Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: suggesties volgende ubuntu...  (gelezen 29612 keer)

Offline kamelot

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #25 Gepost op: 2007/11/19, 19:57:39 »
helaas werkt die wiki niet bij mij ik moet dan altijd gelijk in veilige modus booten
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Offline Ubert

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #26 Gepost op: 2007/11/19, 21:01:57 »
Wat mij een uitkomst lijkt is een goede all in one oplossing zoals iTunes die ook op je iPod kan schrijven. Veder vindt ik het wel mooi (ben ook niet zon hele fanatieke gebruiker die alles gebruikt)

Offline JvH

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #27 Gepost op: 2007/11/21, 10:03:27 »
Waar ik gisteren tegenaan liep:
Het zou fijn zijn, bij het vervangen van bestanden, als je de wijzigingsdatum van het bron- en doelbestand te zien krijgt. Vind ik persoonlijk wel handig.

Misschien een idee om even de IdeaPool te noemen. Ik had al gelezen onder het kopje "Doe mee!" op deze site dat gebruikers hun ideeën ergens op de Ubuntu Wiki kwijt kunnen. Het was wel even zoeken, vandaar dat ik het hier ook maar even aanhaal.

Citaat
Wat mij een uitkomst lijkt is een goede all in one oplossing zoals iTunes die ook op je iPod kan schrijven.
Rhythmbox bevat toch iPod-ondersteuning? Heb er nog niet mee gespeeld, maar ik zag dat wel ergens staan.

suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #28 Gepost op: 2007/11/21, 12:00:02 »
De monitor instellingen zijn in gutsy zeker weten een grote voorruitgang, maar toch vind ik het nog niet helemaal lekker lopen. Zo is het wat mij betreft nog steeds te moeilijk om een extern beeldscherm te gebruiken. Ik heb het met nvtv gedaan uiteindelijk, maar helaas valt dan het input signaal niet meer te begrijpen voor mijn compaq

Netwerkmanager heb ik ook veel problemen mee nogsteeds. Ik probeer constant mijzelf te zeggen dat het goed werkt, maar toch zit ik uiteindelijk steeds weer zonder networkmanager te werken in de terminal.

Maar voor de rest was Gusy al een grote voorruitgang, en verwacht ik dat Hardy ook een voorruitgang zal worden. Ik ben zeker benieuwd :)

Offline jopy

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #29 Gepost op: 2007/11/22, 16:06:28 »
Een programma om de temperaturen en status van hardware zoals cpu uit te lezen zou ook welkom zijn. (heb hier niets voor kunnen vinden tot nu toe)

suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #30 Gepost op: 2007/11/22, 16:24:56 »
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/11503 werkt perfect(onder gnome hier). Enige nadeel is dat je tijdens de installatie een aantal keer moet herstarten...

Offline kiersie

  • Lid
    • http://www.gboek.nl
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #31 Gepost op: 2007/11/22, 20:00:24 »
is het een idee om vensters van het vensterlijst te kunnen slepen naar werkbladwisselaar op een willekeurig werkblad te kunnen slepen

Offline Rulus

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #32 Gepost op: 2007/11/22, 20:15:48 »
Metacity kan dat, met compiz lukt het (nog) niet.

suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #33 Gepost op: 2007/11/24, 13:03:45 »
graag had ik gehad dat er in de volgende ubuntu een optie in zit (bij de installatie) zodat je de HOME folder NIET overschrijft.
en enkel de nodige bestanden overschrijft...

zodat je niet elke keer backups moet gaan maken.
Mvg Desert_Eagle

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #34 Gepost op: 2007/11/24, 13:19:56 »
Citaat van: Desert_Eagle1988
graag had ik gehad dat er in de volgende ubuntu een optie in zit (bij de installatie) zodat je de HOME folder NIET overschrijft.
en enkel de nodige bestanden overschrijft...

zodat je niet elke keer backups moet gaan maken.
Je home folder op een aparte partitie zetten helpt ook.
En, backups doen wonderen, hoe dan ook, op welk OS dan ook ;)
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline Tom4

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #35 Gepost op: 2007/11/24, 13:43:25 »
Citaat van: jopy
Een programma om de temperaturen en status van hardware zoals cpu uit te lezen zou ook welkom zijn. (heb hier niets voor kunnen vinden tot nu toe)
met het programma gDesklets zou dit wel gaan..
Ze hebben toch wel wat cpu en temperatuur desklets.

suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #36 Gepost op: 2007/11/26, 19:00:50 »
een soort van Auto aanvul functie (zoals bij microsofts windows ding)zodat ik niet altijd volledige woorden hoef te typen.

vooral in Epiphany zou dit handig zijn. als ik iets moet zoeken in google ofzo.
Mvg Desert_Eagle

gekky29

  • Gast
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #37 Gepost op: 2007/11/26, 21:27:02 »
bij laden van ubuntu esc keuze zodat je kan zien wat er gebeurd

Offline SwaH

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #38 Gepost op: 2007/11/26, 23:04:54 »
Citaat van: gekky29
bij laden van ubuntu esc keuze zodat je kan zien wat er gebeurd
Dat kan je al doen met ALT+F1.

Offline emargen

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #39 Gepost op: 2007/11/26, 23:25:48 »
Gezien het aantal problemen met wireless verbindingen....zou ik zeggen een verbeterde installatiemogelijkheid zou wel mooi zijn! De wizard uit Puppy Linux is een goed voorbeeld van hoe het ook kan!.....zowiezo zijn die wizards wel handig! De installatievriendelijkheid van Ubuntu kan het meest verbeteren!! Hoewel ik niet ontevreden ben....en al een hoop heb geleerd!!

Offline joop13

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #40 Gepost op: 2007/11/27, 01:06:33 »
Ik zou bij Hardy Heron graag zien:
1. Dat je verschillende keuzen kan maken bij het installeren van Ubuntu zoals:
   - minimale installatie, waarbij alleen de beheersprogramma's worden geinstalleerd
   - tekstverwerking, waarbij ook Open Office wordt geinstalleerd.
   - Internet met Firefox en Thunderbird
   - maximale installatie waarbij zelfs de spelletjes worden geinstalleerd en alles hierboven.
De volgorde is niet bindend, want misschien hoort Internet wel bij de minimale installatie bijvoorbeeld.

Maar juist voor beginnende gebruikers lijkt het me handig dat ze niet direct overspoeld worden met mogelijkheden.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #41 Gepost op: 2007/11/27, 11:33:43 »
ik heb er ook nog wel een paar:

- extra software installeren tijdens de install. (zoals bij bv suse)
- voor de codecs; is een UBUNTU NL versie geen idee?? dan kunnen alle nodige legale codecs automatisch mee geinstalleerd worden indien  gewenst zoals bij bv ubuntustudio. hoef je niet meer zelf te checken wat wel en niet mag en t is behoorlijk beginner vriendelijk, ook zouden zo wat minder mensen moeite hebben met het gebruik van de live cd in t nederlands , velen kijken nog over de F2 functie heen , veranderen de taal in de live sessie rebooten en staan weer naar een engels systeem te kijken.... soms willen ze dat zelfs nog wel eens loopen.
ook zou dan het us keyboard eens als standaard aangegeven kunnen worden gezien er toch niemand een nederlands toetsenbord gebruikt (of in belgie mischien wel????)
- ook zou beter support voor scanners wel een strak plan zijn gezien ik pas voor het eerst een scanner werkend heb gekregen.
- extra nonfree progs zoals skype , avast en limewire die toch door heel veel mensen worden gebruikt en niet voor iedereen binnen een klik zijn te installeren raar genoeg. (skype heeft toch al eens in de repo's gezeten?)
- Standaard thema kiezen tijdens de installatie, veel mensen komen namelijk niet verder dan het standaard thema en vinden dit niet altijd even mooi maar veranderen is dan "te moeilijk" of kortom te veel moeite.... een keuze tijdens de install met wat thumbnails zou dus wel wat kleine ergernissen kunnen voorkomen bij luie mensen en super leken.
- betere ondersteuning voor draadloze rand apperatuur , ik heb nog geen draadloos toetsenbord werkend gekregen, muizen al wel maar niet via usb.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

pjvolders

  • Gast
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #42 Gepost op: 2007/11/27, 13:21:46 »
Het zijn maar wat ideeën:
-Makkelijker bestanden delen tussen verschillenden computers, ik weet dat gedeelde mappen heel eenvoudig is in Ubuntu, maar de doorsnee computer gebruiker heeft hier nog nooit van gehoord... Ik bedoel iets dat belachelijk simpel is :-)
-Makkelijk een Ad-hoc netwerk opzetten, zowel draadloos als bedraad, zodat je makkelijk bestanden kan uitwisselen tss computers (een beetje hetzelfde als het vorige voorstel, maar ik zie mensen altijd prullen met USB sticks als de computers naast elkaar staan, dit moet toch anders?)

