Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint "Julia" released!  (gelezen 13050 keer)

Offline axelv

  • Lid
Linux Mint "Julia" released!
« Gepost op: 2010/11/12, 15:03:37 »
Vanaf vandaag is er een "nieuwe" Linux Mint...
Zeker de moeite waard om eens naar te kijken! Een aanrader dus :)

http://blog.linuxmint.com/?p=1581


jesse2314

  • Gast
Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/12, 15:27:00 »
IK ga de release uitproberen :)

Offline MitchD.

  • Lid
Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/12, 17:12:38 »
En hij werkt vlot! Isadora was al heel goed, en deze versie is op bepaalde punten weer een verbetering.
En grafisch is er bij Julia ook wel een grote vooruitgang, alles wat neutraler gemaakt. Bij 9 vond ik alles net iets te groen, maar
dat is natuurlijk ook persoonlijke smaak.

Heb er tot zover eigeniljk nog niets op aan te merken.  :)

jesse2314

  • Gast
Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/12, 17:21:55 »
Voor de linux mint gebruikers.
Heb ik even een video gemaakt van mint hoe het er nu uit ziet.
http://www.youtube.com/watch?v=NFa7000qN8A

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/12, 18:38:16 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/12, 19:43:47 »
Op een flaptop van me staat voorganger Linux Mint 9 LXDE (de lichtgewichtversie dus). Draait prima. En die blijft er nog jaren op staan, want het is een LTS-versie.  8)

Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/12, 20:18:18 »
Hmm, ik heb Linux Mint 9 KDE 1 keer geprobeerd op de PC hier naast me. Vond het helemaal niks, Kubuntu werkt stukken beter IHMO. Ik zie nergens verbeteringen in Linux Mint 10 KDE (op nieuwe KDE-versie na dan die ook in Kubuntu zit), dus ik sla deze over.

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/13, 10:53:51 »
Verbeteringen onder de motorkap zal je ook niet vaak "zien", wel merken.
Ik denk zelf dat je dit niet kan waarnemen omdat je er niet mee gewerkt hebt. Dus kan je dat oordeel ook niet geven beste Vistaus.
Ik vind het altijd knap dat mensen kunnen zeggen dat er niets is veranderd terwijl ze er nooit mee gewerkt hebben.

Wij weten wel dat je een KDE fan bent, dat vertel je elke keer. ;) :D

Zelfs een beetje overdreven veel spijtig genoeg ,misschien een iets te fanatiek. :|
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/13, 11:20:55 »
Ik ben ook een mint gebruiker, een tevreden zelfs.
Heel gebruiksvriendelijk met al hun codecs erin enzo.
Daarom is het dan wel spijtig dat ze hun dist-upgrade niet zo even eenvoudig kunnen maken als een upgrade in ubuntu, een minpuntje voor mij dus.
Voor de rest geen klagen over mint . :)
Viva La Revolución

Offline Drummies

  • Lid
Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/13, 11:30:23 »
Citaat van: mantass
Daarom is het dan wel spijtig dat ze hun dist-upgrade niet zo even eenvoudig kunnen maken als een upgrade in ubuntu, een minpuntje voor mij dus.
Het is maar hoe je dit bekijkt

Citaat
Waarom bestaat er verschil tussen de upgradewijzen van Linux Mint en Ubuntu Linux?

Bekeken door de bril van Linux Mint doet Ubuntu drie dingen fout:

    * Voorzichtigheid: Er is standaard geen goed back-upprogramma geïnstalleerd, noch laat Ubuntu weten dat een back-up noodzakelijk is.
    * Bot: Het upgradeprogramma vraagt u automatisch naar de nieuwste versie over te stappen. U klikt op 'Upgrade'...en dan is er geen weg meer terug. Geen waarschuwing aangaande de risico's, geen uitleg over de voor- en nadelen; gewoon een knopje waarmee u een proces start dat u waarschijnlijk niet begrijpt.
    * Upgrademethode: Ubuntu gebruikt de pakketsgewijze manier van upgraden. Gezien de nadelen genoemd in onderdeel C2, is dit geen verstandige keuze.

Het volledige artikel uit de Wiki
UpgradeProces
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #10 Gepost op: 2010/11/13, 12:17:05 »
Misschien een tip omdat te zeggen op het betreffende forum of tegen de auteur van het artikel...hint, hint.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #11 Gepost op: 2010/11/13, 12:19:35 »
Femke mag ik je voor een antwoord,doorverwijzen naar http://www.linuxmintusers.be/forum/index.php  ;)
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #12 Gepost op: 2010/11/13, 12:21:49 »
Femke is er al lid, Drummies. :)

Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #13 Gepost op: 2010/11/13, 12:57:13 »
@femke: Over mij vorige post heengelezen? Ik heb met Mint 9 KDE gewerkt. Dus daar kan ik wel over oordelen. Wat zou er onder de motorkap van Mint 10 KDE veranderd moeten zijn? Ik kan geen ingrijpende wijzigingen vinden op de site. Wel over de GNOME-versie, maar niet over Mint 10 KDE-versie. Dus je kan wel pronken met "onder de motorkap", maar lees dan wel even dat ik het niet over de GNOME-versie heb maar over de KDE-versie.

@Wanda: Ja dus? Hoeveel mensen zitten er wel niet op dit forum die KDE afkraken en GNOME fanatiek promoten? Dan mag ik dat andersom toch ook wel?

Offline axelv

  • Lid
Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #14 Gepost op: 2010/11/13, 13:41:57 »
Ik denk dat de keuze van je werkbladomgeving iets is dat afhankelijk is van je persoonlijke smaak en/of systeemvereisten. En zoals ze zeggen in frankrijk "Sur des goûts et des couleurs, on ne discute pas"  :) Maar er mag normaal geen probleem zijn om voor je persoonlijke smaak uit te komen en ervoor reclame te maken ;)
Ik zelf gebruik LXDE en Gnome... KDE nog niet geprobeerd: misschien is in de toekomst naar kijken.

Weet er iemand trouwens wanneer Mint 10 KDE uitkomt? Ik heb dit nog niet kunnen terug vinden...

mvg

axel

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #15 Gepost op: 2010/11/13, 14:08:48 »
Ah, leuk.
ff wachten op de LXDE versie denk ik maar zo :)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #16 Gepost op: 2010/11/13, 16:04:44 »
en weer vliegen de dorpsgenoten elkaar in de haren, jammer ;)

Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #17 Gepost op: 2010/11/13, 17:44:51 »
@femke: Niet genoeg getest? Weet je überhaupt hoe lang Mint 9 KDE hier erop heeft gestaan? Ik heb het een paar maanden lang elke dag gebruikt. Lijkt mij lang genoeg voor test of niet? "Uitproberen" is niet alleen  de Live CD testen hoor; uitproberen kan ook zijn dat je er probeert mee te werken. Dit heb ik dus een paar maanden lang gedaan.
En vertel mij maar wat het verschil is tussen Mint 9 KDE en Mint 10 KDE. De GNOME-versie is wat veranderd, dat klopt. Maar de KDE-versie is alleen maar een version bump, van KDE 4.4 naar 4.5, voor de rest zie ik geen veranderingen in Init 10 KDE op de kernel na.

@chris: Helaas ja. Maarja, soms gebeurt dat gewoon, vooral als je van mening verschilt he ;)
« Laatst bewerkt op: 2010/11/13, 17:47:25 door Vistaus »

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #18 Gepost op: 2010/11/13, 18:29:19 »
Ik zie als Mint gebruiker geen enkele verandering tijdens het dagelijks werken tussen 9 en 10, ik krijg in 10 wel een gevoel van stroefheid met online werken en het opstarten van programma's, dit is het meest duidelijk in empathy waar ik meerdere accounts in heb, bij één account mag ik zeker 5 min wachten tot er contact is, gelukkig was mijn stable versie aan een nieuwe installatie toe dus dit is geen probleem verder maar ik houd het denk ik toch maar bij 9...die werkt gewoon goed.

flash is bij mij in 10 niet stabiel en laat Fox vastlopen.

DarkEra

  • Gast
Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #19 Gepost op: 2010/11/14, 14:29:55 »

@chris: Helaas ja. Maarja, soms gebeurt dat gewoon, vooral als je van mening verschilt he ;)

Dat gebeurt bij jullie niet soms maar juist meerdere malen per dag.....
« Laatst bewerkt op: 2010/11/14, 14:32:44 door DarkEra »

DarkEra

  • Gast
Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #20 Gepost op: 2010/11/14, 17:58:06 »
Weet er iemand trouwens wanneer Mint 10 KDE uitkomt? Ik heb dit nog niet kunnen terug vinden...

mvg

axel

Het is wat stil rondom de KDE versie van Mint 10. Hij zal wel komen als hij af is en Boo (de ontwikkelaar) tevreden is over het resultaat.

Even in het algemeen:
Jammer dat jullie de discussies over Mint hier voortzetten op een Ubuntu forum trouwens. Moet men geheel zelf weten natuurlijk maar de naam Linux Mint komt meer en meer naar voren hier. ;)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #21 Gepost op: 2010/11/14, 20:57:48 »
Mensen, kunnen we de smeulende lonten doven met een lekker drankje of zo?
En, laten we het uitdrukkingsniveau wat upgraden boven het niveau van fok.nl. Meningen ok, maar discussies over Ubuntu vs. Mint, en Gnome vs. KDE zijn redelijk zinloos. Gewoon gebruiken wat je wilt, het kan allemaal, 't is geen competitie.

Ik heb op de laptop nog steeds Mint9 KDE staan. Da's een LTS en blijft voorlopig staan. Mint Debian KDE zou een ander verhaal zijn, maar die is er voorlopig nog niet  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #22 Gepost op: 2010/11/14, 21:06:55 »
@asphyxia: Nou, het ging hier niet om KDE vs GNOME, maar over een paar mensen die vonden dat ik of niet genoeg getest had met Mint KDE terwijl ik het een paar maanden gebruikt heb of dat ik Mint 10 KDE niet getest kon hebben omdat ie nog niet gereleased was, terwijl je de KDE-desktop ook gewoon vanuit 10 GNOME kunt installeren. Dat is waar het hier om ging.

Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #23 Gepost op: 2010/11/15, 03:19:37 »
Eerst geheel on-topic, het ziet er goed uit en ik wil het hier ook eens testen.
Ik had er eerlijk gezegd niet op gelet.

En dan nu een beetje off-topic.
Jan E. je groen en geel ergeren? Was Mint nog niet groen genoeg? ;)
Volgens mij gaf Vistaus alleen zijn mening, en dat mag toch?
Met termen als 'puber' en 'je hok in', tja dan schieten woorden tekort.
Oh en b.t.w. ik heb een zoon van 14, een puber... Je wil niet weten wat ik daar al zoal van kan leren.

 



Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Linux Mint "Julia" released!
« Reactie #24 Gepost op: 2010/11/15, 10:34:50 »
Ik denk gewoon dat het sommige mensen hun strot uitkomt vistaus zijn constante KDE reclame.
Zoiets irriteert mij dus ook.
Viva La Revolución