Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Drivers voor Google Earth.  (gelezen 1398 keer)

Drivers voor Google Earth.
« Gepost op: 2008/06/28, 05:53:15 »
Dames en Heren, al meerdere keren heb ik op dit forum gelezen dat Google Earth zich schokkerig gedraagt. Volgens de bijsluiter bij het basispakket van het programma zou dat aan de afwezigheid van de juiste versie van de fglrx-driver kunnen liggen. Als je echter fglrx in Adept of Synaptic invoert, dan krijg je een hele lijst met fglrx-drivers gepresenteerd. Een blijkt er bij mij geïnstalleerd, maar is dat wel genoeg? Zo ja, waarom blijft Google Earth dan toch zo raar doen. Ook de versie 4.2 overigens, voordat u dat als oplossing voorstelt.

Drivers voor Google Earth.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/28, 10:14:51 »
als uw videokaart drivers al geinstalleerd zijn, kan het dat compiz moeilijk doet met google earth. zet compiz eens uit (systeem=>voorkeuren=>uiterlijk=>visuele effecten)

Offline Bobbie

  • Lid
Drivers voor Google Earth.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/28, 14:13:09 »
lijkt mij makkelijker om Google Earth via google maps te bekijken, op hun site, dan hoef je niets te installeren.
het is op de grootste uitvergroting, dus in de straat kijken net iets minder, maar is goed te doen.

Drivers voor Google Earth.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/28, 14:29:33 »
Heren, bedankt voor de goede raad. Ik heb desktop effecten op standaard staan, maar zal dat terugzetten naar uit, danwel geen. Of het effect zal hebben kan ik u pas vertellen als ik met mijn Kubuntu Computer weer het Net op kan. Ik had de computer vannacht gewoon afgesloten, maar kan bij opstart ineens het Net niet meer op. KPN heeft voor zoiets een programmaatje, maar dat doet het alleen op een Windows computer. Is er ook zoiets voor (K)Ubuntu?

Offline vanadium

  • Lid
Drivers voor Google Earth.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/29, 11:17:25 »
Om Google earth en andere 3D applicaties goed te kunnen draaien met een ATI grafische kaart moet je 1) de proprietare driver geinstalleerd hebben (System - Administration - Hardware drivers in Hardy) en 2) Desktopeffecten af hebben (i.e. géén compiz).

Drivers voor Google Earth.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/30, 02:52:47 »
Zoals u misschien heeft bemerkt, heb ik twee computers, een met Ubuntu en een met Kubuntu. Dat brengt het gevaar met zich mee dat ik beide systemen door elkaar haal, maar al doende leert men. Althans zo luidt het gezegde. Op mijn Kubuntu computer heeft het programma: Systeem/Beheer/Hardware drivers de voor dat systeem geschikte ATI-drivers geïnstalleerd, maar datzelfde programma op mijn Ubuntu computer toont een leeg veld en stelt daarbij dat de voor mijn systeem geschikte drivers niet in gebruik zijn. Ook het programma: Toepassingen/Systeemgereedschappen/EnvyNG laat via Terminal doodleuk weten dat zowel de ATI kaart alsook de Nvidia kaart niet gevonden kunnen worden. Dus hoe kom ik nu aan de voor mijn computer (Ahtec Signal X812L) geschikte hardware drivers?

Drivers voor Google Earth.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/30, 09:07:56 »
misschien zit er helemaal geen nvidia of ati kaart in? :)

in de terminal:
lspci | grep VGA

Drivers voor Google Earth.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/30, 15:01:40 »
Nunslaughter, na het intikken van uw commando in Terminal was het antwoord:
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 945GM/GMS, 943/940GML Express Integrated Graphics Controller (rev 03)
Welke hardware drivers horen daarbij?

Drivers voor Google Earth.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/30, 16:04:15 »
voor intel hardware zitten de drivers reeds in de kernel, dus hoeft ge niks bij te installeren. helaas heb ik nog nooit met een intel grafische kaart gewerkt, dus ik kan u geen verdere oplossing geven.

hebt ge al geprobeerd om compiz volledig uit te zetten zoals ik hierboven beschreven heb? want naar wat ik lees zijn de intel kaartjes niet echt heel krachtig, en zowel compiz als google earth hebben wat kracht nodig.

Drivers voor Google Earth.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/30, 16:53:17 »
Heer Nunslaughter, als u bedoeld of bij mij desktop effecten uit is gezet, dan is het antwoord ja. Hartelijk dank voor inspanningen.