Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Veilig mislukken  (gelezen 6112 keer)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Veilig mislukken
« Gepost op: 2012/03/13, 19:15:45 »
Als ik opstart, krijg ik het volgende te zien als ik een andere werkomgeving wil kiezen:


Leuk hoor, veilig mislukken, maar het klopt niet helemaal. Oh ja, ik krijg ook wel eens te horen "Van 10 pakketten beveiliging bijwerken is beschikbaar". Daar klopt ook geen moer van... Kunnen wij hier iets aan doen of niet?

[Moderator edit: even de afbeelding wat verkleind. Nog altijd klikbaar.]
« Laatst bewerkt op: 2012/03/13, 20:17:12 door TopGear »

Re: Veilig mislukken
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/13, 20:57:37 »
Dat veilig mislukken is van KDE upstream AFAIK.

Re: Veilig mislukken
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/13, 21:02:24 »
 ??? Kan de afkorting toegelicht worden?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Veilig mislukken
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/13, 21:14:42 »
KDE=K Desktop Environment

Re: Veilig mislukken
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/13, 21:17:30 »
AFAIK: as far as I know.

Re: Veilig mislukken
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/13, 21:23:19 »
Ow, hij doelde op die tweede afkorting :rolleyes: :evil:

Re: Veilig mislukken
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/13, 21:30:14 »
Idd, Nederlandstalig forum, geen twitter, facebook o.i.d. achtige toestanden, er zitten ook ouderen op dit forum, zoals mijn persoontje, die niets moeten hebben van deze moderne fratsen.

OT Veilig mislukken kan soms beter zijn dan veilig lukken.  :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Veilig mislukken
« Reactie #7 Gepost op: 2012/03/13, 21:50:18 »
OT Veilig mislukken kan soms beter zijn dan veilig lukken.  :rolleyes:

Kleine offtopic, maar dat is een mooie voor in Wijsheden ;)

Re: Veilig mislukken
« Reactie #8 Gepost op: 2012/03/13, 22:02:31 »
Misschien wel, maar ik bedoel er alleen mee, dat er best nog wat moet gebeuren bij de vertalingen en je niet kan verwachten, ondanks een loffelijk streven, dat de vertalingen gelijk 100% zijn. Echter ik vind het wel wat hebben, ze kunnen er altijd begeleid mislukken van maken, is ook nooit weg. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Veilig mislukken
« Reactie #9 Gepost op: 2012/03/14, 17:38:20 »
Als ik opstart, krijg ik het volgende te zien als ik een andere werkomgeving wil kiezen:

Leuk hoor, veilig mislukken, maar het klopt niet helemaal. Oh ja, ik krijg ook wel eens te horen "Van 10 pakketten beveiliging bijwerken is beschikbaar". Daar klopt ook geen moer van... Kunnen wij hier iets aan doen of niet?


Bedankt voor het melden! Ik heb dit alvast voor ubuntu precise aangepast, en ook een mailtje naar de vertalers van KDE gestuurd.
Laat het vooral weten als je andere fouten tegenkomt, een foutje is zo gemaakt als je aan het vertalen bent.

Re: Veilig mislukken
« Reactie #10 Gepost op: 2012/03/14, 21:47:34 »
 :o zoveel desktops naast elkaar ???????? Timo, draait dat nog wel goed allemaal  ?

Wel een grappige vertaalfout. Maar KDE heeft nog veel dingen die gewoon niet vertaald zijn; vooral i.v.m. de updatemanager e.d.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Veilig mislukken
« Reactie #11 Gepost op: 2012/03/14, 21:53:26 »
:o zoveel desktops naast elkaar ???????? Timo, draait dat nog wel goed allemaal  ?

Wel een grappige vertaalfout. Maar KDE heeft nog veel dingen die gewoon niet vertaald zijn; vooral i.v.m. de updatemanager e.d.

Dat is een ander verhaal. Ik heb voorgesteld vorig jaar om Muon te vertalen, maar meneer apachelogger (de maker van Muon) heeft geen vertaalsysteem ingebouwd of in ieder geval geen manier waarop er vertaald kan worden.
De rest wordt allemaal keurig door KDE NL vertaald die altijd puik werk leveren, op deze fout van Veilig mislukken na dan.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Veilig mislukken
« Reactie #12 Gepost op: 2012/03/15, 06:55:31 »
:o zoveel desktops naast elkaar ???????? Timo, draait dat nog wel goed allemaal  ?

Wel een grappige vertaalfout. Maar KDE heeft nog veel dingen die gewoon niet vertaald zijn; vooral i.v.m. de updatemanager e.d.
Sinds ik KDE heb geïnstalleerd werkt unity niet meer hoor XD

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Veilig mislukken
« Reactie #13 Gepost op: 2012/03/15, 15:50:20 »
Hahahaha grappig is het wel.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Veilig mislukken
« Reactie #14 Gepost op: 2012/03/15, 16:26:25 »
Als ik opstart, krijg ik het volgende te zien als ik een andere werkomgeving wil kiezen:

Leuk hoor, veilig mislukken, maar het klopt niet helemaal. Oh ja, ik krijg ook wel eens te horen "Van 10 pakketten beveiliging bijwerken is beschikbaar". Daar klopt ook geen moer van... Kunnen wij hier iets aan doen of niet?


Bedankt voor het melden! Ik heb dit alvast voor ubuntu precise aangepast, en ook een mailtje naar de vertalers van KDE gestuurd.
Laat het vooral weten als je andere fouten tegenkomt, een foutje is zo gemaakt als je aan het vertalen bent.
Heb je ook het 'Van *X* pakketten beveiliging bijwerken is beschikbaar' gefixt?

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Veilig mislukken
« Reactie #15 Gepost op: 2012/03/17, 08:57:10 »
Citaat
Heb je ook het 'Van *X* pakketten beveiliging bijwerken is beschikbaar' gefixt?

Ja, beide zijn gefixt.


Dat is een ander verhaal. Ik heb voorgesteld vorig jaar om Muon te vertalen, maar meneer apachelogger (de maker van Muon) heeft geen vertaalsysteem ingebouwd of in ieder geval geen manier waarop er vertaald kan worden.

Ik denk dat dat ondertussen al opgelost is, muon is namelijk wel gewoon via launchpad te vertalen: https://translations.launchpad.net/ubuntu/precise/+lang/nl/+index?batch=300&memo=900&start=900. Als je daar op 'muon' zoekt krijg je een stuk of 5 pakketten. Die zijn bijna allemaal al vertaald, dus ik gok dat dat nu ook upstream gebeurt.