Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Kies je favoriete nieuwe Ubuntu-NL logo (kies er 1 per formaat - 3 in totaal)

192 pixels -  Yordi
19 (18.8%)
192 pixels - akjssdk
3 (3%)
192 pixels - Ronnie 1
1 (1%)
192 pixels - Ronnie 2
4 (4%)
192 pixels - Ronnie 3
2 (2%)
192 pixels - Ronnie 4
7 (6.9%)
64 pixels - Yordi
16 (15.8%)
64 pixels - akjssdk
5 (5%)
64 pixels - Ronnie 1
3 (3%)
64 pixels - Ronnie 2
2 (2%)
64 pixels - Ronnie 3
1 (1%)
64 pixels - Ronnie 4
7 (6.9%)
14 pixels - Yordi
11 (10.9%)
14 pixels - akjssdk
18 (17.8%)
14 pixels - Ronnie 1
0 (0%)
14 pixels - Ronnie 2
0 (0%)
14 pixels - Ronnie 3
2 (2%)
14 pixels - Ronnie 4
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 34

Poll gesloten: 2011/07/16, 20:52:18

Auteur Topic: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!  (gelezen 60929 keer)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Gepost op: 2011/06/30, 20:45:05 »
Het is eindelijk zover, de poll voor het nieuwe Ubuntu-NL Launchpad logo. Door de Keuze uit 3 Kandidaten met in totaal 6 ontwerpen is het een erg spannende strijd. Welk icoon vind jij het leuks/best/mooist. Stem NU

De logo's kun je vinden op: http://wiki.ubuntu-nl.org/Artwork/Projecten/Logos/Ubuntu-NL/Verkiezing

Voor elk formaat mag je een ander logo kiezen. Sommige logo's zijn nog steeds duidelijk op klein formaat, een andere is mooier in groot formaat.

De logo's zullen primair op Launchpad gebruikt worden (vandaar de verschillende formaten), maar bredere inzet is in de toekomst mogelijk.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/30, 22:46:34 »
Jammer dat er gekozen is voor nl. NL is mooier te positioneren, mijn inziens.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/30, 23:06:12 »
Ik ben het eens met Gijs  ;)

Wil mijn keuze best toelichten (Yordi): ik vind dat het Ubuntu-symbool er in moet staan, en 'iets' herkenbaars van NL. De contouren van ons land snapt een Europeaan nog wel, maar een ubuntero uit Australië, Mexico of Iran waarschijnlijk niet, of niet direct. NL is duidelijker en eventueel snel op te zoeken.
(Tsja, op internationale IRC-kanalen komje ze uit alle windstreken tegen)

Overigens vind ik ze allen mooi gemaakt  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/30, 23:06:52 »
Persoonlijk vind ik nl er mooier uitzien dan NL. Met hoofdletters ziet het er niet zo bijzonder uit, heb ik ook uitgeprobeerd maar het is het net niet, in my honest opinion.
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/01, 00:21:40 »
Het is het verschil in hoogte van de n en de l waardoor geplaatst in een cirkel het overkomt of er iets niet aan de cirkel klopt.
Misschien zo op te lossen nl of nl maar dat is ook weer een beetje raar. :)
Ik ben dan ook geen artworkman.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/01, 00:32:27 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/01, 00:48:23 »
Mjah, bij nader inzien klopt 'nl' zoals deze er nu staat, wel met de lettervorm 'van 'ubuntu' zoals deze in het officiële logo staan, met ook een in de hoogte úitstekende b en t.

Dat dan weer wel  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/01, 02:10:39 »
Ik heb gekozen voor de landkaartversies van Ronnie. De context van launchpad maakt wat mij betreft al duidelijk dat het met Ubuntu te maken heeft, dat hoeft in het logo wat mij betreft dan ook niet terug te komen.

Offline JvH

  • Lid
Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #7 Gepost op: 2011/07/01, 09:59:12 »
Ik zat ergens wel te twijfelen.
In principe zou ik het logisch vinden om voor alle formaten hetzelfde logo te kiezen, en daarbij heeft Ronnie 4 mijn persoonlijke voorkeur.
Alleen vind ik die op het kleinste formaat niet duidelijk; daar heb ik dus voor akjssdk gekozen.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #8 Gepost op: 2011/07/01, 10:33:47 »
Oh, haha, zie nu pas dat ik hetzelfde 'recept' heb als femke :D...

2x yordie en 1x akjssdk dus, maar die kleinste zijn ook wel heul klein, waarvoor dienen ze eigenlijk?

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #9 Gepost op: 2011/07/01, 10:44:02 »
Mjah, bij nader inzien klopt 'nl' zoals deze er nu staat, wel met de lettervorm 'van 'ubuntu' zoals deze in het officiële logo staan, met ook een in de hoogte úitstekende b en t.

Dat dan weer wel  ;)

Ja, dat is ook een reden, en de kleine letters passen beter bij de rondingen van de circle of friends en de cirkel eromheen . Vind ik dan.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/01, 10:50:47 door Idroy »
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #10 Gepost op: 2011/07/01, 11:57:54 »
Ronnie_4 voor alle groottes, behalve de kleinste. Prachtig, duidelijk, Ubuntu "in het hart van Nederland". Ronnie_4 biedt m.i. de meest organische aanblik, het logo past "natuurlijk" in Nederland. Een kunstzinnige topper, waarvoor mijn complimenten aan de maker.

Voor de allerkleinste is akjdssk m.i. de beste, want alleen die is nog leesbaar zonder vergrootglas.  :)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #11 Gepost op: 2011/07/01, 12:35:54 »
De kleinste, die van 14, is gewoon (in het algemeen) minder duidelijk. Ik denk dat we daar ons niet te veel van aan hoeven te trekken.

En waarom verschillende logo's? Krijg je dan van 1 project verschillende logo's te zien, afhankelijk hoe het wordt weergegeven? Ik denk aan lijstweergave vs detailpagina. Persoonlijk vind ik dat overal hetzelfde logo moet staan.

Die van akjssdk ziet er op 192 niet scherp uit. Hoe dat komt weet ik niet, maar ik weet zeker dat akjssdk daar wel een scherpe versie van kan maken (vergelijkbaar met die van Yordi). Ik hoop dat dit dan niet meeweegt in jullie mening ;)

Verder heb ik voor Yordi's logo gekozen. Ik vind het toch mooi om een Ubuntu logo te zien, en verder is deze lekker clean.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #12 Gepost op: 2011/07/01, 12:55:12 »
De kleinste, die van 14, is gewoon (in het algemeen) minder duidelijk. Ik denk dat we daar ons niet te veel van aan hoeven te trekken.

En waarom verschillende logo's? Krijg je dan van 1 project verschillende logo's te zien, afhankelijk hoe het wordt weergegeven? Ik denk aan lijstweergave vs detailpagina. Persoonlijk vind ik dat overal hetzelfde logo moet staan.

Die van akjssdk ziet er op 192 niet scherp uit. Hoe dat komt weet ik niet, maar ik weet zeker dat akjssdk daar wel een scherpe versie van kan maken (vergelijkbaar met die van Yordi). Ik hoop dat dit dan niet meeweegt in jullie mening ;)

Verder heb ik voor Yordi's logo gekozen. Ik vind het toch mooi om een Ubuntu logo te zien, en verder is deze lekker clean.

Die 192px van akjssdk is onscherp omdat ik die van 64px vergroot. De uiteindelijke versie zal scherper worden.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #13 Gepost op: 2011/07/01, 13:09:45 »
Ik vind die van Ronnie mooi bedacht en vooral de vierde mooi gemaakt, maar voor een logo te druk.
Die van akjssdk is lekker eenvoudig maar daar mis ik toch de circle of life.
Die van Yordi vind ik eenvoudig niet te druk en alle info geven die ik in een logo zoek.
Die laatste is dan wat onduidelijk maar als men eenmaal het moet wel eenduidig blijven.

