Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foutmelding compile SystemUI.apk  (gelezen 939 keer)

Foutmelding compile SystemUI.apk
« Gepost op: 2012/02/03, 20:47:09 »
Beste allemaal,

Via mijn collega moderator van androidworld ben ik hier terrecht gekomen en heb voor het eerst kennis gemaakt met Ubuntu... ik zeg: Wow!!  :) Ik heet Niels en ben dus eigelijk wat linux betreft een echte leek  :|

Ik probeer een SystemUI.apk (vanuit mijn android phone) te compilen (na deze gedecompiled en aangepast te hebben) en krijg o.a. de volgende error:
Caused by java.io.IOException: Cannot run program "aapt": java.io.IOException; error=13, permission denied

 Het lijkt er dus op dat hij geen toegang krijgt tot: /usr/local/bin/aapt Waar ik met moeite en uiteindelijk met het command: sudo nautilus dus een soort root toegang kreeg en de bestanden: aapt, apktool en apktool.jar kon plakken (kon eerst nier plakken in die map i.v.m. geen machtigingen)

Ik heb die bestanden via http://code.google.com/p/android-apktool/ gedownload (2 downloads) en dus na uitgepakt te hebben in de map usr/local/bin geplakt.. Als ik nu kijk in die map zie ik die 3 bestanden staan alleen bij aapt (waar ik dus een foutmelding bij krijg) staat rechtsboven een kruis..

Weet iemand wat ik fout heb gedaan? ligt het aan de manier van die bestanden plakken in /usr/local/bin ??
Wie kan mij helpen?

Bij voorbaat mijn hartelijke dank!
« Laatst bewerkt op: 2012/02/03, 20:56:57 door minibrekkers »