Ondersteuning > Software en configuratie

vnc4server: Xvnc via de inetd

(1/3) > >>

quick_snack:
Ik heb regelmatig gewerkt met een remote desktop onder Hoary. Via volgende regel in de inetd.conf

--- Code: ---5901 stream tcp nowait nobody /usr/bin/Xvnc Xvnc -inetd -query localhost -once securitytypes=none
--- Einde van code ---
kon ik een remote sessie initialiseren via een viewer op WinXP. Hiertoe moest ik de standaard versie van xvncserver verwijderen en versie 4 (xvnc4server) installeren.
Nadat ik heb geupgraded ben naar Breezy wil dit niet meer. Na controle bleek dat de standaard versie weer was ge

Dennis Kaarsemaker:
Wat zegt sudo netstat -tlnp? Luistert het correcte programma wel?

Als je trouwens iets wilt wat stukken beter is dan vnc: probeer FreeNX

quick_snack:
Dit krijg ik met het door jouw voorgestelde commando:

--- Code: ---tcp        0      0 0.0.0.0:5901            0.0.0.0:*               LISTEN     6823/inetd
--- Einde van code ---
Misschien kun je hier iets mee.

Ik zal FreeNX eens proberen.

kennywest:
Hier vond ik iets over paden die verkeerd zijn:
http://www.debian-administration.org/articles/135

Wil je echt de server starten vanuit inetd (ik heb al rare dingen meegemaakt met inetd). Probeer hem anders gewoon als standalone daemon te draaien. Via vncserver commando ofzo.

quick_snack:
Waar het mij om gaat is dat het wel werkt onder hoary maar niet onder breezy. Ik zou graag willen weten waarom niet en op welke manier dit verholpen zou kunnen worden.

FreeNX is een optie maar ik zou graag eerst vnc willen hebben werken of iig begrijpen willen waarom het niet werkt.

Trouwens netstat -tlnp onder hoary geeft ook de listen aanduiding op poort 5901 maar zonder het procesnummer en inetd erachter. Volgens Xvnc zou er alleen maar een proces moeten worden oopgestart op het moment dat er een verzoek komt van de client.
Dit zou betekenen dat er een proces al aanwezig is binnen breezy welke voorkomt dat er verbindingen worden gelegd. Wie helpt mij uit de brand?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie