Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtuele Wndows 7 gestopt  (gelezen 1836 keer)

Offline yJi

  • Lid
Re: Virtuele Wndows 7 gestopt
« Reactie #25 Gepost op: 2017/08/20, 12:42:49 »
@TS kan je eens wat informatie geven over de Virtuele Windows?vboxmanage showvminfo "IE11 - Win7"liefst tussen code-tags (# symbooltje)

Het Oracle gedoe was al verwijderd voor Wine & Playonlinux geïnstalleerd werd.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Virtuele Wndows 7 gestopt
« Reactie #26 Gepost op: 2017/08/20, 12:52:09 »
En PatternMaker gebruikt 50MB schijfruimte geen 50GB.

Die 50GB is van de Harde Schijf en niet van Patternmaker, Patternmaker is groter dan 50MB met alle extra Patternmaker progjes. Daar heb ik sowieso al zeker  5 van en allemaal met een eigen wachtwoord. Neen, Patternmaker is al eerder gecrasht in Wine en ook nu staat er bij Patternmaker dat het nog steeds een uitprobeerversie is. Daar heb ik duidelijk niets aan met mijn gecertificeerde programma's van Patternmaker en dat is ook gebleken.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Virtuele Wndows 7 gestopt
« Reactie #27 Gepost op: 2017/08/20, 13:00:46 »
Een borduurmachine die via usb aangestuurd wordt zal een specifieke driver nodig hebben en dan werkt dat niet onder Linux en dus ook niet onder Wine. Als hij zich zou gedragen als een generisch opslagsysteem en dus als een drive waar je de patronen naartoe kopieert, dan wordt het wel ondersteund in Linux en dus in Wine.
Een voorbeeld van een Windows-programma dat specifieke usb-hardware moet kunnen ondersteunen en niet werkt onder Wine is TomTom Home (voor de TomTom GPS navigator via usb) en Logitech Harmony (de software voor het configureren van de gelijknamige universele afstandsbediening via usb).

In het geval van de vraagsteller heb ik sterk de indruk dat zijn Windows 7 virtuele machine een te beperkte configuratie heeft met niet genoeg schijfruimte en/of niet genoeg werkgeheugen. En dan loopt de boel dus vast.

De versie Digitizer Jr. 4.5 van het borduurprogramma werkt met een dongle in de usb-poort, maar bij versie Digitizer Jr. 5 van het borduurprogramma is de dongle niet meer nodig. Wel is versie Digitizer Jr. 5 weer veel groter dan versie Digitizer Jr. 4.5. Misschien bedoel jij de dongle van de 4.5 versie van Digitizer Jr.

Verder denk ik dat jij gelijk hebt met de grootte van de virtuele Windows 7, het is niet anders dan alles groter te gaan aanmaken in Oracle VirtualBox.
Heb het vorige dus al verwijderd en ga maar weer een keer er opnieuw mee aan de gang.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Virtuele Wndows 7 gestopt
« Reactie #28 Gepost op: 2017/08/20, 16:56:26 »
Ja, inderdaad @Bloom heeft dus gelijk. De hdd staat te vol, terwijl ik wel altijd de prullenbak in de gaten houd.
Maar teveel opgeslagen *.pdf's.

Dus eerst maar opruimen en vervolgens weer opnieuw installeren.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro