Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Slechte weergave van (met name) teksten in browser  (gelezen 1516 keer)

janenmieke

  • Gast
Slechte weergave van (met name) teksten in browser
« Gepost op: 2007/11/03, 21:33:18 »
Hallo,

Ik gebruik Ubuntu (laatste versie) nog maar net en alles werkt correct, maar de karakters in b.v. Firefox worden klein en wazig weergegeven. Ook in het Open Office wordt het niet best weergegeven. Ik weet dat ik met Contrl + het lettertype groter kan krijgen en dan is het wel beter, maar nog niet goed. Er is gewoon een groot verschil met Explorer (op dezelfde computer geïnstalleerd), het wordt niet scherp weergegeven.

Heeft dit iets te maken met instellingen, zo ja waar?

Bedankt alvast voor de hulp !

Slechte weergave van (met name) teksten in browser
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/03, 21:45:22 »
Puntje 3 van deze handleiding.  Succes !

En welkom op dit forum.  :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

janenmieke

  • Gast
Slechte weergave van (met name) teksten in browser
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/03, 22:59:32 »
Dank voor je snelle response, echt geweldig :-)
Ik heb ook nog wat gespeeld met Beheer, Screens and Graphics > Graphic card en nu werkt het een, goed. Ik heb overigens een Nvidea Gforce 6800 card.

Nogmaals dank!

Slechte weergave van (met name) teksten in browser
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/04, 01:29:31 »
Ons plezier is anderen te helpen. :lol:  :lol:

Een maand of vier geleden wist ik ook van niets.  Het is met hier te lezen en vragen te stellen dat 'k veel bijgeleerd heb.  Vooral over de manier van oplossingen vinden.  Weten waarnaar te zoeken, waar te zoeken en hoe te zoeken.  Pistes ruiken, oplossingen uitsluiten, andere uitdiepen...  En soms zijn het de simpele dingen waar je niet aan dacht.  Boeiend, al ben ik zeker geen computerfanaat en nog minder een nerd.  ;)  :P
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Slechte weergave van (met name) teksten in browser
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/04, 10:30:55 »
Wat mij ook hielp was: sudo apt-get install msttcorefonts
Of had je dat al gedaan?

janenmieke

  • Gast
Slechte weergave van (met name) teksten in browser
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/08, 19:37:54 »
Zou je dit willen uitleggen? kan ik dit commando zo maar uitvoeren?

Ik blijf namelijk met font problemen zitten, meestal worden ze te klein weergegeven. Ik heb inmiddels het lettertype op minimaal 12 gezet in firefox, maar het helpt niet echt.

Dank je

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Slechte weergave van (met name) teksten in browser
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/08, 19:41:31 »
lettertype op 13 of 14?

Slechte weergave van (met name) teksten in browser
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/08, 22:38:56 »
Als je problemen hebt met je ogen en kleine tekst dus "pijn" doet, is de simpelste oplossing gewoon om de resolutie van je scherm lager te zetten.  Dus niet het maximaal haalbare kiezen, maar iets met lagere getallen.  Kies in Systeem --> Voorkeuren --> Schermresolutie.  Klik op de driehoekjes rechts van "resolutie" en kies één van de combinaties die verschijnen. Klik vervolgens op Toepassen.  Je schermresolutie wordt veranderd en je kan direct zien of het effect je bevalt.  Is dit niet het geval, hoef je niks te doen, het wordt na 20 seconden automatisch teruggezet. Wil je het wel zo, dan klik,je op "nieuwe instellingen behouden" of iets van die strekking.
Tip: om goed het effect te zien, open eerst FF op bvb dit forum (om tekst op het scherm te hebben) en doe dan hetgeen hierboven staat.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...