Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Icons op bureaublad  (gelezen 579 keer)

[Opgelost] Icons op bureaublad
« Gepost op: 2012/08/29, 20:02:27 »
In Windows werk ik met icons op het bureaublad. Daarmee kom ik dus met één klik in Word, in Excel of in  Outlook Express, om er maar een paar te noemen.
't Zal wel simpel zijn, maar ik kom er maar niet achter hoe ik dat in Xubuntu voor elkaar krijg. Iemand een tip?
Niet met de Windows- maar met de Linux-toepassingen bedoel ik.
Bart
« Laatst bewerkt op: 2012/08/31, 16:48:52 door Old man »
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Icons op bureaublad
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/29, 20:15:46 »
Door eenvoudig de toepassing uit het menu naar het bureaublad te slepen.

Re: Icons op bureaublad
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/29, 21:42:46 »
Hoe simpel het inderdaad kan zijn......
Bedankt RikRik.
Wat me wel opvalt is:
1. Rechtstreeks naar een willekeurige plaats op het scherm slepen gaat niet; het ikoontje springt terug naar links. Probeer je het daarna, dan gaat het goed.
2. Wil je de naam van de toepassing veranderen dan lijkt het alsof de rechtermuisknop daarvoor meerdere mogelijkheden biedt. Maar het lukt niet met Eigenschappen, zelfs niet met Hernoemen(!) maar alleen met de keuze Starter bewerken. (Althans voor Firefox en Thunderbird) Bij Writer bijvoorbeeld lukt dat wel weer.

Bart
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Re: Icons op bureaublad
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/29, 21:47:19 »
Hoe simpel het inderdaad kan zijn......
Bedankt RikRik.
Wat me wel opvalt is:
1. Rechtstreeks naar een willekeurige plaats op het scherm slepen gaat niet; het ikoontje springt terug naar links. Probeer je het daarna, dan gaat het goed.
2. Wil je de naam van de toepassing veranderen dan lijkt het alsof de rechtermuisknop daarvoor meerdere mogelijkheden biedt. Maar het lukt niet met Eigenschappen, zelfs niet met Hernoemen(!) maar alleen met de keuze Starter bewerken. (Althans voor Firefox en Thunderbird) Bij Writer bijvoorbeeld lukt dat wel weer.

Bart
Zie het als één van de tekortkomingen die Xfce heeft... Het is helaas niet zo'n volwassen desktop als GNOME. In gevallen als deze kun je het beste een bug melden op https://bugzilla.xfce.org/ als je Engels daar toereikend voor is.