verder geef is socialdefect gelijk dat de taalondersteuning beter moet, de vorige keer had ik via F2 nederlands gekozen en toen ik installeerde was alles nog in het engels (had geen verbinding met internet tijdens installatie). Een apparte versie int NL gaat wel wat te ver, het leuke aan Ubuntu is dat er maar 1 versie is!

groeten
PJ

Offline joseph

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #43 Gepost op: 2007/11/27, 17:15:55 »
Citaat van: Scormen
Citaat van: Desert_Eagle1988
graag had ik gehad dat er in de volgende ubuntu een optie in zit (bij de installatie) zodat je de HOME folder NIET overschrijft.
en enkel de nodige bestanden overschrijft...

zodat je niet elke keer backups moet gaan maken.
Je home folder op een aparte partitie zetten helpt ook.
En, backups doen wonderen, hoe dan ook, op welk OS dan ook ;)
Inderdaad een goed idee dat je bij installatie de homefolders op een aparte partitie kan laten zetten en bij installeren van een nieuwere editie deze automatisch gekoppeld wordt.
Zeker voor die 1/2 jaarlijkse verversing een uitkomst.
Zelf het zo instellen en zeker het opnieuw aankoppelen is denk ik voor de gemiddelde gebruiker een bruggetje te ver.

Verder een betere firewire ondersteuning gewenst.
Zodat je niet meer als Root een programma moet opstarten om een videootje van je camera af te kunnen halen.
Dat moet toch plug&play te maken zijn?

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #44 Gepost op: 2007/11/27, 17:52:48 »
Inderdaad Joseph, mijn voorstel zou dan ook zijn: een eenvoudigere configuratie van de partities bij de installatie.
Een beginnende gebruiker begrijpt niets van / of /home of swap en het hele lijstje.

Akkoord, je kan dat automatisch laten toewijzen, maar dan zit je nog altijd met de /home in je hoofdpartitie wat voor problemen kan zorgen bij een upgrade. En omdat veelal aanbevolen wordt van telkens een frisse installatie te doen....

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

gekky29

  • Gast
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #45 Gepost op: 2007/11/27, 20:29:19 »
Citaat van: SwaH
Citaat van: gekky29
bij laden van ubuntu esc keuze zodat je kan zien wat er gebeurd
Dat kan je al doen met ALT+F1.
zou fijn zijn als je dat kan lezen oderaan ofzo :)

Speedboy

  • Gast
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #46 Gepost op: 2007/11/28, 00:12:54 »
Een optie om tijdens de installatie te kunnen kiezen welke programma's je installeert. Die optie had fedora toen ik het installeerde. Daar zag je een keuzescherm met alle standaard geinstalleerde programma's en die kon je uitvinken en/of andere programma's aanvinken.

Een grafische optie om muisknoppen in te stellen

Offline joop13

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #47 Gepost op: 2007/11/28, 01:03:26 »
Citaat van: Speedboy
Een optie om tijdens de installatie te kunnen kiezen welke programma's je installeert. Die optie had fedora toen ik het installeerde. Daar zag je een keuzescherm met alle standaard geinstalleerde programma's en die kon je uitvinken en/of andere programma's aanvinken.

Een grafische optie om muisknoppen in te stellen
Dit bedoelde ik ook bij mijn suggesties!
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

gekky29

  • Gast
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #48 Gepost op: 2007/11/28, 01:23:08 »
mee eens :)

suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #49 Gepost op: 2007/12/04, 00:47:03 »
Het zou al heel wat zijn als de wi-fi drivers voor wireless het eens zonder ellende zouden doen, de paar kaartjes die nu ondersteund worden is niet echt om over naar huis te schrijven.

Een installatie mogelijkheid zonder internet ben ik zeker voor omdat het wireless deel dus niet lekker werkt.

Een Windows emulatie terminal om diverse Windows applicaties te kunnen gebruiken die echt nooit voor Linux zullen worden gemaakt maar wel door de klanten gebruikt worden.

Normale Nederlandse en begrijpelijke benamingen voor al bestaande items in het grafische menu. Zodat ook Windows klanten makkelijk kunnen en durven overstappen.

Een echt grafische en begrijpelijke maar vooral snellere installatie zoals bv openSUSE  

Ook voor de Alternate een OEM installatie mogelijkheid.
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl