Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Oblivion vreemd geïnstalleerd (WINE)  (gelezen 1522 keer)

Oblivion vreemd geïnstalleerd (WINE)
« Gepost op: 2010/12/04, 20:02:51 »
ik heb Oblvion zonder problemen kunnen installeren van schijf met WINE 1.2.1 en dat werkt en speelt zeer goed.
Alleen als ik nu mods wil installeren waarbij er bestanden moeten overschreven worden of waar mappen samengevoegd moeten worden duikt een probleem op.
Blijkbaar heeft het spel alle bestanden en mappen geïnstalleerd met namen die beginnen met een hoofdletter, wat in windows blijkbaar niet het geval was.
Aangezien ik een hoop mods heb waar honderden bestanden en mappen moeten overschreven worden doet hij dat niet en gaat hij deze mooi naast elkaar zetten waardoor er dus niets gebeurd.
Iemand enige raad?

mvg en dank bij voorbaat

P.S. Ik gebruik Ubuntu 10.10 32bit
Desktop -> Ubuntu 12.04/Windows8
Samsung N220 Netbook-> Lubuntu

Offline mrlammers

  • Lid
Re: Oblivion vreemd geïnstalleerd (WINE)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/10, 11:43:57 »
Als het alleen maar een hoofdletterprobleem is, wellicht dat je dan de inhoud van de nieuwe mappen kunt kopieren naar de originele?

Re: Oblivion vreemd geïnstalleerd (WINE)
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/10, 14:37:36 »
goed maar daar hebben alle bestanden ook weer hoofdletters, dan zou ik of alle oude bestanden moeten verwijderen of alle nieuwe bestanden een hoofdletter geven.
Desktop -> Ubuntu 12.04/Windows8
Samsung N220 Netbook-> Lubuntu

Offline nanderv

  • Lid
Re: Oblivion vreemd geïnstalleerd (WINE)
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/12, 21:43:48 »
Tip: installeer playonlinux. Die regelt dat je wine goed ingesteld wordt voor het programma wat je installeert. Ieder programma kan z'n eigen wineversie krijgen met een eigen wine-setup.
Kies daar install -> type oblivion en hij regelt dat je wine goed werkt. Het enige wat niet 'out of the box' werkt is geluid, dat heb ik opgelost door:
(voor mij dan) alsa uit te schakelen in winecfg, in plaats daarvan OSS. Als je niet weet wat oss is, heb je alsa en is deze instelling goed.
Ingame is er een instellingsfout: om een of andere reden stond bij mij na het installeren het geluid in zijn geheel uit. Gewoon schuifjes opschuiven.

Re: Oblivion vreemd geïnstalleerd (WINE)
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/16, 08:54:12 »
Geprobeerd maar vanaf dat ik binnen play on linux voor Oblivion kies denkt hij na, sluit hij het aplicatie scherm en doet niets meer. Ik kijk dan aan op het verse playonlinux scherm dat je krijgt als je het programma opstart
Desktop -> Ubuntu 12.04/Windows8
Samsung N220 Netbook-> Lubuntu