Ondersteuning > Software en configuratie
thunderbird start niet in ubuntu 24.04
Henk02:
Ik heb ubuntu 24.04 over mijn oude versie geïnstalleerd. En nu start thunderbird niet meer op. De melding is:
Gtk-Message: 11:37:24.386: Not loading module "atk-bridge": The functionality is provided by GTK natively. Please try to not load it.
[8191] Wayland Proxy [0x7840d587cbc0] Error: CheckWaylandDisplay(): Failed to connect to Wayland display '/run/user/1000/snap.thunderbird/wayland-0' error: Permission denied
Error: we don't have any display, WAYLAND_DISPLAY='wayland-0' DISPLAY=':0'
Ik heb een boel zitten rommelen, maar het zou heel fijn zijn als ik die thunderbird weer aan de praat krijg.
Ronaldus:
Ik weet niet of Wayland is geactiveerd...
Je zou Wayland kunnen uitzetten: https://linuxconfig.org/wp-content/uploads/2022/01/02-how-to-enable-disable-wayland-on-ubuntu-22-04-desktop.avif
In de oudere Ubuntu versie zal het de gewone Thunderbird geweest zijn, in de nieuwere gaat het de snap-versie worden van Ubuntu. Staat Thunderbird ook twee keer in je menu (1x de oudere gewone versie en 1x de snap-versie)?
Helemaal scherp heb ik het effe niet > heb nu Mint geïnstalleerd staan.
Zie ook nog de volgende bug: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/thunderbird/+bug/2066347
Edit: Bij een schone installatie heb je er geen last van. Dan ga je automatisch verder met de snap-versie.
pinokkio:
Zolang dat ze die snap niet achterwege laten,zal dit altijd problemen geven?
pinokkio:
--- Citaat van: Henk02 op 2024/09/17, 13:04:22 ---Ik heb ubuntu 24.04 over mijn oude versie geïnstalleerd. En nu start thunderbird niet meer op. De melding is:
Gtk-Message: 11:37:24.386: Not loading module "atk-bridge": The functionality is provided by GTK natively. Please try to not load it.
[8191] Wayland Proxy [0x7840d587cbc0] Error: CheckWaylandDisplay(): Failed to connect to Wayland display '/run/user/1000/snap.thunderbird/wayland-0' error: Permission denied
Error: we don't have any display, WAYLAND_DISPLAY='wayland-0' DISPLAY=':0'
Ik heb een boel zitten rommelen, maar het zou heel fijn zijn als ik die weer aan de praat krijg.
--- Einde van citaat ---
heb jij tijdens de installatie je schijf niet geformateerd?Dan zoek je problemen omdat er altijd bestanden van de vorige versie blijven staan
ajjp:
--- Citaat ---heb jij tijdens de installatie je schijf niet geformateerd?Dan zoek je problemen omdat er altijd bestanden van de vorige versie blijven staan
--- Einde van citaat ---
Volgens mij is dit niet waar. Als je kiest voor "wis schijf en installeer Ubuntu" wordt je hele schijf schoon gebruikt, en is van te voren formatteren niet nodig.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie