Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XUBUNTU niet kunnen updaten  (gelezen 860 keer)

Offline ejfrolich

  • Lid
XUBUNTU niet kunnen updaten
« Gepost op: 2008/03/09, 17:06:29 »
Gisteren heb ik op een pc Xubuntu 7.10 geïnstalleerd. Ik dacht lekker makkelijk en klein. Klein klopte maar makkelijk allerminst.

Alles werkte naar behoren behalve het updaten. Het systeem bleef vertellen dat het niet kon updaten zonder een werkende internet verbinding. Dat zou een prettige mededeling zijn geweest ware het niet dat internet uitstekend werkte. Ook de site voor updates was beschikbaar maar updaten of nieuwe paketten installeren bleef onmogelijk.

Ik heb het opgegeven en er maar Ubuntu 7.10 opgezet, dat werkt naar behoren.

Iemand enig idee wat het kan zijn wnat zo durf ik het pakket niet te gebruiken... Op de forums kon ik niks vinden over zo'n probleem.
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
XUBUNTU niet kunnen updaten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/09, 17:34:00 »
Met zo weinig informatie kan het echt aan van alles liggen, van een verkeerde instelling in Synaptic tot aan de netwerk manager die niet goed werkt...

Offline ejfrolich

  • Lid
XUBUNTU niet kunnen updaten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/09, 17:42:07 »
jammer! Ik heb vannacht van alles gezocht en gedaan. Het wilde niet werken. Ik weet dan te weinig om echt gericht te zoeken... Van Ubuntu weet ik dat het goed werkt, daar heb ik nu een stuk of 7 van draaien. Dat beek een goede maar tijdrovende oplossing want dat draait met wat struggelingen helemaal goed nu.
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

loekvanderwerff

  • Gast
XUBUNTU niet kunnen updaten
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/09, 22:27:08 »
hallo,ik had vorige week ook het zelfde probleem als nieuweling ubuntu gebruiker.
je moet een paar vinkjes geven bij je updates instellingen,daar geef je aan wat voor updates je wilt,bijv.noodzakelijke,en van derden,enz.
bij mij stond na installatie niets aangevinkt.
succes
Loek.

Offline ejfrolich

  • Lid
XUBUNTU niet kunnen updaten
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/14, 12:26:11 »
Ik heb eigenlijk geen idee waar die instellingen zitten, in de updatemanager kom ik geen instellingen tegen. Of zit dat alleen in XUBUNTU?
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Quatroking

  • Gast
XUBUNTU niet kunnen updaten
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/14, 12:34:09 »
in synaptic kan je de instellingen van add/remove en updates aanpassen, dit kan je vinden in Gnome en XFCE. KDE gebruikt adept.