Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Firestarter systemlogger opent niet.  (gelezen 943 keer)

[opgelost] Firestarter systemlogger opent niet.
« Gepost op: 2011/10/19, 13:25:52 »
L.S.

Zolang ik Ubuntu gebruik (drie jaar inmiddels) draai ik Firestarter als fire wall. Nooit problemen mee gehad. Op een tweede pc heb ik Ububt 11.04 geïnstalleerd. Als ik hier Firestarter opstart krijg ik de waarschuwing:

“Kon de systemlogger niet openen. Er zal geen informatie over gebeurtenissen zijn.”

Ik heb het een paar keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar de waarschuwing blijft  komen. Daarom twee vragen:

1) Weet iemand hoe dit te verhelpen valt?
2) Heb ik op Ubuntu eigenlijk wel Firestarter nodig?

B.v.d.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/19, 15:01:12 door Nick Lamar »

Offline Wout55

  • Lid
Re: Firestarter systemlogger opent niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/19, 14:20:41 »
Ik denk dat dit de bug is: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/firestarter/+bug/776361

Ik heb Firestarter tot voor een half jaar wel gebruikt. Of je het nodig hebt hangt er vooral vanaf wat je met internettoepassingen doet. Als je een ftp server draait of veel met torrents werkt dan is het wel zaak om je bezoekers in de gaten te houden. ^-^

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Firestarter systemlogger opent niet.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/19, 14:20:52 »
firestarter wordt alle jaren niet meer onderhouden door Ubuntu, en een heel klein beetje door Debian.
mijn advies is: verwijder via purge firestarter, reboot
en installeer (g)ufw, en activeer ufw via: sudo ufw enable
ubuntu komt met een zero open ports policy, dus voor een gewone desktop install is zelfs dat niet nodig.

Re: Firestarter systemlogger opent niet.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/19, 15:00:45 »
Nee, ik draai geen ftp-server, dus daar zit geen gevaar.
Ik begrijp dat Firestarter voor mijn configuratie weinig toevoegt aan de veiligheid.
Ik heb het er afgegooid en ufw blijkt reeds automatisch te zijn geïnstalleerd.
Probleem opgelost, dus.
Dank!