel veel dank.

Groetz, Robert. :) :) :) :)
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Aline

  • Gast
Waar zet ik dit neer? Nou hier dan maar!
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/07, 22:54:22 »
Nou, aardig van je, fijn dat iemand dat ook eens gewoon neerzet, welkom aan boord :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Waar zet ik dit neer? Nou hier dan maar!
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/07, 23:29:54 »
Fijn bericht!
Voor mij geldt trouwens ook, dat ik waarschijnlijk zou hebben afgehaakt zonder de technische steun van dit forum. Afgelopen zomer, toen ik echt begon met Linux, was ik soms ook helemaal de weg kwijt......

Verder is het hier op het forum trouwens ook nog eens gewoon gezellig, dus ook dat is een reden om te blijven hangen!

Groet, Pjotr.

Offline siegi

  • Lid
Waar zet ik dit neer? Nou hier dan maar!
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/07, 23:36:15 »
Citaat van: pjotr123
Fijn bericht!
Voor mij geldt trouwens ook, dat ik waarschijnlijk zou hebben afgehaakt zonder de technische steun van dit forum. Afgelopen zomer, toen ik echt begon met Linux, was ik soms ook helemaal de weg kwijt......

Verder is het hier op het forum trouwens ook nog eens gewoon gezellig, dus ook dat is een reden om te blijven hangen!

Groet, Pjotr.
@pjotr123 Ben jij nog maar begonnen sinds deze zomer?  Dan heb je wel veel vordering gemaakt op korte tijd :)
@robertvroegop misschien kan je af en toe nog eens terug komen naar dit forum zien of je een paar vraagjes kan beantwoorden.  Want het forum word altijd maar drukker en hoe rapper iemand geholpen hoe meer kans er is dat ie ook bij ubuntu blijft

Waar zet ik dit neer? Nou hier dan maar!
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/08, 09:09:36 »
Bedankt voor de leuke reacties, ik hoop hiermee een bijdrage te hebben geleverd aan de gezelligheid op dit forum en ik kom zeker vaker hier terug. Ik ben niet van plan jullie in de steek te laten :) en ook ik word steeds slimmer met Ubuntu.
Wanneer ik leuke, interessante dingen ontdek dan hang ik dit heus aan de grote Ubuntu klok.

Groetz, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

meta4

  • Gast
Waar zet ik dit neer? Nou hier dan maar!
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/08, 18:57:22 »
Ik sluit me aan bij Robert, ofschoon ik nog een dualboot systeem, zeg maar als safetynet en sommige zaken nog niet heb uitgedokterd, ben ik al zo goed als over naar Ubuntu, vandaag ook maar even het boek "Ubuntu unleashed" gekocht, dus weer aardig wat leesvoer voor de komende weken. De hulp op dit forum is fenomenaal, dacht mag ook wel eens gezegd worden en ik hoop binnenkort zelf een steentje te kunnen bijdragen.
Ook ik heb Ubuntu een keer of 4 opnieuw mogen installeren omdat ik echt van alles uit zit te proberen, maar dat mag de pret niet drukken, het gaat altijd nog sneller dan XP installeren, waar ik toch gauw een 2 a 3uur mee bezig ben om het echt te optimaliseren. Een vraag rest me nog: waarom ben ik niet eerder overgestapt....:)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Waar zet ik dit neer? Nou hier dan maar!
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/08, 19:04:12 »
Waar heb je dat boek gekocht?
Lijkt me wel interessant leesvoer :)

meta4

  • Gast
Waar zet ik dit neer? Nou hier dan maar!
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/08, 19:23:36 »
hi,

bij Computer Collectief, is bij mij om de hoek, gelukkig hebben ze ook een website:

http://www.comcol.nl/

good luck

:P

Offline Dave

  • Lid
Waar zet ik dit neer? Nou hier dan maar!
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/08, 19:38:37 »
was al jaren aan het klooien met linux.
ook betaalde versies van SuSE gehad vanaf versie 7 (nog geen breedband toen) maar tbleef steeds bij dualboot en voornamelijk XP in gebruik.
vragen kwam maar moeizaam antwoord op, al die forums zijn in het duits of engels enzo.
ook wel eens wat anders geprobeert. boek gekocht Linux voor dummies met redhat cd enzo maar meer als wat gefreubel was het niet.

Tot een blad eens over Ubuntu schreef.
eens geprobeert en met de vragen kwam ik al snel op dit forum terecht.
Door dit forum was het al snel 99,99% ubuntu wat er werkt hier.
Want de basiszaken kwam vlot antwoord op zonder gemek van lees eens een manual zoals op veel linux forums indertijd.

Waar zet ik dit neer? Nou hier dan maar!
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/09, 10:27:49 »
Ik las op deze site dat er een meeting geweest is in Scheveningen afgelopen 3 februari, helaas heb ik dat gemist, gewoon niet gelezen dus. Misschien is het wel interessant om dit geregeld te organiseren. Misschien zijn er wel genoeg mensen die dit wel zien zitten en kan er 1 x per 2 maanden ergens in het land een bijeenkomstdag worden georganiseerd waar we dan ook eens kennis kunnen maken met al die mensen die steeds weer van die mooie oplossingen schrijven voor andermans problemen.

Misschien een pol maken om te zien hoe hier op gereageerd wordt en kijken wie er geinteresseerd is om zich aan te melden om te helpen dit te organiseren?
Hoe een pol te maken op dit forum weet ik niet maar er zullen vast wel knappe koppen zijn die dat wel weten. :)

Ik meld me hierbij aan. Wie volgt?

Groetz, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Waar zet ik dit neer? Nou hier dan maar!
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/09, 10:39:23 »
Meetings zijn er eens elke halfjaar. Als ik me niet vergis was devolgende eerste weekend van September in Texel.

Waar zet ik dit neer? Nou hier dan maar!
« Reactie #11 Gepost op: 2007/03/09, 16:32:04 »
Allen bedankt voor de informatie!! Jullie hebben de start voor mij een pak gemakkelijker gemaakt. Ook door gewoon te posts van andere te lezen leer je veel bij. Ik heb nu zelfs al mijn eerste antwoord op een vraag gepost:D,

Grtz Q.

meta4

  • Gast
Waar zet ik dit neer? Nou hier dan maar!
« Reactie #12 Gepost op: 2007/03/11, 22:58:05 »
Nog even over het boek "Ubuntu unleashed", ik heb dit weekend flink zitten lezen erin en het is wat mij betreft echt een aanrader, er staat echt van alles in over diverse onderwerpen, het kan naast dit forum uiteraard een flinke basis vormen voor je Ubuntukennis.