Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Office 2010 onder Ubuntu  (gelezen 2047 keer)

Offline cashher

  • Lid
[OPGELOST] Office 2010 onder Ubuntu
« Gepost op: 2011/07/08, 21:17:50 »
Hallo!

Ik zou graag Office 2010 onder Ubuntu willen installeren, ik heb het op een cd.

Ik had iets gehoord over het programma Wine, maar hoe pak ik het aan als ik dat programma's (Wine) geinstalleerd heb?

Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2011/07/09, 12:27:37 door cashher »

Re: Office 2010 onder Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/08, 21:26:32 »

Offline ivo

  • Lid
Re: Office 2010 onder Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/08, 22:37:16 »
Waarom installeer je niet LibreOffice.

           http://www.libreoffice.org/
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Office 2010 onder Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/09, 08:58:51 »
Waarom zou je LO installeren als het al voorgeinstalleerd is ???

Offline ivo

  • Lid
Re: Office 2010 onder Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/09, 10:52:13 »
Waarom zou je LO installeren als het al voorgeinstalleerd is ???

Dat ligt er maar net aan welke Ubuntu versie de TS gebruikt.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Office 2010 onder Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/09, 11:40:54 »
Beste cashher,

Ubuntu heeft standaard Open Office aan boord, en vanaf 11.04 LibreOffice.

Mocht je MS Office onder Ubuntu willen draaien, moet je Crossover installeren.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline cashher

  • Lid
Re: Office 2010 onder Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/09, 11:48:08 »
Bedankt voor het antwoorden, ik heb op dit moment de nieuweste versie van Ubuntu 11.04. Hier zit ook het pakket LibreOffice bij.

Het probleem is echter als volgt, ik ben bang dat ik probleem ga krijgen met MS Office (2003) op school, want kan ik een Office document van LibreOffice openen met MS Office? Dit geldt ook voor andersom.

Vandaar dat ik vroeg of ik MS Office kan installeren, als er echter geen problemen zijn met het openen van LibreOffice in MS Office en andersom, dan zou het geen probleem moeten vormen.

Bedankt!

Re: Office 2010 onder Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2011/07/09, 11:56:39 »
@Cashher: dat gaat ten dele wel; je kan best je document opslaan als een .doc-file in LO; en dat is dan weer compatibel met Office (Microsoft). Het is wel dat wanneer je zware lay-outs maakt in Office dat dat niet perfect overgenomen wordt in LibreOffice, maar voor gewone, normale documenten gaat dat perfect.

Een Office document is soms niet interessant omwille van het gesloten karakter van die documenten; een ander formaat kiezen biedt de mogelijkheid om dat te bewerken - herwerken. Denk maar aan een uitgever die met je docu een verschillende lay-out moet maken om te publiceren; die heeft liever een vrij document waar men naar believen kan omzetten naar gewenste formats.

Het is maar als info gegeven.


Bedenk dat wanneer je Office in Wine draait, dat je met dat verdomde activatieproces zit, en dat is een belemmering op zichzelf. ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline koos4401

  • Lid
Re: Office 2010 onder Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2011/07/09, 11:58:10 »
Even opletten dat je met LibreOffice gemaakte documenten opslaat in het voor MSOffice2003 leesbare formaat (.doc / .xls / .pps) Kun je kiezen bij "Opslaan als.."
Dat is ruim voldoende.
Libreoffice kan altijd MSOffice openen (en bewerken)
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Office 2010 onder Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2011/07/09, 12:01:00 »
En mocht je toch naar MS Office onder wine willen hier op het forum staat een handleiding http://forum.ubuntu-nl.org/documentatie/microsoft-office-2007-op-ubuntu-in-wine-handleiding/
werkt ook met Office 2010
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline cashher

  • Lid
Re: Office 2010 onder Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2011/07/09, 12:04:19 »
Super, bedankt!

Dan ben ik bij deze voldoende ingelicht, en zie ik verder geen problemen tegemoet.

Dan zal het nu ook niet meer nodig zijn om MS Office in Wine te laten draaien.

Nogmaals bedankt!

Re: Office 2010 onder Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2011/07/09, 12:15:19 »
Zet voor je eerste topic even [Opgelost], zo weten de helpers dat dit geen onbeantwoord probleem meer is.  ;)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: Office 2010 onder Ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2011/07/09, 12:20:44 »
Over het algemeen kun je documenten idd redelijk goed uitwisselen tussen MS Office en Libre/OpenOffice. Daarbij geldt wel dat hoe eenvoudiger, hoe groter de kans dat alle opmaak goed overkomt. Als je een document hebt met complexe opmaak zou het weleens kunnen dat dit niet 100% correct wordt geinterpreteerd.

Wat voor tekstdocumenten geldt, geldt trouwens ook voor spreadsheets. Heb zelf enkele eenvoudige spreadsheets en die zijn goeduitwisselbaar gebleken tussen Excel en Calc.

Offline cashher

  • Lid
Re: Office 2010 onder Ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2011/07/09, 12:27:04 »
Over het algemeen kun je documenten idd redelijk goed uitwisselen tussen MS Office en Libre/OpenOffice. Daarbij geldt wel dat hoe eenvoudiger, hoe groter de kans dat alle opmaak goed overkomt. Als je een document hebt met complexe opmaak zou het weleens kunnen dat dit niet 100% correct wordt geinterpreteerd.

Wat voor tekstdocumenten geldt, geldt trouwens ook voor spreadsheets. Heb zelf enkele eenvoudige spreadsheets en die zijn goeduitwisselbaar gebleken tussen Excel en Calc.

Ik zal hier rekening mee houden, voor kleine opdrachten zal ik het gewoon thuis kunnen doen, wanneer dit ingewikkelder wordt zal ik me moeten aanpassen en het verder afmaken op school.

Offline chaos7

  • Lid
Re: Office 2010 onder Ubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2011/07/09, 15:19:10 »
Over het algemeen kun je documenten idd redelijk goed uitwisselen tussen MS Office en Libre/OpenOffice. Daarbij geldt wel dat hoe eenvoudiger, hoe groter de kans dat alle opmaak goed overkomt. Als je een document hebt met complexe opmaak zou het weleens kunnen dat dit niet 100% correct wordt geinterpreteerd.

dit geld ook voor office op verschillende pc's geinstalleerd, ook dan worden documenten niet altijd goed weergegeven. ik denk dan alleen nog maar aan lettertypen,
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt