Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgraden Hardy met Ubuntu 8.04 Alternate cd  (gelezen 1011 keer)

Herrman17

  • Gast
Upgraden Hardy met Ubuntu 8.04 Alternate cd
« Gepost op: 2008/05/08, 16:54:06 »
Na een mislukte upgrade van Gutsy naar Hardy via Adept upgrade heb ik de Alternate cd gedownload zodat ik niet iedere keer via internet de volledige upgrade moet doen als het weer zou mislukken.
Ik heb de handleiding gevolgd op http://www.ubuntu.com/getubuntu/upgrading maar als ik de cd in de drive steek gebeurd er niets en heb ik dus via ALT-F2 het commando kdesu "sh /cdrom/cdromupgrade" ingegeven.
Hiermee krijg ik de volgende melding: Could not find the upgrade application archive, exiting
 
Ik heb wel gezien dat de computer kan booten vanaf deze alternate cd maar dan kan ik alleen kiezen om Ubuntu te installeren, betekend dit dan dat het om een upgrade gaat? Of gaat hij de hele Linux partitie wissen en volledig opnieuw beginnen?
Ik heb ook geprobeerd om via de Adept Manager de cdrom in de repo's te zetten (cdrom toevoegen) maar daar krijg ik de volgende melding: Fout bij het doorzoeken van de CD E:Failed to mount the cdrom.

Wat doe ik verkeerd?

Offline Petervdw

  • Lid
Upgraden Hardy met Ubuntu 8.04 Alternate cd
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/08, 17:00:53 »
Aan Herrman17
Je maakt je veel te druk. Met een gewone  liveCD van Hardy is de tweede regel de keus Hardy installeren. Enter geven, rustig achterover gaan zitten en vooral de vragen beantwoorden. En niets meer. Geduld. Binnen een half uur staat er een wonderschone reiger op je scherm. Daarna komen 59 updates 15 minuten. Net zelf gedaan.
Vr.groet, peter

De live CD in de la, PC afzetten, effe wachten, en weer opstarten. Misschien heb je dat gemist.

Herrman17

  • Gast
Upgraden Hardy met Ubuntu 8.04 Alternate cd
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/08, 18:21:18 »
Ja, maar dat betekend ook dat ik mijn home map met alle programma's daarin dan kwijt ben en dat wil ik nu juist voorkomen.
Het heeft me ook veel moeite gekost om compiz werkend te krijgen op mijn ATI grafische kaart en dan ben ik die instellingen ook kwijt.
Iemand nog suggesties?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Upgraden Hardy met Ubuntu 8.04 Alternate cd
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/08, 18:52:19 »
Citaat van: Herrman17
Ja, maar dat betekend ook dat ik mijn home map met alle programma's daarin dan kwijt ben en dat wil ik nu juist voorkomen.
Het heeft me ook veel moeite gekost om compiz werkend te krijgen op mijn ATI grafische kaart en dan ben ik die instellingen ook kwijt.
Iemand nog suggesties?
Juist die aparte instellingen kunnen mogelijk problemen veroorzaken bij een opwaardering naar 8.04....

Doe eens dit:
- maak de verborgen bestanden zichtbaar in je /home
- kopieer je complete /home, inclusief verborgen bestanden en verborgen mappen (waar de instellingen in zitten) naar een extern medium: een USB-staaf, een externe harde schijf of DVD.
- doe dan een schone installatie van 8.04. Misschien dat het nu heel makkelijk gaat om je instellingen goed te krijgen. Mislukt dat, dan kun je simpelweg 7.10 herinstalleren en de oude /home terug kwakken.

Herrman17

  • Gast
Upgraden Hardy met Ubuntu 8.04 Alternate cd
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/09, 15:08:16 »
Bedankt voor deze goede tip, ik ga het zo doen en misschien is het allemaal nog eenvoudiger dan ik dacht.
Ik heb trouwens een complete backup gemaakt van de partitie waar 7.10 opstaat, dus die kan ik altijd terug zetten.

Herrman17

  • Gast
Upgraden Hardy met Ubuntu 8.04 Alternate cd
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/09, 17:06:48 »
Ik heb Hardy geinstalleerd met de Life cd.
Wat kan het leven toch makkelijk zijn! Alles werkt, ook compiz, zonder dat ik ook maar 1 instelling heb moeten doen.
Ook mijn Epson printer heeft hij geconfigureerd, bij Gutsy heb ik een tijd moeten zoeken om de juiste driver te vinden.
Dit is inderdaad de beste manier om Hardy te installeren, gewoon de live cd opstarten en volledig opnieuw beginnen.