Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Professionele fotoproductie op Ubuntu  (gelezen 78563 keer)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Professionele fotoproductie op Ubuntu
« Reactie #50 Gepost op: 2017/02/05, 22:22:13 »
Hoi Johan,

Je Gmail account en het bijhorende wachtwoord!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Professionele fotoproductie op Ubuntu
« Reactie #51 Gepost op: 2017/02/05, 23:16:01 »
Hoi Johan,

Je Gmail account en het bijhorende wachtwoord!

groet,

Just
Hoi Just,

Ok en wat moet ik dan met de Validatiefout in het voorbeeld?
Joost van Daalen, De Dulf 96, 8918 EG Leeuwarden
I : - M : 0612506765 E : johanjoostvandaalen@gmail.com

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Professionele fotoproductie op Ubuntu
« Reactie #52 Gepost op: 2017/02/05, 23:36:34 »
Hoi Johan,

De vorige vraag pastte al niet erg bij het onderwerp en nu het wat verder gaat al helemaal niet. Maak er een apart onderwerp voor en vertel er bij wat voor formaat jouw video heeft, welke bestandsnaam en hoelang de speelduur is.

Speelt hij wel af op jouw eigen PC met bijvoorbeeld VLC? Ja? Druk dan op Ctrl-J en kopieer de tekst over de codecs naar je bericht. Dan weten we wat meer.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Professionele fotoproductie op Ubuntu
« Reactie #53 Gepost op: 2017/02/06, 01:03:06 »
Hoi Johan,

De vorige vraag pastte al niet erg bij het onderwerp en nu het wat verder gaat al helemaal niet. Maak er een apart onderwerp voor en vertel er bij wat voor formaat jouw video heeft, welke bestandsnaam en hoelang de speelduur is.

Speelt hij wel af op jouw eigen PC met bijvoorbeeld VLC? Ja? Druk dan op Ctrl-J en kopieer de tekst over de codecs naar je bericht. Dan weten we wat meer.

groet,

Just
Hallo Just,

De volgende keer zal ik een ander topic aanmaken, nu nog maar even voor het gemak hier.

De eerste keer had ik de video niet geexporteerd. Nu wel naar mp4. Gebruikersgegevens van Gmail zijn correct ingevoerd. Bestand niet het juiste formaat of wat kan het verder nog zijn?

De video speelt af in VLC. Wat bedoel je met ¨Druk dan op Ctrl-J en kopieer de tekst oever de codecs naar je bericht. Dan weten we wat meer.¨?

Groet, Joost
« Laatst bewerkt op: 2017/02/06, 01:14:31 door Johan Joost »
Joost van Daalen, De Dulf 96, 8918 EG Leeuwarden
I : - M : 0612506765 E : johanjoostvandaalen@gmail.com

Re: Professionele fotoproductie op Ubuntu
« Reactie #54 Gepost op: 2017/02/06, 08:12:57 »
Probeer je film eens te uploaden gewoon met Firefox via de YouTube website en niet via openshot.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Re: Professionele fotoproductie op Ubuntu
« Reactie #55 Gepost op: 2017/02/06, 11:16:59 »
Probeer je film eens te uploaden gewoon met Firefox via de YouTube website en niet via openshot.
Het openen van het videobestand in Firefox lukt, maar dan wel in een afzonderlijk videoscherm. Kan ik daar ergens een url ervan vinden om die in Youtube te kunnen plaatsen? In Youtube zelf kun je video´s uploaden...
Joost van Daalen, De Dulf 96, 8918 EG Leeuwarden
I : - M : 0612506765 E : johanjoostvandaalen@gmail.com

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Professionele fotoproductie op Ubuntu
« Reactie #56 Gepost op: 2017/02/06, 11:37:29 »
Probeer je film eens te uploaden gewoon met Firefox via de YouTube website en niet via openshot.
In Youtube zelf kun je video´s uploaden...
Ja, dat is de weg. Je meldt je aan op Youtube.com, gaat naar je kanaal en dan vindt je rechts op het scherm een pictogram om te uploaden. Zie de bijlage.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Professionele fotoproductie op Ubuntu
« Reactie #57 Gepost op: 2017/02/06, 13:01:29 »
Ik snap eigenlijk niet waarom men het mogelijk maakt om te uploaden naar Youtube of Vimeo via het videomontageprogramma.
Ten 1ste, wie doet nu zijn video direct uploaden zonder het afgewerkte product eerst te bekijken?
Ten 2de, als Youtube of Vimeo iets zou wijzigen aan het inloggen dan hebben alle montageprogrammas een probleem
Ten 3de, is het voor sommige mensen verwarrend met al die inloggegevens. Ze beseffen soms niet dat hun film geupload word.
Ik werk met Lightworks en ik heb al zeer veel vragen in hun forum zien verschijnen over het rechtstreeks uploaden naar Vimeo en Youtube. Mensen weten soms echt niet waar ze mee bezig zijn.
Ik doe dus trouwens steeds mijn afgewerkte film renderen naar mijn harde schijf, dan controleren en daarna gewoon uploaden via de website van Youtube of Vimeo  ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Re: Professionele fotoproductie op Ubuntu
« Reactie #58 Gepost op: 2017/02/06, 13:54:17 »
Ik snap eigenlijk niet waarom men het mogelijk maakt om te uploaden naar Youtube of Vimeo via het videomontageprogramma.
Ten 1ste, wie doet nu zijn video direct uploaden zonder het afgewerkte product eerst te bekijken?
Ten 2de, als Youtube of Vimeo iets zou wijzigen aan het inloggen dan hebben alle montageprogrammas een probleem
Ten 3de, is het voor sommige mensen verwarrend met al die inloggegevens. Ze beseffen soms niet dat hun film geupload word.
Ik werk met Lightworks en ik heb al zeer veel vragen in hun forum zien verschijnen over het rechtstreeks uploaden naar Vimeo en Youtube. Mensen weten soms echt niet waar ze mee bezig zijn.
Ik doe dus trouwens steeds mijn afgewerkte film renderen naar mijn harde schijf, dan controleren en daarna gewoon uploaden via de website van Youtube of Vimeo  ;)
Op zichzelf allemaal correct. Alleen zijn de videomontageprogramma´s er juist voor om je raw-materiaal te bewerken. Kun je het meteen gaan kijken of het is zoals je het zelf wilt. Vervolgens is het dan ook niet meer dan logisch dat je het ook via de videobewerkingsprogramma´s kunt uploaden naar Youtube of Vimeo. Overigens heb ik nu ook gehandeld zoals  jij zei : vanaf de harde schijf geupload in mijn kanaal van Youtube. ;-)
Joost van Daalen, De Dulf 96, 8918 EG Leeuwarden
I : - M : 0612506765 E : johanjoostvandaalen@gmail.com