- Roc

Offline Tom

  • Lid
Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #14 Gepost op: 2011/07/01, 13:11:02 »
Drie maal Ronny twee die vind ik het duidelijkste tsja smaken verschillen. ^-^

Het NL Land is zeer goed daarin te herkennen en het Ubuntu logo is niet zo overdreven groot als in Ronny4 , en ook niet te veel wit er rond ... maar ja wie gezegd.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/01, 13:14:20 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #15 Gepost op: 2011/07/01, 13:25:32 »
Ik heb gestemd op:

-192: Yordi
-64: aksjddk
-14: aksjddk

Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #16 Gepost op: 2011/07/01, 20:05:10 »
Voor de uniformiteit zou een logo het mooiste zijn, ik weet niet of de grote logo's van bijv. Ronnie eventueel aan te passen zijn om de zichtbaarheid bij het kleinste formaat te behouden.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

drum

  • Gast
Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #17 Gepost op: 2011/07/02, 07:17:27 »
3 keer akjssdk hier, kwestie dat de 'Vlaamse' gebruiker zich op zijn plaats voelt ^-^

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #18 Gepost op: 2011/07/02, 12:02:50 »
3 keer akjssdk hier, kwestie dat de 'Vlaamse' gebruiker zich op zijn plaats voelt ^-^

Daar zit inderdaad iets in..... Kan Ronnie het logo misschien aanpassen met Vlaanderen erbij?

Gewijzigd: Ubuntu-NL en Ubuntu-BE zijn aparte organisaties. Alleen het forum is zowel voor Vlaanderen als voor Nederland.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/02, 18:12:35 door Pjotr »

Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #19 Gepost op: 2011/07/02, 14:02:08 »
Waarom? Ik wil niet lullig zijn, maar Ubuntu-BE heeft toch haar eigen logo?

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #20 Gepost op: 2011/07/02, 15:25:41 »
Laten we aub oppassen dat hier niet weer de discussie over Ubuntu Nederland of Ubuntu Nederlands weer begint ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline heir4c

  • Lid
Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #21 Gepost op: 2011/07/02, 15:52:18 »
Het is wel het Nederlandse logo dat er moet gebruikt worden. Ubuntu-NL is Ubuntu Nederland.
Enkel het forum is Ubuntu-Nederlands
Dus dat logo is correct. Ben zelf een Belg/Vlaming maar voel me daardoor niet achteruit gestoken of zo.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #22 Gepost op: 2011/07/02, 18:10:56 »
Het is wel het Nederlandse logo dat er moet gebruikt worden. Ubuntu-NL is Ubuntu Nederland.
Enkel het forum is Ubuntu-Nederlands
Dus dat logo is correct.

Mooi. Goed om te horen.  :)

Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #23 Gepost op: 2011/07/02, 22:04:33 »
Het is wel het Nederlandse logo dat er moet gebruikt worden. Ubuntu-NL is Ubuntu Nederland.
Enkel het forum is Ubuntu-Nederlands
Dus dat logo is correct. Ben zelf een Belg/Vlaming maar voel me daardoor niet achteruit gestoken of zo.

Dat bedoelde ik er ook niet mee. Sterker nog: ik hou van België :)
Ik bedoelde alleen dat Ubuntu-BE een eigen logo heeft, dus hoeven wij niet persé Vlaanderen op ons logo mee te nemen ;)

Offline heir4c

  • Lid
Re: Het nieuwe Ubuntu-NL logo: Stem nu!
« Reactie #24 Gepost op: 2011/07/03, 01:33:24 »
Blijkbaar mis begrepen. Geen probleem.  :)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu