Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ineens veel ubuntu cd's gevraagd. Heeft iemand ze nog liggen?  (gelezen 11532 keer)

Re: Ineens veel ubuntu cd's gevraagd. Heeft iemand ze nog liggen?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/03/03, 13:36:10 »
Ik vind zelf dat Windows 7 nog de beste versie is van Windows (na het uitschakelen van dat hinderlijke UAC), maar ik geef wel toe dat de systeemeisen aardig hoog liggen.

Ik heb Windows 7 op de laptop en het draait perfect. Ik vind het vele malen beter dan Vista. Op een oude PC nog steeds Windows XP en ook dat draait perfect. Maar de "hoofd PC" draait natuurlijk met Linux Ubuntu 10.04 8).

Ik merk zelf ook in mijn omgeving dat steeds meer mensen geinteresseerd raken in Ubuntu. Heeft mijns inziens ook wel te maken met het feit dat Ubuntu de laatste jaren veel "toegankelijker" is geworden voor met name mensen met weinig computer kennis. De overstap vanuit Windows is op die manier veel makkelijker geworden, denk ik. En het is natuurlijk gratis en nog steeds veel veiliger dan Windows.

sprokkel

  • Gast
Re: Ineens veel ubuntu cd's gevraagd. Heeft iemand ze nog liggen?
« Reactie #26 Gepost op: 2011/03/03, 13:41:06 »
Zelfde hier,
Als er ondersteuning gegeven moet worden, zullen er toch ook installatie cdś aangeleverd moeten worden lijkt mij
Heb nu 4 aanvragen moeten afwijzen omdat er geen cdś zijn

Re: Ineens veel ubuntu cd's gevraagd. Heeft iemand ze nog liggen?
« Reactie #27 Gepost op: 2011/03/06, 09:03:03 »
Wat ik vreemd vind is dat jullie het succes van Ubuntu danken aan het minder worden van Windows.
Hier ben ik het niet mee eens.
Ubuntu word steeds mooier en beter!!!!!!
En misschien willen mensen eens wat anders proberen, zie de macBooks en Ipadss die nu in grootte getalen verkocht worden.
Ik heb op mijn eeePC Ubuntu staan ipv XP.
Niet omdat ik XP slecht vind ,maar gewoon omdat ik Ubuntu zo fijn vind om mee te werken en er mooi nieuw en fris vind uitzien.
Bekijk het eens van uit een andere invalshoek zou ik zeggen ;)
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Re: Ineens veel ubuntu cd's gevraagd. Heeft iemand ze nog liggen?
« Reactie #28 Gepost op: 2011/03/07, 17:46:38 »
Nee hier,
lees maar wat er staat.
Men is heel verbaasd dat er veel CD's worden besteld,en denken dat het komt doordat Windows er een zooitje van maakt.
Ik denk dat men wat anders wilen Ubuntu gewoon een hele goede oplossing is.
Dus men is hier ongewoon bescheiden  ;) =D
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ineens veel ubuntu cd's gevraagd. Heeft iemand ze nog liggen?
« Reactie #29 Gepost op: 2011/03/07, 19:45:03 »
Canonical is wat terughoudender geworden met zomaar CD's opsturen. Vooral westerse landen waar veel mensen een breedbandverbinding hebben kun je makkelijk aan Ubuntu komen. Zelf downloaden of via een vriend.
Als ik het goed heb kun je nu nog maar 1 CD per persoon krijgen. En moet je daar lang op wachten.
Ze geven die CD's dan liever aan mensen uit landen waar dit allemaal een stuk lastiger is.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Ineens veel ubuntu cd's gevraagd. Heeft iemand ze nog liggen?
« Reactie #30 Gepost op: 2011/03/07, 20:56:50 »
Canonical is wat terughoudender geworden met zomaar CD's opsturen. Vooral westerse landen waar veel mensen een breedbandverbinding hebben kun je makkelijk aan Ubuntu komen. Zelf downloaden of via een vriend.
Als ik het goed heb kun je nu nog maar 1 CD per persoon krijgen. En moet je daar lang op wachten.
Ze geven die CD's dan liever aan mensen uit landen waar dit allemaal een stuk lastiger is.
Dat klopt, ze hebben een tijdje terug gevraagd aan iedereen met een redelijke internetverbinding om de CD's zelf te downloaden en ze dan te branden of op een USB-stick te zetten. Voor eigen gebruik is het toch een beetje zonde.

Er zijn nog verrassend veel mensen op de wereld die het moeten doen met een inbelverbinding, die hebben veel meer aan bezorgde CD's.

