Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie van....  (gelezen 530 keer)

nom001

  • Gast
Installatie van....
« Gepost op: 2008/01/21, 13:13:14 »
Ubuntu .
Het zit eraan te komen nu!
Alleen wel met een dualboot met XP vanwege een aantal CAD programma's die ik nodig heb.
Of iemand moet Microstation hebben die ook onder Linux kan draaien ;-)
Ik heb alles gechecked met een live cd en alles doet het prima!
Mijn printer/scanner (3in1) machientje wordt herkend (Epson Stylus DX), mijn bluetoothdongle werkt. ben best tevreden dus.
Software zal ik nog ff moeten uitzoeken.
Heb al het e.e.a uitgezocht via deze forum, mede forumbewoners en bewoonsters nogmaals mijn dank voor jullie hulp!
Toch heb ik een vraag: als Ubuntu is gebaseerd op Debian, dan kan ik toch net zo goed Debian installeren en ook hier mijn vragen over Debian stellen vanwege het feit dat Ubuntu op Debian gebaseerd is?
Of heb ik het nu wat mis?

Groetjes,
Ron

Offline siegi

  • Lid
Installatie van....
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/21, 13:17:53 »
Ubuntu is gebaseerd op debian maar de distributies beginnen een beetje uit elkaar te lopen. Er zijn een paar dingen anders. Ubuntu heeft ook heel wat meer tools om de gebruiksvriendelijkheid te bevorderen. Er zullen ook een paar dingen zijn waar je bij debian problemen mee zal hebben en ubuntu totaal niet.

Anyway als je vragen over debian wil stellen begin dan zeker je vraag met dat je debian gebruikt.

Offline Tom

  • Lid
Installatie van....
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/21, 13:41:05 »
En Debian heeft ook een eigen forum is dan misschien gemakkelijker.
Maar Ubuntu is gebruiksvriendelijker.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.