Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NZB Knop FTD  (gelezen 3423 keer)

Offline ABR

  • Lid
NZB Knop FTD
« Gepost op: 2010/12/03, 22:53:00 »
Ik probeer mijn NZB knop terug te plaatsen maar dat lukt niet erg.

Downloaden via http://www.nzbuddy.nl/download/linux-mac.html
vervolgens:
1. Download en pak bestand openftdNZB_knop.zip uit in uw persoonlijke map uit (home folder): /home/login account/openftd.
2. Ga naar /usr/share/openftd .
3. Maak een kopie van het bestand postinfo.xsl en plaats deze ergens in uw persoonlijke map.
4. Open de terminal (bijv. gnome-terminal) en typ in:
sudo cp ~/openftd/postinfo.xsl /usr/share/openftd

(het kan zijn dat /usr/share/openftd een andere locatie moet zijn). Druk op ENTER en voer het wachtwoord in, gevolgd door ENTER.

5. Type nu in:
sudo cp ~/openftd/nzb.gif /usr/share/openftd/images

(het kan zijn dat /usr/share/openftd/images een andere locatie moet zijn).

Druk op ENTER.

Hierna krijg ik de volgende foutmeldingen:

root@Latitude-D800:/home/ad# sudo cp ~/openftd/postinfo.xsl /usr/share/openftdcp: cannot stat `/root/openftd/postinfo.xsl': No such file or directory
root@Latitude-D800:/home/ad# sudo cp ~/openftd/nzb.gif /usr/share/openftd/imagescp: cannot stat `/root/openftd/nzb.gif': No such file or directory
root@Latitude-D800:/home/ad#

Wat doe ik verkeerd?
Bij voorbaat dank voor de reactie!

Re: NZB Knop FTD
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/03, 23:58:43 »
Zoals eerder beschreven , het kan een andere locatie zijn. Het makkelijkste lijkt mij, eerst het oude bestand zoeken met bijv.
Locaties>Bestanden zoeken.......... En dan bij Naam bevat: de bestandsnaam en bij Zoek in map: Bestandssysteem heb je het bestand gevonden, de naam van het pad aanpassen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Jan E.

  • Lid
Re: NZB Knop FTD
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/04, 11:59:48 »
Installatie:
1. open een terminal en controleer de huidige locatie van het postinfo.xsl bestand van openftd:
      
      locate postinfo.xsl

   (normaal is dit: "/usr/share/openftd/postinfo.xsl")


2. ga in de terminal naar de map "installatie"

   (of kopieer de map "openftd-3xnzbknop" naar je Persoonlijke map en typ: "cd ~/openftd-3xnzbknop/installatie" (zonder aanhalingstekens) in de terminal.)

3. kopieer de bestanden (met root rechten):

      sudo cp postinfo.xsl /usr/share/openftd
      sudo cp *.png /usr/share/openftd/images

Als u openftd in een andere map hebt geinstalleerd, dan natuurlijk naar die andere map kopieren !



Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline ABR

  • Lid
Re: NZB Knop FTD
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/04, 14:19:59 »
Beide regeerders bedankt voor de hulp.

Echter het lukt me nog niet (sorry nog erg weinig ervaring met Linux)

root@Latitude-D800:/home/ad# locate postinfo.xsl
/usr/share/openftd/postinfo.xsl

Dit lijkt me dat het overeenkomt met de beschrijving, helaas krijg ik nog de eerder genoemde foutmelding

@Jan E:
u schrijft: of kopieer de map "openftd-3xnzbknop" naar je Persoonlijke map en typ: "cd ~/openftd-3xnzbknop/installatie" (zonder aanhalingstekens) in de terminal.)
Ik denk dat we over verschillende bestanden praten want ik zie nergens 3xnzbknop, of zie ik iets geweldig over het hoofd.

Wederom bedankt voor de reacties

Offline Jan E.

  • Lid
Re: NZB Knop FTD
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/04, 15:54:16 »
Ik heb inderdaad die info uit een versie geknipt, die ik zelf heb gebruikt. Maar volgens mij kon dat wel omdat de copy-opdrachten dezelfde waren. Het enige verschil is dat in mijn versie het commando [locate] er bij staat.

Het valt me wel op, dat je werkt vanuit de root. Klopt dat? Dat is niet de bedoeling. Je werkt gewoon vanuit de gebruiker. Ik neem ook aan dat je Openftd als gebruiker hebt geinstalleerd. Dan moet je deze kopieeractie ook als gebruiker uitvoeren. Jij voert hem uit als root. Hij zoekt dus ook de mappen waarnaartoe hij wil kopieren onder de gebruiker root. Dat gaat dus niet werken.

Probeer dit te doen als gebruiker.




Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline ABR

  • Lid
Re: NZB Knop FTD
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/04, 17:36:54 »
zie inderdaad dat ik als Root sta ingelogd. Maar nu zit ik al een paar uur te zoeken hoe ik kan omschakelen, alle onderwerpen die ik tegenkom gaan over schakelen van user naar root
Dus mijn vraag is: hoe kom ik weer terug als user?

Offline Jan E.

  • Lid
Re: NZB Knop FTD
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/04, 22:44:41 »
Ik neem aan dat je alleen in de terminal / console staat ingelogd als root. Als dat zo is, is een eenvoudig [exit] voldoende om uit de root te komen. Als je ook grafisch ingelogd staat als root, kan je je gewoon afmelden. Om vervolgens als gebruiker weer in te loggen.

Wil je dit alsjeblieft niet meer doen? Als root inloggen en niet meer weten hoe je er uit moet? En al helemaal niet in je grafische omgeving als root gaan werken.
Je werkt gewoon bij alles als gebruiker en alleen als het nodig is, kan je gebruik maken van wat meer rechten. als sudo (superuser) bijvoorbeeld. Maar daar blijft het ongeveer bij.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline ABR

  • Lid
Re: NZB Knop FTD
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/05, 22:11:48 »
Ik neem aan dat je alleen in de terminal / console staat ingelogd als root. Als dat zo is, is een eenvoudig [exit] voldoende om uit de root te komen. Als je ook grafisch ingelogd staat als root, kan je je gewoon afmelden. Om vervolgens als gebruiker weer in te loggen.


sorry ik begrijp nog steeds niet waarom als ik een terminalvernster op dit te zien krijg:
root@Latitude-D800:/home/ad#

mijn vraag is hoe ik nu terugkom als user??? simpel met exit en afmelden opnieuw opstarten helpt niet
« Laatst bewerkt op: 2010/12/05, 22:13:41 door ABR »

Re: NZB Knop FTD
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/05, 23:38:05 »
Ik denk dat je Terminal als root gebruikt wat onder Systeemgereedschap staat. Als gebruiker moet je de Terminal onder Hulpmiddelen hebben.
Hier kan je de commando's met sudo ervoor intypen. Na een ENTER moet je het wachtwoord invullen, hier zie je niks van, geen sterretjes balletjes o.i.d., gewoon blind intypen en een ENTER geven.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ABR

  • Lid
Re: NZB Knop FTD
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/09, 18:37:22 »
Gijsbert bedankt voor je uitleg. Dit was inderdaad aan de orde. Inmiddels ook de NZB knop (waar het uiteindelijk mee begon) weer terug!