Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Humax herkend alleen Videobestanden, van de PC als die in orginele Videomap staa  (gelezen 9574 keer)

Offline koopman4

  • Lid
De Humax herkend alleen Video bestanden van de PC via het Netwerk als die in de orginele Videomap  van de PC op de de C-schijf zitten.

Ik heb op de D-schijf veel .ts bestanden, die als ik ze wil afspelen, iedere keer naar de (bijna volle) C-schijf moet slepen.

Kan er op de D-schijf een zelfde Videomap geplaatst/gekopieerd worden.

Gerard.

Offline Wout55

  • Lid
Dat moest ik even testen. Nou, mijn Humax gaat in een spontane herstart zodra hij een .ts bestand tegenkomt. Het werkt bij alleen als ik mediasever zoals pms-linux laat draaien. En dan nog die herstart. Van de eigen harde schijf speelt hij alles prima af en kan ik ook uploaden en downloaden.
Ik heb kort geleden voor 100 euro een Wd mediaspeler gekocht en dat is het ei van Columus. Die speelt zonder zeuren alles af, ook ts bestanden.  ^-^

Offline softbart

  • Lid
@koopman4,
Je kan een snelkoppeling maken van schijf D naar schijf C.

@Wout55, zelfs iso's. ;)

groet,

Theo

Offline koopman4

  • Lid
Dat moest ik even testen. Nou, mijn Humax gaat in een spontane herstart zodra hij een .ts bestand tegenkomt. Het werkt bij alleen als ik mediasever zoals pms-linux laat draaien. En dan nog die herstart. Van de eigen harde schijf speelt hij alles prima af en kan ik ook uploaden en downloaden.
Ik heb kort geleden voor 100 euro een Wd mediaspeler gekocht en dat is het ei van Columus. Die speelt zonder zeuren alles af, ook ts bestanden.  ^-^
Je moet ook wel een Media server als Twonky of TVersity op PC hebben geinstalleerd.
Windows Media server werkt beslist niet!

Gerard.

Offline koopman4

  • Lid
@koopman4,
Je kan een snelkoppeling maken van schijf D naar schijf C.
snelkoppeling zou een mooie oplossing zijn.
Heb dit geprobeerd, maar de humax ziet hem niet.
Ik denk dat dit alleen voor meerdere PC's in Netwerken het geval is.
Heb delen aangeschakeld voor Netwerken, zowel voor de D schijf als ook nog eens een videobestandsmap.
Maar dat werkte ook niet. Herstart van de PC mocht ook niet baten.

Ik ga nu proberen de orginele Videomap te verplaatsen op de D-schijf.


Gerard.

Offline softbart

  • Lid
Ik denk dat @wout55 een WD TVLIVE bedoelt. Dat een Mediaplayer in een netwerken en met  hdmi op de TV.

De snelkoppeling dient wel afgestemd zijn op de juiste map-gegevens zodat de gegevensoverdracht 1:1 is.
Een programma ziet geen verschil tussen een originele map of een snelkoppeling.

groet,

Theo

Offline Wout55

  • Lid
Als ik met Humax bestanden wil afspelen dan draait op de PC inderdaad een mediaplayer (PS3 mediaplayer). Ik heb het nog even onderzocht zodra hij in een map met bestanden terecht komt gaat hij in een systeemherstart. Toch wel lastig die apparten die Linux van binnen zijn maar slecht met Linux PC´s overweg kunnen. :evil: Dankzij de recente update heb ik nu ineens toegang tot Ziggo interactieve televisie waar je toch wel achterover slaat van het geweldige aanbod van gratis content. (maar niet heus)
 ^-^ Het is ook een mooi dubbel verdienmodel, betalen voor programma´s die stijf staan van de reclame (bv. RTL 5) Het gratis aanbod is oude meuk.  :|
Ik gebuik inderdaad de WD live, die ook wel met PS 3 mediaplayer werkt maar die ook linux netwerkshares aan moet kunnen. Alleen moet ik dat nog uitvogelen.  =D

Offline softbart

  • Lid
@koopman4,
Je zou de "Videomap" naar de D-schijf kunnen kopiëren.
Vervolgens de "Videomap" op de C-schijf tijdelijk een andere naam geven.
Vervolgende van de "Videomap" op de D-schijf een snelkoppeling op de C-schijf zetten.
Indien dit werkt, de overige video bestanden in de "Videomap" zetten.

