Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linksys WPC54GX ver.2 installeren  (gelezen 1066 keer)

laminaatplaat

  • Gast
Linksys WPC54GX ver.2 installeren
« Gepost op: 2007/10/13, 20:45:41 »
Ik ben helemaal onbekend met Ubuntu en uberhaupt andere OS'en buiten Windows maar wilde toch eens kennis maken. Daarom heb ik Ubuntu (feisty fawn) met de live-cd op een wat oudere laptop gezet, dat ging helemaal goed (en loopt lekker soepel). Ik krijg echter mijn draadloze netwerkadapter helemaal niet aan de praat, en kwam er snel achter dat dit misschien niet zo'n makkelijk klusje zou gaan worden.

Daarom vraag ik mij af of het verstandig is om te wachten op "gusty gibbon" omdat daar misschien betere/gemakkelijkere netwerk configuratie mogelijk is?

Offline siegi

  • Lid
Linksys WPC54GX ver.2 installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/13, 20:56:34 »
Gutsy komt uit op 18/10 je kan hem nu al installeren hij is stabiel.  En komen gewoon nog een paar upgrades bij.
Lijkt me gemakkelijker.

laminaatplaat

  • Gast
Linksys WPC54GX ver.2 installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/13, 21:38:24 »
ok, dat kan ik dan idd ook proberen :)

en als ik het goed begrijp moet ik me als het zometeen nog niet werkt me maar verdiepen in ndiswrapper...

laminaatplaat

  • Gast
Linksys WPC54GX ver.2 installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/19, 17:49:46 »
Helaas heb ik nogsteeds geen WLAN verbinding kunnen maken voor het netwerk en om op internet te kunnen.

Ik ben ondertussen overgestapt naar ubuntu 7.10 en naast updaten heb ik alleen nog maar ndiswrapper geinstalleerd via " software installeren/verwijderen".

Met dit programma is het mij gelukt om ubuntu de wpc54gx te herkennen. Maar helaas connectie met mijn router, wrt54g, lukt zelfs niet.

daarom heb ik een waar foto verslag gemaakt van hoe mijn instelling zijn.

















De opstelling is als volgt

"het internet" --> speedtouch modem --> wrt54g (draad(loos) router) --> wpc54gx (notebook adapter)




als er nog meer dingen zijn die ik moet laten zie hoor ik het graag!