Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GParted  (gelezen 4309 keer)

Michielvsb

  • Gast
GParted
« Reactie #25 Gepost op: 2007/02/20, 19:53:41 »
Ja, dat is het hem juist hè, maar de stroom is in deze streek erg betrouwbaar. Maarja, de installer kan ook eens vastlopen, en dan heb je het zitten...

Michielvsb

  • Gast
GParted
« Reactie #26 Gepost op: 2007/02/22, 09:00:46 »
Ohja, ik heb nog een vraagje: als ik nu ga partitioneren, en bijvoorbeeld van mijn 2 partities, 4 partities maken, wat gebeurt er dan met de schijfletter van mijn dvd-rom stations? Die staan nu aangeduid als E en F, worden deze gewoon verhoogd of moet ik hier nog handmatig regelingen gaan treffen? Ik weet wel dat de linux-partities niet herkend worden door Windows, maar ik was ook van plan om nog een partitie voor Windows bij te maken, daarom dat ik het vraag.

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
GParted
« Reactie #27 Gepost op: 2007/02/22, 09:35:56 »
In windows wordt de schijfnummers van de dvd's gewoon verhoogd, in linux hebben we hele andere aanduidingen, geen letters.

Michielvsb

  • Gast
GParted
« Reactie #28 Gepost op: 2007/02/22, 15:38:11 »
Oke, dus mijn E schijf wordt een F schijf, en mijn F schijf wordt een G schijf?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
GParted
« Reactie #29 Gepost op: 2007/02/22, 16:02:07 »
Ga nou maar gewoon aan de slag, Michielvsb, je merkt vanzelf wel, welke schijfletters Windows gaat uitdelen. Zo belangrijk is dat niet.

Een voorzichtige aanpak is goed, maar dit wordt wat te voorzichtig, zo langzamerhand...... Wees niet bang voor Linux, die eet jou niet op, en je computer ook niet!  :-)

Michielvsb

  • Gast
GParted
« Reactie #30 Gepost op: 2007/02/22, 16:33:03 »
Oke dan! Toch bedankt, en sorry voor de overlast ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
GParted
« Reactie #31 Gepost op: 2007/02/22, 16:35:19 »
Graag gedaan! En succes met de installatie. Veel plezier met Linux!