Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Cairo dock en hinderlijke zwarte balk in Xubuntu  (gelezen 1376 keer)

[Opgelost] Cairo dock en hinderlijke zwarte balk in Xubuntu
« Gepost op: 2012/10/21, 18:22:42 »
Ik heb Cairo dock geïnstalleerd in Xubuntu 12.04
Het is een ganse tijd goed gegaan maar ik heb nu plots een hinderlijke zwarte balk rond die iconen staan.
Heb al even gezocht op het net en het zou iets kunnen te maken hebben met de windows-manager.
Mijn engels is echter dermate slecht dat ik het niet altijd goed kan volgen  :-[
Hier en daar lees ik ook iets van Compiz maar daar heb ik geen kaas van gegeten.
Moet ik een herinstall doen of is er een andere minder drastische oplossing?
Wellicht zullen jullie willen weten welke grafische kaart ik heb. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten en ik weet bijgod ook het terminal-commando niet weten om het te achterhalen.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/21, 22:14:15 door koffieboon »
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline jan11000

  • Lid
Re: Cairo dock en hinderlijke zwarte balk in Xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/21, 18:27:57 »
Ik weet niet of je iets aan je kleuren of zo veranderd hebt.
Installeer een xubuntu in virtualbox, en vergelijk de instellingen tav kleuren, iconen, desktop etc., misschien heb je iets veranderd.

Je hebt gewoon een grafische programma in xubuntu, waar je alle hardware kunt zien. *hardware lister).

En als je een nieuwe of gebruikte pc koopt, plak altijd de hardware lijst tegen je pc, is altijd gemakkelijk.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Cairo dock en hinderlijke zwarte balk in Xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/21, 18:34:31 »
Je zou met synaptic package manager Cairo volledig kunnen verwijderen inclusief de configuratie bestand, en opnieuw installeren.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Cairo dock en hinderlijke zwarte balk in Xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/21, 18:35:39 »
Als je wilt weten welke grafische kaart in je pc zit, open dan een terminal en geef in (knip en plak): lspci | grep VGA  (l=kleine letter L, '|' noemen we een 'pipe').
Compiz zit toch niet standaard op Xubuntu? Mocht je het erop geinstalleerd hebben, zet dan eens de effecten op 'laag' of zelfs uit, en kijk eens wat er gebeurt...
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Cairo dock en hinderlijke zwarte balk in Xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/21, 19:13:03 »
Je zou met synaptic package manager Cairo volledig kunnen verwijderen inclusief de configuratie bestand, en opnieuw installeren.
Heb ik geprobeerd maar gaf niet het gewenste resultaat.
Ik vrees dat ik ondertussen veel te veel geprutst heb in mijn systeem. Had o.a. allerlei GNOME pakketten verwijderd.
Ik vrees dat gans het zootje instabiel zal worden.
Ben op mijn laptop Xubuntu 12.04 aan het binnen halen en ga een fresh install doen.
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Cairo dock en hinderlijke zwarte balk in Xubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/21, 21:38:49 »
Verse installatie is goed idee. En wat is er eigenlijk mis met het standaard-dok van Xubuntu? Mooi, functioneel, en oerstabiel.  :)

Re: Cairo dock en hinderlijke zwarte balk in Xubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/21, 21:57:36 »
Verse installatie is goed idee. En wat is er eigenlijk mis met het standaard-dok van Xubuntu? Mooi, functioneel, en oerstabiel.  :)
Er is helemaal niks mis met het standaard dok van Xubuntu, Pjotr. Is Cairo dock minder stabiel?
Ik vond gewoon Cairo dock net iets mooier
Linux Mint 18.3  Xfce

Re: [Opgelost] Cairo dock en hinderlijke zwarte balk in Xubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2012/10/21, 22:15:21 »
Na de fresh install werkt alles terug... Gaat overigens allemaal veel vlotter en vlugger dan in Windows. In Windows duurt een verse installatie een eeuwigheid  :laugh:.
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline RikRik

  • Lid
Re: [Opgelost] Cairo dock en hinderlijke zwarte balk in Xubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2012/10/21, 22:23:43 »
Geweldig voor jou dat het gelukt is, heb je Xubuntu 12.10 geïnstalleerd ?

Re: [Opgelost] Cairo dock en hinderlijke zwarte balk in Xubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2012/10/21, 22:31:51 »
Ik heb niet 12.10 geïnstalleerd. Ik hou het bij de LTS-versie (12.04.1)
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline RikRik

  • Lid
Re: [Opgelost] Cairo dock en hinderlijke zwarte balk in Xubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2012/10/21, 22:34:08 »
Verstandig Koffieboon, ik had Xubuntu 12.04 geüpdatet naar 12.10 maar dit is geen aanrader.
Xubuntu 12.04 en Cairo is een geweldig mooie en stabiel combinatie  :D

Re: [Opgelost] Cairo dock en hinderlijke zwarte balk in Xubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2012/10/21, 22:36:36 »
Toch geraak ik nog altijd niet goed wijs uit Cairo. Ik weet nog altijd niet welk thema ik nu precies geïnstalleerd heb. Als je naar het tabblad 'thema's' gaat, krijg je een hele lijst maar ik kan niet zien welk thema ik geïnstalleerd heb.
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline RikRik

  • Lid
Re: [Opgelost] Cairo dock en hinderlijke zwarte balk in Xubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2012/10/21, 22:38:24 »
Toch geraak ik nog altijd niet goed wijs uit Cairo. Ik weet nog altijd niet welk thema ik nu precies geïnstalleerd heb. Als je naar het tabblad 'thema's' gaat, krijg je een hele lijst maar ik kan niet zien welk thema ik geïnstalleerd heb.
Je kan je eigen thema opslaan, en een eigen naam geven.