Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Clonezilla logfile  (gelezen 712 keer)

Offline Beekhof

  • Lid
Clonezilla logfile
« Gepost op: 2010/11/10, 11:38:26 »
Bij het clonen van disks of partities m.b.v. Clonezilla live CD, komt er een zee van informatie langs op het (zwarte) scherm.
Hoe deze tekst vast te leggen, d.w.z. logfile aanmaken? en hoe die dan opbergen (save), dit kan niet op die onbeschrijfbare CD,
wel (vermoed ik) op het te clonen systeem of ander opslagmedium, zoals USB stick. Hoe te handelen? 

Re: Clonezilla logfile
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/10, 12:06:34 »
Ctrl + Alt + F2 en dan cd /var/log zou kunnen werken.

Offline Beekhof

  • Lid
Re: Clonezilla logfile
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/13, 10:12:15 »
Thomas, je snelle antwoord op mijn vraag Clonezilla(CZ) log file, dank.
Maar op welk systeem moet je die VAR directory vinden?
Clonezilla zet (dacht ik te merken) alles in RAM, in de cmd-line (terminal) blijf je in RAM??
en kun je achteraf (na afsluiten CZ) die log file niet benaderen?
Of kun je die log-file naar de Windows-partitie of beter naar Ubuntu copieren, hoe?
Dan zou die log-file wel leesbaar en af te drukken zijn.
Of zit 't heel anders?

Re: Clonezilla logfile
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/13, 12:11:59 »
Klopt, Clonezilla zet alles in de ram, dus ook de logfile. Om een logfile te kunnen bewaren moet je deze naar een ander gemount medium kopiëren, anders is deze idd. weg. Dat kan een usb stick zijn, of een gemounte partitie. Aangezien er met de clonezilla cd meestal een backup naar een image bestand oid. wordt gemaakt, die wordt weggeschreven, is er meestal ook wel een partitie of ander medium gemount, waar je ook de log naartoe kan kopiëren.

In de documentatie is heea te vinden over hoe bestanden te copiëren:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/WerkenMetDeTerminal#OpdrachtenvoorBestandsbeheer