Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.  (gelezen 6793 keer)

Die grafische kaart is al wat ouder,had hem weer in gestopt na dat een modernere ASUS de geest had gegeven.
Dit is een ASUS EXTREME 850,werkt voor de rest prima,maar dus alleen via de VGA aansluiting.Terwijl hij een HDMI aansluiting heeft!
Tenminste,ik sluit hem aan op de HDMI of DVI aansluiting van mijn BENQ scherm,en krijg te zien dat er geen kabel is aan gesloten.Ligt dit aan de driver in Ubuntu?Of moet ik iets aan zetten in de software??In het moederbord heb ik ook een HDMI uitgang,maar die was alleen maar "optional" en natuurlijk ontbreekt in de BIOS iets om die aan te zetten...Vandaar dat ik eigenlijk een losse kaart gebruikt,maar toch nog zonder resultaat...
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/22, 19:43:16 »
Om welke grafische kaart gaat het? :-[
« Laatst bewerkt op: 2011/06/22, 20:02:32 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/22, 19:53:53 »
Die grafische kaart is al wat ouder,had hem weer in gestopt na dat een modernere ASUS de geest had gegeven.
Dit is een ASUS EXTREME 850,werkt voor de rest prima,maar dus alleen via de VGA aansluiting.Terwijl hij een HDMI aansluiting heeft!
Tenminste,ik sluit hem aan op de HDMI of DVI aansluiting van mijn BENQ scherm,en krijg te zien dat er geen kabel is aan gesloten.Ligt dit aan de driver in Ubuntu?Of moet ik iets aan zetten in de software??In het moederbord heb ik ook een HDMI uitgang,maar die was alleen maar "optional" en natuurlijk ontbreekt in de BIOS iets om die aan te zetten...Vandaar dat ik eigenlijk een losse kaart gebruikt,maar toch nog zonder resultaat...

Dit is een ASUS EXTREME 850
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/22, 20:07:33 »
Krijg je als je een dagje ouder wordt. XD
Lowlands heb je nog een pci-e slot op je moederbord? Zet de kaart dan eens in dat slot en installeer de driver opnieuw. Installeer in ieder geval de driver eens opnieuw, kan je dan in het Catalist centrum nog wat instellen?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/22, 21:25:49 »
Hij zit er nog steeds in!En werkt,alleen geen signaal op de HDMI.Hij werkt nu dus van af de VGA.Catalist centrum??? :o
Kan me eigenlijk niet herinneren dat ik er een driver voor moest installeren....
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/23, 12:57:42 »
Gekeken wat een catalyst center is,maar dat heb ik helemaal niet,denk ik...
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/23, 19:54:22 »
Dat Catalyst centrum wordt tegelijk geïnstalleerd bij de gesloten driver van de site, net zoiets als nvidia-settings.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/23, 20:10:08 »
Snap ik,maar ik heb niks hoeven installeren,dus heb ik ook geen catalyst center...Dus dan zou ik nog de gesloten driver moeten installeren??

edit:Heb ondertussen een driver gedownload,is echter van 2008 en voor Ubuntu 8.04.Kan ik daar geen problemen mee krijgen??
ati-driver-installer-8-12-x86.x86_64.run

Ho!Ik zie dat die allemaal voor 64 bit zijn!Ik kon die downloaden via Tweakers net.Maar geen enkele 32 bit...
« Laatst bewerkt op: 2011/06/23, 20:29:24 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/23, 20:50:25 »
Kijk hier http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx even, de driver die je hebt gedownload is wel erg oud, zou ik niet gebruiken.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/23, 23:01:35 »
Kom ik weer op een 64 bit driver uit.........Of gaat dat gewoon met een 32 bit systeem??
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #10 Gepost op: 2011/06/24, 00:04:47 »
Als dit er bij staat Linux x86; Linux x86_64  dan is deze geschikt voor de 32 bit en 64 bit versie van Ubuntu (Linux)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #11 Gepost op: 2011/06/24, 10:48:47 »
Dat staat er inderdaad bij! =D Mooi!
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #12 Gepost op: 2011/06/24, 11:48:26 »
Eeh,moest eerst de driver verwijderen die er al zat.Bij een zoektocht daar naar kwam ik in het softwarecentrum terecht,en toen zag ik ook de Catalyst Control Center staan die niet was geinstalleerd.Die dus maar eerst geinstalleerd,je weet maar nooit of dat meteen alles op lost.
Maar hoe kom ik in dat Control Center om dingen aan of uit te zetten??? ???
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #13 Gepost op: 2011/06/24, 17:55:02 »
Staat deze niet onder Systeem>Beheer>Catalyst Control Center
Mocht deze daar niet staan ga dan naar Systeem>Voorkeuren>Hoofdmenu en kijk daar onder beheer of deze vermeld staat en vink het hokje ervoor aan. Mocht deze er niet bij staan kijk onder een van de andere menu's, staat deze daar ook niet, moet je zelf een starter aanmaken. Mocht dat nodig zijn lees ik het wel en schrijf dan wel hoe je dat kan doen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #14 Gepost op: 2011/06/24, 20:53:02 »
Nee!Eerst niet.Tot dat ik de configuratie editor ook installeerde,toen stond hij er in eens wel.Maar als ik dan daar op klik krijg ik te zien dat er geen stuurprogramma aanwezig is of niet goed werkt.Kan ik natuurlijk wel de huidige driver deinstalleren,maar welke?Zie venster.En wat gebeurd er dan?Wordt mijn beeldscherm zwart??
Of alleen als ik opnieuw opstart??
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #15 Gepost op: 2011/06/24, 21:34:22 »
Heb je de nieuwste driver gedownload en geïnstalleerd?
Dan dit nog 32-Bit packages must be installed for 64-Bit Linux drivers to install or work
Installeer via Synaptic dit pakket ia32-libs
Dit bovenstaande is alleen van toepassing als je de 64 bit uitvoering hebt, bij 32 bits moet je alleen de x86 uitvoering hebben.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/24, 21:44:12 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #16 Gepost op: 2011/06/24, 23:09:04 »
Zit niet in Synaptic....
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #17 Gepost op: 2011/06/24, 23:39:06 »
Staat er toch echt in. Of je gebruikt snelzoeken i.p.v. zoeken, of je hebt niet alle bronnen aanstaan.



« Laatst bewerkt op: 2011/06/24, 23:41:14 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #18 Gepost op: 2011/06/25, 11:56:01 »
Ik gebruik gewoon zoeken,alle bronnen incl CD staan aan,alleen de broncode niet.Toch wordt het niet gevonden in 10.04.Staat alleen op de nederlandse server,misschien is daar verschil??
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #19 Gepost op: 2011/06/25, 14:08:05 »
Dat mag niet uitmaken, welke server. Je kan natuurlijk altijd een andere bron proberen.
Open eens Synaptic en klik op Instellingen>Pakketbronnen>Overige software zijn de vier eerste vakjes aangevinkt?
Of open een terminal en type sudo apt-get install ia32-libs en geef een ENTER nu je wachtwoord intypen, hier zie je niks van, gewoon blind typen.
Of ga naar http://packages.ubuntu.com/search?keywords=ia32-libs&searchon=names&suite=natty&section=all en download en installeer het pakket.
Succes. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #20 Gepost op: 2011/06/25, 16:02:00 »
De eerste,de tweede niet want is broncode,de rest wel,alleen negende niet,want is broncode..Zoals ik al eerder schreef...

En met de terminal lukt het niet....Het is moeilijker dan gedacht...
« Laatst bewerkt op: 2011/06/25, 16:08:16 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #21 Gepost op: 2011/06/25, 18:39:48 »
Dan staat er toch geen bron in. Kijk eerst of je de missende bronnen er in/aan kan zetten, hierna altijd op de verversen knop drukken.




Bij dit plaatje gaat het alleen om de eerste 4 bronnen.

En anders toch via de link downloaden en installeren.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #22 Gepost op: 2011/06/25, 23:36:00 »
Ja,jij hebt de broncodes ook aan gevinkt,EN je hebt de hoofdserver gekozen.Kan proberen...

Overigens,je kan beter die schermafdrukken in jpg bewaren,dan kan je de compressie zelf kiezen(80% of zo) en kan je plaatje een stuk groter blijven....En scheelt toch een hoop Kb's!
« Laatst bewerkt op: 2011/06/25, 23:37:52 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #23 Gepost op: 2011/06/25, 23:43:22 »
Ik heb 2 TB schijfruimte, dus ik kan voorlopig voort. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Grafische kaart wil geen signaal geven van af de HDMI uitgang.
« Reactie #24 Gepost op: 2011/06/26, 11:09:03 »
Daar gaat het niet om,het gaat om het grootte van het plaatje,die is gewoon erg klein.


Alles aan gevinkt,hoofdserver gekozen.Na herladen werden een aantal bestanden gedownload,kreeg foutmeldingvensters,maar even goed geen bestand te vinden via terminal.

En die link is ALLEEN voor AMD64 systemen.Als ik die even goed probeer te installeren krijg ik de melding dat de architektuur niet goed is,het is alleen voor 64 bit..
« Laatst bewerkt op: 2011/06/26, 11:22:32 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.