Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe interface in Engels maar locatie, tijd, kalender in Nederlands?  (gelezen 1461 keer)

muffinboy

  • Gast
Eerste post :-) Sinds kort zeer tevreden met Gutsy aan het werk, maar één ding krijg ik niet gedaan:

1) ik wil de Ubuntu interface in het Engels laten
2) maar ik wil wel de locatie, tijd, kalender, etc. in het Nederlandse format (dus maandag is eerste dag van de week, niet zondag, standaard A4 papier geselecteerd, dat soort dingen)

Als ik bijv. in /etc/environment de LANG wijzig, dan krijg je de Applications, Places, System menu's in het Nederlands, maar ook bijv. de commando's van Nano worden vertaald. En dan raak ik de weg kwijt... ik ben aan het Engels gewend.

In Windows kun je dit vrij gemakkelijk in het Configuration Panel instellen als je de Engelse versie van Windows installeert: gewoon kiezen voor Regional Settings en daar de juiste settings invoeren, inclusief te gebruiken keyboard layout, etc.

Iemand een idee hoe ik dit instel? Alvast bedankt.

Offline tabasco

  • Lid
Hoe interface in Engels maar locatie, tijd, kalender in Nederlands?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/29, 21:01:46 »
Hoi,
Ik heb de taal van ubuntu ook op Engels staan, echter start mijn kalender ook met zondag.
(de tijdsnotatie kun je overigens zelf veranderen pm/am 24h format, door rechts te klikken op de klok)

Nu ben ik door jouw post even gaan zoeken en heb het bij mij kunnen veranderen (de kalender)

Verander de taal  System - Administration - Language Support
In 'English (United Kingdom of Great Brittain)'
ipv 'English (United States of America)'

Herstart en kies linksonder in het aanmeld scherm voor 'Options' en verander de taal daar in English(UK). En geef aan dat English(UK) de standaard is.

In Amerika wordt zondag als eerste dag van de week aangegeven, volgens de Europese ISO-8601 is maandag de eerste dag van de week.

Wat betreft a4 print formaat:
In bijvoorbeeld OpenOffice kun je bij de taal opties Voor Nederlandse 'Locale' setting kiezen.