Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een 64-bits DVD.  (gelezen 3595 keer)

Een 64-bits DVD.
« Gepost op: 2009/01/26, 01:33:46 »
CD's of DVD's met Ubuntu erop kunnen via de site van Canonical besteld worden. Het duurt even, maar komen doet het en ook nog free of charge. Daar kan Microsoft een puntje aan zuigen. De meeste systemen echter zijn 32-bits. Ook als je bij Canonical een schijfje besteld, krijg je een 32-bits systeem. Nu heb ik een Acer TravelMate met een AMD Turion 64x2 processor. Voor 64-bits machines zou een aparte versie van Ubuntu beschikbaar zijn. Nu weet ik wel dat je van alles en nog wat kunt branden, maar ik heb liever een geperste schijf. Is bij Canonical ook een 64-bits versie van Hardy 8.04.2 te bestellen? Ik kan het niet vinden.

Re: Een 64-bits DVD.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/26, 02:10:32 »
Hmz dat snap ik niet helemaal ?

Je kan toch echt van alles kiezen wat je maar wilt op hun download pagina ??
http://www.ubuntu-nl.org/getubuntu/download

 :o :rolleyes: :o
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Een 64-bits DVD.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/26, 02:21:17 »
Ik kan daar alleen maar een 8.10, 32-bits versie bestellen.

Re: Een 64-bits DVD.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/26, 11:43:11 »
Je kan in de Canonical shop een 64-bits versie bestellen, alleen deze is niet gratis.

Re: Een 64-bits DVD.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/26, 12:04:43 »
Ik kan daar alleen maar een 8.10, 32-bits versie bestellen.

Kom op nou herman ???
Zijn mijn ogen nou zo goed voor een ouwe vent of jouw ogen zo slecht ?

Pagina bestaat uit 2 gedeeltes:
Bovenaan bepaal je welke flavour je wilt hebben en daaronder of je 32 of 64 bit wilt hebben.

Wat voor computer

Normale PC (Intel Pentium/Celeron/Core, AMD Athlon/Sempron)
64bit PC (Intel Core 2, AMD Opteron)


En wat ik wel heel krom vind is dat je p[ onze nederlandse site niet de LTS versie kan downloaden ???

En we hebben het wel over downloaden he ?
Wat net zo goed is hoor ?

En anders klik je op deze link:
8.04 versie=
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu-cdimages/hardy/release/ubuntu-8.04.1-dvd-i386.iso
8.10 versie =
http://cdimage.ubuntu.com/releases/intrepid/release/ubuntu-8.10-dvd-amd64.iso
sssssss...............


« Laatst bewerkt op: 2009/01/26, 12:15:18 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

DarkEra

  • Gast
Re: Een 64-bits DVD.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/26, 12:08:11 »
Gandyman,

Volgens mij heeft Herman het over een cd bestellen via Shipit waar het hem om gaat en niet over het downloaden. ;)




Edit: Overigens, waarom zou men de 64 bit niet gratis kunnen verkrijgen via Shipit, dat lijkt me sterk dat men hiervoor zou moeten betalen. Ubuntu, eender welke versie, zou altijd gratis zijn en blijven. In de shop kan men ervoor betalen als men dat zou willen maar is geen must.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/26, 12:15:58 door DarkEra »

Re: Een 64-bits DVD.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/26, 12:16:47 »
Moest me postje ff bijstellen......

Bestellen kan ook ?
Geen probleem.

Waar het mij om gaat is dat mensen niet lezen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Een 64-bits DVD.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/26, 13:06:26 »
@Gandyman: Vertel ons dan maar eens waar je de 64-bits versie GRATIS kan bestellen. Want voor zover ik weet kun je hem alleen maar downloaden of kopen: https://shop.canonical.com/index.php?cPath=17 Als je in de shop de DVD bestelt, krijg je de 32-bits en 64-bits op 1 DVD'tje thuisgestuurd.

Ow en Gandyman, je kan 8.04 wel downloaden vanaf de NL-site. Lees nog maar eens goed het stukje op de Download-pagina. Wat wél krom is is dat je Xubuntu niet van de NL-site kan downloaden.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/26, 13:08:27 door Vistaus »

Re: Een 64-bits DVD.
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/26, 13:50:06 »
@Gandyman: Vertel ons dan maar eens waar je de 64-bits versie GRATIS kan bestellen. Want voor zover ik weet kun je hem alleen maar downloaden of kopen: https://shop.canonical.com/index.php?cPath=17 Als je in de shop de DVD bestelt, krijg je de 32-bits en 64-bits op 1 DVD'tje thuisgestuurd.
Uuuh dat bedoelde ik niet ?
Tenminste ik had het niet over gratis   =D =D

Citaat
Ow en Gandyman, je kan 8.04 wel downloaden vanaf de NL-site. Lees nog maar eens goed het stukje op de Download-pagina. Wat wél krom is is dat je Xubuntu niet van de NL-site kan downloaden.
Klopt maar wanneer je die grote letters al niet ziet staan betreffende 32bit of 64bit keuze is het woordje "hier" in die regel al helemaal moeilijk te onderscheiden.
Zeker voor mensen die kleurenblind zijn zal rood-bruin-zwart 1 kleur zijn en dus moeilijk te zien.

En ik bedoelde eigenlijk dat ik liever had gezien dat de LTS versie als premium werd aangeboden om te downloaden en 8.10 als tussen versie apart werd verwezen.

Dus andersom als nu het geval is.

Mja dat is slechts mijn mening betreffende LTS versies contra Tussen versies...
 
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Een 64-bits DVD.
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/26, 15:55:44 »
Bedankt voor het meedenken iedereen. Ik ben op zoek naar een geperste CD of DVD met daarop het besturingssyteem Hardy 8.04.2 LTS voor 64-bits machines. Op de site van Canonical kan ik die niet vinden. Ook op de site van Opensoft, die op een woonboot in de Amstel te Amsterdam is gevestigd, een wonderschone boot op een wonderschone plek by the way, wordt dit schijfje niet aangeboden. Nu kan ik mij natuurlijk van de rotsen werpen, maar dat zal ook niet helpen, moet ik vrezen. Dus hoe kom ik er dan wel aan?

Re: Een 64-bits DVD.
« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/26, 15:58:17 »
Ik wil hem wel branden voor je ?
Kan je hem bij mij kopen,
heb je toch een dvd die je gekocht hebt  =D =D =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Een 64-bits DVD.
« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/26, 16:32:25 »
Heel flauw. Een gebrande DVD is bovendien geen geperste.

Re: Een 64-bits DVD.
« Reactie #12 Gepost op: 2009/01/26, 17:04:21 »
Ik heb een goeie strijkbout dus wil hem na het branden ook nog wel ff persen hoor ?
 =D =D =D

Hier kan alles. !
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Een 64-bits DVD.
« Reactie #13 Gepost op: 2009/01/26, 19:43:14 »
Beste Femke, graag. De schijf is bedoeld voor een computer waarvan de schijf is schoongemaakt, dus waarmee ik niet het Internet op kan. Zelf gebrande schijfjes willen nog wel eens een fout bevatten en dan heb je een probleem voor vaak zeer lange tijd, met alle gedonder vandien. De geperste schijfjes van Canonical daarentegen zijn goed en betrouwbaar en kunnen ook na lange tijd nog gebruikt worden. Om dat dit in dit geval kennelijk niet mogelijk is, danwel moeilijk, ga ik graag op je aanbod in. Kun je me een link sturen, want ik geef mijn adres liever niet op dit forum. Mijn e-mail adres moet op deze site geregistreerd zijn.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Een 64-bits DVD.
« Reactie #14 Gepost op: 2009/01/26, 20:22:16 »
Ik weet zeker dat de 64 bits versie verkrijgbaar is via ShipIt. Ik heb zelf hier de officie CD 64 bits versie van Hardy liggen ;)

Re: Een 64-bits DVD.
« Reactie #15 Gepost op: 2009/01/26, 20:57:55 »
Joshua, als je een exemplaar via Shipit hebt gekregen, kun je mij dan vertellen hoe ik dat ook kan? Als ik hun site afstroop, dan kan ik alleen Intrepid bestellen. Er is een link voor speciale gevallen, maar dat betreft mensen die meer dan een exemplaar willen ontvangen omdat ze b.v. distributiepunt zijn.

Re: Een 64-bits DVD.
« Reactie #16 Gepost op: 2009/01/26, 21:13:36 »
Femke, ik heb je zojuist twee berichten gestuurd via je eigen website.

Offline Kees3

  • Lid
Re: Een 64-bits DVD.
« Reactie #17 Gepost op: 2009/01/27, 10:01:24 »
Ik heb via de speciale bestellingen optie al meerdere keren 64-bit versies van zowel Ubuntu als Kubuntu besteld. Dit heb ik gedaan bij versie 7.10 en versie 8.04. Maar ik kan het nu ook niet meer vinden, dus misschien werd dat te duur, dat ze nu alleen nog de standaard versie leveren.