Indien dit werkt zou je kunnen overwegen om windows in een VirtualBox te zetten. Tenzij je Windows-computer een aparte computer in je lan is.

@Wout55,
Ik ben niet bekend met PS3.
De WD TV-LIVE werkt out of the box met shares. Ik heb een oud WD-nasje(linux) welke ik o.a ook gebruik voor films (allemaal ios's) De TV-Live vind deze blindelings.
Wil je meer weten over de TV-Live     http://forum.wdlxtv.com/

groet,

Theo

Offline koopman4

  • Lid
Hoera ik heb het probleem zelf toch opgelost.

Na eerst mappen delen Netwerk inschakelen weer teruggezet, kopieren van orginele Videomap naar de D-schijf, wat niet lukte maar via een omweg wel. De videomap werd wel op de D-schijf geplaatst maar werd een gewone map, klemkopeling/allias werkte ook niet.
Even was het een puinhoop op mijn computer. Er ontstond een vreemde structuur, waardoor de Humax helemaal geen videomap meer vertoonde.
Door verkeerd wissen raakte ik bestanden kwijt, maar had ze gelukkig op een 16GB stick staan.
Alles weer op orde gebracht en ben gaan nadenken.

Een server zorgt ervoor dat de bestanden op de Humax kunt zien en aanroepen. In dit geval Twonky.
Als je Twonky gebruikt en je wil dat een andere schijf ook gien wordt doe dan het volgende:
1. Ga naar Twonky in de Taakbalk Klik en selecteer Media-Instellingen.
2. Ga dan in het venster van de Twonky server naar Basisinstellingen en Klik op Delen.
3. Kies bladeren desbreffende schijf.
4. Selecteer Foto, Muziek of Video of een combinatie daarvan.
5. Klik op wijzigingen opslaan.
6. Laat Twonky op automatisch staan.
De inhoud van de D-schijf wordt nu op de Humax herkend.
Zelfs .ts bestanden vanaf de PC zijn nu afspeelbaar op de Humax.

Gerard.

Offline softbart

  • Lid
@koopman4,

Goed dat het opgelost is.
Ik was in de veronderstelling dat de Humax met een Win programma werkte. Soms zijn zulke programma zo gemaakt dat deze of direct op de C-schijf of homedir werken.
Vandaar dat een snelkoppeling ook vaak werkt.
Gebruik je Twonky onder Windows of onder Linux?

groet,

Theo

Offline koopman4

  • Lid
Heb windows Vista dus daar staat hij op geinstalleerd.
Werkt op al mijn Panasonic apparatuur (aanbevolen door Panasonic).
Maar ook op de Humax 5200 PVR Decoder.
Alles kan automatisch als zowel handmatig functioneren.
Ik heb hem op auto. staan werkt prima, soepel en snel.
Je mag Twonky server een maand proberen, daarna eenmalig €15.

Gr. Gerard.

Offline softbart

  • Lid
@koopman4,

Bedankt voor de info.

groet,

Theo

Offline Wout55

  • Lid
Ik heb voor Ubuntu gebruikers nog wat nagezocht. De Humax kan inderdaad niet door één deur met de PS3 mediaserver. Daarvoor moet iets gedaan worden in de configuratiebestanden van de PS3. Met de PS kan ik op dit moment ook uitzending gemist van de publieke omroep niet (meer) ontvangen. Via mijn NAS (Synology) kan ik wel met de Humax alle bestanden afspelen. Ik wil nu ook nog de uitzending gemist en de BBCiplayer via de NAS gaan regelen. Ik heb wel het gevoel hier op onontgonnen terrein rond te lopen want ik kan er bitter weinig over vinden.  :| Ben alvast begonnen om TOR uit te zoeken met het oog op de BBCiplayer.