Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu-be.org(idee)  (gelezen 4697 keer)

ubuntu-be.org(idee)
« Gepost op: 2008/07/26, 20:36:46 »
zou het geen idee zijn om het belgische deel op te doeken ?
* omdat daar niet echt veel nuttigs staat dat niet op een van de onderstaande site's te vinden is
en de site dus laten dienen als doorstuursite

mogelijke intro:


Welkom bij ubuntu-be. Verdergaan in het Nederlands. (laten doorsturen naar http://ubuntu-nl.org/)

Bienvenue chez ubuntu. Continuer en français. (laten doorsturen naar http://ubuntu-fr.org/)

Wilkommen bei ubuntu. Auf Deutsch fortfahren. (laten doorsturen naar http://ubuntu-de.org/)


of is dit geen optie ?

Offline siegi

  • Lid
ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/26, 23:09:57 »
ubuntu-be is volgens mij met een nieuwe site bezig.

Voor support word je op dit moment zowiezo doorverwezen naar ubuntu-nl, ubuntu-fr, ubuntu-de.

Maar het doel van ubuntu-be is niet alleen support, maar ook promotie bv.
https://wiki.ubuntu.com/BelgianTeam

Kortom het idee lijkt me niet goed.

ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/26, 23:31:26 »
Citaat van: siegi
ubuntu-be is volgens mij met een nieuwe site bezig.

Voor support word je op dit moment zowiezo doorverwezen naar ubuntu-nl, ubuntu-fr, ubuntu-de.

Maar het doel van ubuntu-be is niet alleen support, maar ook promotie bv.
https://wiki.ubuntu.com/BelgianTeam

Kortom het idee lijkt me niet goed.
tja hier zitten ook veel belgen enz en de release party's enz stonden hier ook al vermeld enz
ma ieder zijn mening ;)

ik vond dat vroeger nogal onduidelijk al die site's van ubuntu (als beginnend ubuntu gebruiker ;))

ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/26, 23:47:05 »
Ieder land heeft recht op zen eigen site , zoals siegi al zei , goed voor promotie. Dus laat ons belgen ook maar onze site hebben :)
Viva La Revolución

Offline Dave

  • Lid
ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/26, 23:49:10 »
er kunnen me niet genoeg Nederlandstalige sites en blogs of forums zijn eigenlijk.

Offline Drummies

  • Lid
ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/26, 23:53:04 »
Citaat van: mantass
Ieder land heeft recht op zen eigen site , zoals siegi al zei , goed voor promotie. Dus laat ons belgen ook maar onze site hebben :)
helemaal mee eens vrijheid blijheid
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/26, 23:59:23 »
Citaat van: drummies
Citaat van: mantass
Ieder land heeft recht op zen eigen site , zoals siegi al zei , goed voor promotie. Dus laat ons belgen ook maar onze site hebben :)
helemaal mee eens vrijheid blijheid
ben ook een belg ;) dus niets tegen de belgen ;)
ik vond het een goed idee de meerderheid niet blijbaar ;)
meerderheid heeft (meestal) gelijk , ook teken van vrijheid ;)

Offline Drummies

  • Lid
ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/27, 00:01:13 »
Citaat van: verhelsttje
Citaat van: drummies
Citaat van: mantass
Ieder land heeft recht op zen eigen site , zoals siegi al zei , goed voor promotie. Dus laat ons belgen ook maar onze site hebben :)
helemaal mee eens vrijheid blijheid
ben ook een belg ;) dus niets tegen de belgen ;)
ik vond het een goed idee de meerderheid niet blijbaar ;)
meerderheid heeft (meestal) gelijk , ook teken van vrijheid ;)
oke prima sportief opgelost
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/27, 00:23:57 »
En ik ben geen Belg, maar vindt eigenlijk dat ieder land wel het recht heeft op een eigen site.
Om echter kennis te bundelen binnen één taalgebied heeft ook vele voordelen.
Dus één Nederlandstalige documentatie en één Nederlandstalige forum lijkt mij toch het beste.
Dit is niet concurreren, maar samenwerken !

Natuurlijk kan dat en wordt dit ook gedaan, lang leve de Ubuntu gedachte :P
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

kurosaki_ichigo

  • Gast
ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/27, 00:27:20 »
belgie heeft direct 3 nodig XD  ubuntu-be-fr.org ubuntu-be-nl.org ubuntu-be-de.org

Offline RoG

  • Lid
    • http://www.mrlinoleumlicker.be
ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/27, 00:35:00 »
Citaat van: kurosaki_ichigo
belgie heeft direct 3 nodig XD  ubuntu-be-fr.org ubuntu-be-nl.org ubuntu-be-de.org
4!

ubuntu-be-bhv.org :P
"You have no idea how much it costs to look this cheap."

ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #11 Gepost op: 2008/07/27, 00:37:20 »
Idd , sportief van verhelsttje ;)
Viva La Revolución

ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #12 Gepost op: 2008/07/27, 09:54:40 »
Citaat van: RoG
Citaat van: kurosaki_ichigo
belgie heeft direct 3 nodig XD  ubuntu-be-fr.org ubuntu-be-nl.org ubuntu-be-de.org
4!

ubuntu-be-bhv.org :P
offtropic
4? b-hv moet wel gesplitst worden e ;) (allee dat proberen ze hier toch al een jaar in de politiek ;))

en dan zou je be-nl.org kunnen vervangen door VL.org ;)

Offline Tom

  • Lid
ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #13 Gepost op: 2008/07/27, 12:55:26 »
Citaat van: verhelsttje
Citaat van: RoG
Citaat van: kurosaki_ichigo
belgie heeft direct 3 nodig XD  ubuntu-be-fr.org ubuntu-be-nl.org ubuntu-be-de.org
4!

ubuntu-be-bhv.org :P
offtropic
4? b-hv moet wel gesplitst worden e ;) (allee dat proberen ze hier toch al een jaar in de politiek ;))

en dan zou je be-nl.org kunnen vervangen door VL.org ;)
100+++
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #14 Gepost op: 2008/07/27, 14:36:34 »
Er is geen sprake van het opheffen van ubuntu-be.org

Er zijn afspraken gemaakt met ubuntu-nl.org dat zij de forumondersteuning en documentatie verzorgen. Ubuntu-be.org houd zich bezig met marketing. Wil je hier meer over weten kun je je altijd inschrijven op de ubuntu-be mailinglist of op irc #ubuntu-be. Het is een feit dat we als Belgen met Walen en Vlamingen zitten en dus minder volk hebben voor marketing acties maar in vergelijking met ubuntu-nl doen we zeker niet onder. Het gaat wat trager maar we zijn goed bezig. Wil je meer weten over Ubuntu-be en zijn activiteiten kun je altijd contact opnemen met Mark Van den Borre (contactinfo op de ubuntu-be site) en de site bekijken (deze wordt heel binnenkort vernieuwd Hier een sneak preview: http://ubuntu-be.org/drupal/ (de template zal wel nog drastisch wijzigen) We gaan over naar Drupal :)

Verder zou ik het apprecieren dat de politieke ondertoon zoals in sommige posts hierboven zouden stoppen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

kurosaki_ichigo

  • Gast
ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #15 Gepost op: 2008/07/27, 14:44:17 »
Citaat van: arie
Citaat van: kurosaki_ichigo
belgie heeft direct 3 nodig XD  ubuntu-be-fr.org ubuntu-be-nl.org ubuntu-be-de.org
of ze leren allemaal nederlands te kleppen :)
Dat doen ze niet hoor in duitse gedeelte en franse gedeelte spreken er niet zoveel nl

ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #16 Gepost op: 2008/07/27, 14:55:35 »
Citaat van: bartek
Er is geen sprake van het opheffen van ubuntu-be.org

Er zijn afspraken gemaakt met ubuntu-nl.org dat zij de forumondersteuning en documentatie verzorgen. Ubuntu-be.org houd zich bezig met marketing. Wil je hier meer over weten kun je je altijd inschrijven op de ubuntu-be mailinglist of op irc #ubuntu-be. Het is een feit dat we als Belgen met Walen en Vlamingen zitten en dus minder volk hebben voor marketing acties maar in vergelijking met ubuntu-nl doen we zeker niet onder. Het gaat wat trager maar we zijn goed bezig. Wil je meer weten over Ubuntu-be en zijn activiteiten kun je altijd contact opnemen met Mark Van den Borre (contactinfo op de ubuntu-be site) en de site bekijken (deze wordt heel binnenkort vernieuwd Hier een sneak preview: http://ubuntu-be.org/drupal/ (de template zal wel nog drastisch wijzigen) We gaan over naar Drupal :)

Verder zou ik het apprecieren dat de politieke ondertoon zoals in sommige posts hierboven zouden stoppen.
het was maar een idee .. niets met politiek te maken ze
de nieuwe site ziet er veel belovend uit...

en met irc kan ik niet werken , allee instellen (pidgin)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #17 Gepost op: 2008/07/27, 15:00:34 »
Citaat van: bartek
Er is geen sprake van het opheffen van ubuntu-be.org

Er zijn afspraken gemaakt met ubuntu-nl.org dat zij de forumondersteuning en documentatie verzorgen.
Dat is dus samenwerken, zie mijn post hierboven.
We zijn geen concurrenten. :P
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #18 Gepost op: 2008/07/27, 15:03:57 »
Inderdaad r0n :) Zo hoort het ook.

@ verhelstje, ik begrijp je wel hoor, ;)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #19 Gepost op: 2008/07/27, 15:09:27 »
Citaat van: bartek
Inderdaad r0n :) Zo hoort het ook.

@ verhelstje, ik begrijp je wel hoor, ;)
gelukkig....

Offline Tom

  • Lid
ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #20 Gepost op: 2008/07/27, 18:13:08 »
Citaat van: bartek
Er is geen sprake van het opheffen van ubuntu-be.org

Er zijn afspraken gemaakt met ubuntu-nl.org dat zij de forumondersteuning en documentatie verzorgen. Ubuntu-be.org houd zich bezig met marketing. Wil je hier meer over weten kun je je altijd inschrijven op de ubuntu-be mailinglist of op irc #ubuntu-be. Het is een feit dat we als Belgen met Walen en Vlamingen zitten en dus minder volk hebben voor marketing acties maar in vergelijking met ubuntu-nl doen we zeker niet onder. Het gaat wat trager maar we zijn goed bezig. Wil je meer weten over Ubuntu-be en zijn activiteiten kun je altijd contact opnemen met Mark Van den Borre (contactinfo op de ubuntu-be site) en de site bekijken (deze wordt heel binnenkort vernieuwd Hier een sneak preview: http://ubuntu-be.org/drupal/ (de template zal wel nog drastisch wijzigen) We gaan over naar Drupal :)

Verder zou ik het apprecieren dat de politieke ondertoon zoals in sommige posts hierboven zouden stoppen.
Sorry niet kwaad gemeend , maar je hebt gelijk.
Grtz Tom
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #21 Gepost op: 2008/07/27, 21:32:58 »
No problem Wandarooze :) Ik durf ook al eens onbewust iets posten wat goedbedoelt is maar wat door anderen aanzien wordt als een reden om dieper op dit onderwerp in te gaan. Met andere woorden, niemand hierboven is wat mij betreft over de schreef gegaan, ik wilde gewoon een kleine opmerking plaatsen voor de volgende reacties.

Mijn reactie was zeker niet vermanend bedoelt naar de mensen die tot nu toe iets gepost hebben.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #22 Gepost op: 2008/07/27, 21:52:19 »
Wat als NL niet op nederland, maar op de nederlandsche taal slaat. In Belgie praten veel mensen Vlaams / Nederlands, wat toch erg goed begrijpbaar is voor Nederlanders en andersom voor Belgen.
Belgie een eigen site is prima maar de Belgen zijn ook hier bezig! Ik denk namelijk dat op deze manier de community een stuk groter is dan dat we de taalgebieden toch splitsen in nederland en Belgie. Iedereen die de nederlandsche taal machtig is, en Ubuntu gebruikt of er meer over wil weten, is wat mij betreft welkom op deze site :) (voor zover ik er als gewone gebruiker wat over te zeggen heb dan he :P )

Offline Tom

  • Lid
ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #23 Gepost op: 2008/07/27, 21:57:21 »
Ubuntu.be staat ook bij de aan te raden websites op mijn google pages met de bemerking ...samen sterk.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

ubuntu-be.org(idee)
« Reactie #24 Gepost op: 2008/07/27, 22:20:11 »
allee vooruit we zullen alles bij het oude laten , idee was eerder uit onwetendheid (dacht dat er niet veel meer gedaan werd aan de site omdat de copyright nog op 2006 stond)