Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraag over zip bestanden  (gelezen 496 keer)

Vraag over zip bestanden
« Gepost op: 2016/07/15, 12:30:05 »
Hallo,


ik wou bestanden openen, het gaat over een autoroute die je als gps tracks kan downloaden. Ik heb dat gedownload maar zit nu vast, ik weet niet hoe dat open moet of met welke toepassing? Wie weet raad?

Dit is de website, http://www.reisroutes.be/autoroutes/ourthe-van-tilff-tot-la-roche-187-5.aspx

Je ziet links de kaart van de autoroute, als je meer naar onder gaat, onder het videoke, bij GPS-tracks 'van Tilff tot La Roche' kan je het dowloaden. Downloaden lukt maar dan heb ik geen enkel idee hoe het open moet. Weet iemand het?

Alvast heel vriendelijk bedankt voor de hulp.

Vriendelijke groeten,

Els

Offline vanadium

  • Lid
Re: Vraag over zip bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2016/07/15, 13:03:33 »
Het zip bestand open je op de gewone manier (het is een gewoon zip-bestand). Hoe je de inhoud van het zip bestand gebruikt, leggen ze hier omstandig uit.

Re: Vraag over zip bestanden
« Reactie #2 Gepost op: 2016/07/15, 13:19:20 »
Ik heb de link gelezen die u doorgaf, het programma Routeconverter werkt niet en met het zip document kan ik nog altijd niks doen met mijn Linux Ubuntu 14.04.
« Laatst bewerkt op: 2016/07/15, 13:33:01 door Els Stevens »

Offline ecb

  • Lid
Re: Vraag over zip bestanden
« Reactie #3 Gepost op: 2016/07/15, 13:45:49 »
Met rechtermuistoets op de file in bestandsbeheer en "hier uitpakken" selecteren.
Er verschijnt dan een nieuwe map met dezelfde naam (ourthe) als de zip-file met de inhoud van de zip-file...

Eric.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Vraag over zip bestanden
« Reactie #4 Gepost op: 2016/07/17, 16:44:12 »
zip unzip misschien installeren.
dan rechtertoets op file, dan uitpakken kiezen.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Vraag over zip bestanden
« Reactie #5 Gepost op: 2016/07/17, 18:02:50 »
Van oudsher kan je in Ubuntu standaard zip bestanden openen zoals ecb aangeeft. Er verschijnt een nieuwe folder met de naam van het zip bestand maar zonder de .zip op het einde. In die folder bevinden zich de bestanden die in de zip zaten.