Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: watchdog  (gelezen 698 keer)

Offline Soul-Sing

  • Lid
watchdog
« Gepost op: 2006/12/30, 21:11:58 »
heb net edgy geinstalleerd. toch ook firestarter geinstalled. daarna verbindingsproblemen.....firestarter eraf, alles weer pico bello. ik kijk bij procesbeheer waar "watchdog" draait. is dit geen firewall voor linux? zit die standaard in edgy? begrijp iets niet...:(  iemand? ik heb dit niet geinstalled namelijk.

Offline Soul-Sing

  • Lid
watchdog
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/30, 23:20:00 »
ik antwoord mezelf maar. ff google bekeken. watchdog is een soort systeemmonitor. (ook een linux firewall overigens) bij mij dus werkend als monitor. weer wat geleerd...:)

Offline jgoor

  • Lid
watchdog
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/02, 09:23:30 »
Voor mijn gevoel is die niet 'zuiver': een sysmon tool welke ook nog eens firewall kan spelen.
Kan zij (ik maak er maar iets vrouwelijks van vanwege het feit dat het blijkbaar meerdere dingen tegelijk kan ;-) ) ook mp3's branden en webserver spelen?

Ff serieus: ik heb het niet op 'multi functie' tools als deze... persoonlijk heb ik liever een 'well-supported' tool met een'dedicated task'. Is meer 'des unix'.

Tot zover mijn ongevraagde mening :-)

Offline Soul-Sing

  • Lid
watchdog
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/02, 09:55:02 »
Citaat van: jgoor
Voor mijn gevoel is die niet 'zuiver': een sysmon tool welke ook nog eens firewall kan spelen.
Kan zij (ik maak er maar iets vrouwelijks van vanwege het feit dat het blijkbaar meerdere dingen tegelijk kan ;-) ) ook mp3's branden en webserver spelen?

Ff serieus: ik heb het niet op 'multi functie' tools als deze... persoonlijk heb ik liever een 'well-supported' tool met een'dedicated task'. Is meer 'des unix'.

Tot zover mijn ongevraagde mening :-)
lol. idd, maar naar mijn beste weten zijn het twee verschillende progs voor linux.
ik zal eens kijken of ik deze dog van mijn systeem kan kicken...