Uitzonderingen op deze vrijwillige onthouden zijn Ubuntu Members, die krijgen wel altijd minimaal één CD, en LoCo's die ze gaan uitdelen. Want voor eigen gebruik kan je wel goed branden of een USB-stick gebruiken, maar het staat toch professioneler wanneer je een nieuwe gebruiker een 'echte' CD mee kunt geven.

EDIT: Misschien moeten we ook gelijk even wat onduidelijkheid wegnemen. Steunpunten zijn iets van Ubuntu Nederland, de CD's van het bedrijf Canonical (dus ook niet van de internationale Ubuntu-gemeenschap!). Door steunpunt te worden geef je enkel aan dat je mensen wilt helpen, en kom je op een kaart te staan. Je krijgt er niks voor! CD's zul je dus zelf moeten regelen.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline vds

  • Lid
Re: Ineens veel ubuntu cd's gevraagd. Heeft iemand ze nog liggen?
« Reactie #31 Gepost op: 2011/03/08, 17:41:09 »
Vroeger kreeg ik steeds 1 cd. Ik deed dat puur om het hoesje.
Nu is dit al een tijdje definitief gedaan. Geen cd'tje meer :(
Maar het valt natuurlijk te begrijpen en we kunnen de cd ook nog kopen in de schop.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/08, 17:45:50 door vds »
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Re: Ineens veel ubuntu cd's gevraagd. Heeft iemand ze nog liggen?
« Reactie #32 Gepost op: 2011/03/15, 16:12:52 »
Wie heeft CD'tjes nodig?

20 Ubuntu 10.10 CDs (overige 14 CDs bestemd voor Fryslan Gemeenschap)


Re: Ineens veel ubuntu cd's gevraagd. Heeft iemand ze nog liggen?
« Reactie #33 Gepost op: 2011/04/06, 21:55:04 »
Canonical Will No Longer Ship Free Ubuntu CDs : http://lxer.com/module/newswire/view/149946/index.html
 :rolleyes:

Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Re: Ineens veel ubuntu cd's gevraagd. Heeft iemand ze nog liggen?
« Reactie #35 Gepost op: 2011/04/07, 07:06:36 »
Helaas kan Ubuntu Nederland geen CDs meer ontvangen, als we het vragen via de mail moet vast wel iets te regelen zijn maar dan nog.

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Ineens veel ubuntu cd's gevraagd. Heeft iemand ze nog liggen?
« Reactie #36 Gepost op: 2011/04/08, 16:42:05 »
Over CD's .......

Als er behoefte aan is, wil ik er gerust een aantal branden. Probleem is eigenlijk niet de kosten van de CD's, die krijg je zo van me, maar het verzenden.
Maar dat zijn geen originelen. Geen opdruk; met viltstift beschreven wat er opstaat en in een standaard CD-envelopje. Niet zo chique om uit te delen, maar gewoon praktisch.
Bijvoorbeeld voor een evenement zou ik er bijv. 20 of zo kunnen maken naar wens, en dat ik die dan allemaal tegelijk naar iemand opstuur. Die verzendkosten wil ik er dan nog wel bij nemen, maar niet stuk voor stuk aan iedereen afzonderlijk. Voor die paar centen laat ik me toch niet kennen.
Misschien is er nog wel iemand die zich geroepen voelt, dan zit je zo op een flink aantal.

Ik begrijp best dat originelen leuker zijn om uit te delen, maar zo zou het ook moeten kunnen toch?
Na die "diskwalificatie" zou ik zeker niet om originelen gaan vragen.

Vr.groet, peter

Nee, nee, het juiste woord is niet "diskwalificatie" maar: "desavouering". Tja, je wordt ouder.  =D
« Laatst bewerkt op: 2011/04/08, 18:03:42 door Petervdw »

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ineens veel ubuntu cd's gevraagd. Heeft iemand ze nog liggen?
« Reactie #37 Gepost op: 2011/04/08, 20:58:02 »
Nee, nee, het juiste woord is niet "diskwalificatie" maar: "desavouering". Tja, je wordt ouder.  =D
We zijn gewoon niet opnieuw goedgekeurd.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Ineens veel ubuntu cd's gevraagd. Heeft iemand ze nog liggen?
« Reactie #38 Gepost op: 2011/04/08, 21:53:50 »
Rachid,

Dat zeg ik toch!

Diskwalificeren = ongeschikt verklaren, uitsluiten op grond van overtredingen van de reglementen.

Desavoueren = niet erkennen.

En "Tja, je wordt ouder" slaat op mezelf, hoor. Een verzuchting, snap je, een manier van spreken.


Vr.groet, peter