Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Posts verdwenen in Offtopic  (gelezen 3526 keer)

Posts verdwenen in Offtopic
« Gepost op: 2011/07/03, 16:30:30 »
Ik had het eerder al gemeld, maar ik heb er niks meer over gehoord, dus bij deze maar even een topic erover.
Het valt mij op dat er verschillende posts uit Offtopic verwijderd zijn. Ik snap wel dat er bepaalde dingen afgesplitst moesten worden, maar het gaat hier om posts die nieuwer waren dan wat er is overgebleven van de oudere posts. Die zijn verdwenen uit een paar topics, waaronder "Wat is jou laatste aanwinst?" maar er zijn meer topics waar dit gebeurd is.

jesse2314

  • Gast
Re: Posts verdwenen in Offtopic
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/03, 16:39:36 »
Ik had ook al een vermoede dat er dingen verwijderd werden, zeer vreemd.

DarkEra

  • Gast
Re: Posts verdwenen in Offtopic
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/03, 16:42:33 »
Dat posts uit topics waaronder "Wat is jou laatste aanwinst?" misschien verdwenen zijn vind ik persoonlijk totaal niet erg, het zijn leuke onzin topics die verder niets bijdragen aan de ondersteuning van Ubuntu.

Als er nu nieuwere berichten in een Ubuntu hulpvraag topic verdwenen zouden zijn dan zou ik zeggen ok.

jesse2314

  • Gast
Re: Posts verdwenen in Offtopic
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/03, 16:47:17 »
Dat posts uit topics waaronder "Wat is jou laatste aanwinst?" misschien verdwenen zijn vind ik persoonlijk totaal niet erg, het zijn leuke onzin topics die verder niets bijdragen aan de ondersteuning van Ubuntu.

Ja dan had dit forum maar geen offtopic moeten hebben als de post toch worden verwijderd ;)

Re: Posts verdwenen in Offtopic
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/03, 16:50:24 »
Onzin ??? De boog kan niet altijd gespannen zijn. etc. Wat voor jou onzin is Maik, kan voor een ander een uitlaatklep zijn. Dat de offtopic op de achtergrond hoort, ja. Er zijn ook geen bonusposts meer mee te verdienen, dus mensen die daar posten, neem ik uiterst serieus.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Posts verdwenen in Offtopic
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/03, 17:07:20 »
Gijsbert +1
Daarbij zei ik al dat dat topic wat jij noemt even een voorbeeld was van waar posts verdwenen zijn, maar dat er meer topics zijn in Offtopic waar posts verdwenen zijn.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Posts verdwenen in Offtopic
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/03, 17:18:14 »
posts zijn toch niet verdwenen? volgens mij gaat er een slotje op de big topics, met een bepaald aantal posts, maar deze zijn nog wel in te zien?
of begrijp ik hier iets niet goed? Ook de grote offtopic topics zelf blijven bestaan in afgeslankte vorm.
Gedaan om de load die deze grote topics genereerden te verminderen. zo blijft het forum lekker vlot.

Re: Posts verdwenen in Offtopic
« Reactie #7 Gepost op: 2011/07/03, 17:39:42 »
Als het uit de offtopic is verdwenen, waar maken jullie je dan druk om?
Mis je werkelijk zaken als: ik heb vandaag een HD gekocht, of ik ben naar lutjebroek geweest?

 :o ???

+1
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: Posts verdwenen in Offtopic
« Reactie #8 Gepost op: 2011/07/03, 17:40:57 »
Volgens mij is er geen enkel bericht verwijderd, en ik zie ook niet meteen iets vreemd. Weet ge misschien wanneer dit precies/ongeveer was, dan kan ik het wat beter nakijken.

Als dit rond de tijd van het afsplitsen van de grote topics is gebeurd, kijk dan even of die berichten niet zijn meegenomen naar het nieuwe topic of misschien achtergebleven zijn in het oude.

Edit: Offtopic of niet offtopic, het is een normale vraag om te weten of er topics verdwenen zijn. Als dit een fout is in de software of server, is het best dat ernaar gekeken word. Dus reageer aub met nuttige informatie.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Posts verdwenen in Offtopic
« Reactie #9 Gepost op: 2011/07/03, 19:06:09 »
En nu opeens is het een nuttige vraag.

Het is wel een verschil alsdat er iets verdwenen wordt vermoed, of dat het vermeld wordt, dat er opgeschoond is  ;)

Kan er iets duidelijker worden vermeld, wat er vermoedelijk verdwenen zou kunnen zijn?
Om maar wat te noemen, het aantal posts per pagina lijkt anders te zijn. Dus een post waarvan men weet dat die bovenaan de pagina stond, zou verderop kunnen staan.

Zonder meer concrete aanwijzingen kunnen we niet zo veel...
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Posts verdwenen in Offtopic
« Reactie #10 Gepost op: 2011/07/03, 19:17:28 »
Een doordram-"bijdrage" die vijf dagen na datum een bijna-flamewar in een offtopic-topic weer oprakelt, verwijder ik gewoonlijk wel... Dus als het over zo'n post gaat, dan missen we niks.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline heir4c

  • Lid
Re: Posts verdwenen in Offtopic
« Reactie #11 Gepost op: 2011/07/03, 20:06:10 »
Je eigen woorden in een andere topic:

Ik heb hier een paar berichten verwijderd. Alles wat vanaf hier offtopic of op de man gaat, verdwijnt gewoon weer. Hou toch eens een normale discussie zonder altijd dat gezeik!

En nu opeens is het een nuttige vraag.

Ik snap je wel femke, maar het is inderdaad een nuttige vraag. Omdat er topics gesplitst worden zouden er eventueel berichten kunnen verdwijnen door die actie. Daarom de reactie van nunslaughter. Als dat daardoor zou komen dan is dat nuttig om weten.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Posts verdwenen in Offtopic
« Reactie #12 Gepost op: 2011/07/03, 20:23:26 »
heir4c +1

Nou, het viel me sowieso op in Wat is jou laatste aanwinst? Ik had een bericht gepost, gericht aan Emiel over zijn nieuwe USB-stickje. Hij reageerde daarop op een normale manier. Mijn berichtje gericht aan hem staat er nog, zijn antwoord daarop is verdwenen. Dus waarom is mijne wel bewaard gebleven, maar een antwoord wat nieuwer is dan mijn berichtje niet ??? Ik heb het over de nieuwe hè.

En zo viel dat me in nog wat topics op dat er wat berichtjes van mezelf misten, terwijl anderen die ouder waren dan mijn berichtjes er gewoon nog staan. En ook van een paar andere forumleden ontbreken daar berichtjes op die manier.
Het kan inderdaad per ongeluk gebeurd zijn tijdens het opschonen dat er per ongeluk wat berichtjes verwijderd zijn. Of inderdaad een fout in de database.

Re: Posts verdwenen in Offtopic
« Reactie #13 Gepost op: 2011/07/03, 20:40:56 »
Bewuste berichtjes zitten inderdaad in de prullenbak en dat is mijn schuld. Is gebeurd tijdens het splitsen. Was geen speciale reden om net die berichten eruit te gooien. Misschien vergeten te selecteren.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Posts verdwenen in Offtopic
« Reactie #14 Gepost op: 2011/07/03, 20:47:26 »
Ja, daarom zei ik al dat het misschien per ongeluk gebeurd was ;)
Dank in ieder geval voor de opheldering :)

Offline heir4c

  • Lid
Re: Posts verdwenen in Offtopic
« Reactie #15 Gepost op: 2011/07/04, 00:36:35 »
Vistaus, ik heb die twee berichtjes er weer tussen gekregen.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Posts verdwenen in Offtopic
« Reactie #16 Gepost op: 2011/07/04, 11:32:04 »
@heir4c: Dank! :) Die andere berichtjes zullen wel moeilijk te traceren zijn, maar goed, bedankt voor deze in ieder geval :)

[KNIP]

Ik maak me helemaal niet druk. Ik vroeg alleen hoe dat zat en of er naar gekeken kon worden. Dat is gebeurd en ben blij dat ze ernaar gekeken hebben en actie ondernomen hebben. Mensen helpen met vragen deed ik ook wel ondertussen dat het team bezig was met dit probleempje.


*Moderator edit: Ongetwijfeld grappig bedoeld, gezien de situatie echter niet nodig.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/04, 11:57:08 door Brumm3l »

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: Posts verdwenen in Offtopic
« Reactie #17 Gepost op: 2011/07/04, 11:51:11 »
Lijkt me opgelost. Slotje, over tot de orde van de dag voordat we verzanden in oeverloze discussies.

Mochten er nog berichten missen, dan gaarne bericht richting forumteam.