Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Blokkendoos met Enlightenment IceWM  (gelezen 1744 keer)

Offline MKe

  • Lid
Blokkendoos met Enlightenment IceWM
« Gepost op: 2010/11/24, 20:44:45 »
Hoi,

Ik zie op verschillende plekken staan dat je een lichte Ubuntu kunt krijgen door Enlightenment IceWM te installeren op een mini.iso installatie. Ik krijg bij Lucid echter de melding dat Enlightenment niet bestaat. Mijn installatie-commando:
sudo apt-get install xorg gdm enlightenment epplets pcmanfm icewm icemc icewm-common icewm-gnome-support xlockmore rox-filer mc menu links synaptic gvfs thunar mousepad conky file-roller gdebi gnome-cups-manager cups-pdf language-pack-gnome-nl language-pack-gnome-nl-base ubuntu-artwork

De melding die ik krijg is:
E: Pakket enlightenment heeft geen installeerbare kandidaatWat doe ik hier fout? Zit enlightenment nog wel in de repo's?
« Laatst bewerkt op: 2010/11/24, 20:48:15 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: Blokkendoos met Enlightenment IceWM
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/24, 20:53:07 »
In Lucid heet het pakket niet Enlightenment maar "e17" (zonder aanhalingstekens).

Offline MKe

  • Lid
Re: Blokkendoos met Enlightenment IceWM
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/24, 21:03:00 »
Hoi Vistaus, e17 had ik ook al geprobeerd, maar wordt ook niet gevonden  ???

Re: Blokkendoos met Enlightenment IceWM
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/24, 21:06:38 »
vistausss@vistausss-laptop:~/Downloads$ aptitude search e17
i   e17                                                        - The Enlightenment DR17 Window Manager                               
i A e17-data                                                   - Enlightenment Window Manager Run Time Data Files                     
p   e17-dbg                                                    - The Enlightenment DR17 Window Manager - debugging symbols           
p   e17-dev                                                    - Enlightenment headers, static libraries and documentation           
vistausss@vistausss-laptop:~/Downloads$

Hier wel. Heb E17 zelfs al een tijdje geïnstalleerd. Zeer vreemd ???

Offline MKe

  • Lid
Re: Blokkendoos met Enlightenment IceWM
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/24, 21:11:28 »
Probeerde dit net op mijn Ubuntu 10.04 installatie:
mke@LP-linux:~$ aptitude search e17
mke@LP-linux:~$
De laptop waarop ik het geheel probeer te installeren geeft hetzelfde.
Misschien een software bron die ik mis?

Re: Blokkendoos met Enlightenment IceWM
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/24, 21:12:10 »
Misschien heb je hier wat aan:

http://jeffhoogland.blogspot.com/2010/05/howto-install-e17-from-svnsource-on.html

of deze van Ubuntugeek waarbij gewerkt wordt via een repro waarbij je dus moet opletten met de updates die binnenkomen.


http://www.ubuntugeek.com/howto-install-e17-enlightenment-desktop-in-ubuntu.html
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Blokkendoos met Enlightenment IceWM
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/24, 22:20:57 »
@Vincent: Die repo bevat verouderde pakketten. Dat is dus NIET aan te raden.
Die eerste link wel, maar het duurt wel eventjes vooraleer je alles gecompileerd hebt ;)

Re: Blokkendoos met Enlightenment IceWM
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/24, 22:38:09 »
@Vincent: Die repo bevat verouderde pakketten. Dat is dus NIET aan te raden.
Die eerste link wel, maar het duurt wel eventjes vooraleer je alles gecompileerd hebt ;)

Die Ubuntugeek link zet ik ook niet voor niets onderaan  ;) Hoe hoger de link in de rij, hoe beter de oplossing is (of hoe simpeler te doen). Ik heb zelf mijn E17 / IceWM gedaan via de bovenste link. Is alleen wel iets meer moeite die je moet doen. :P maar dat moet je maar over hebben voor je blokkendoos =D aangezien je daar anders niet aan moet beginnen vind ik :rolleyes:
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Blokkendoos met Enlightenment IceWM
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/24, 22:58:52 »
Dat is waar ;) Mij is het nog niet helemaal gelukt met die eerste link, maar daar open ik nog wel een nieuw topic over ;)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Blokkendoos met Enlightenment IceWM
« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/24, 23:09:37 »
Ik heb E17 in 10.10 gewoon in de repos staan, hoor. Of is dat ook een verouderde versie, die niet aan te raden is?  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline MKe

  • Lid
Re: Blokkendoos met Enlightenment IceWM
« Reactie #10 Gepost op: 2010/11/25, 07:43:09 »
Vistaus ook zoals je zag. Ikke niet, snap nog niet waarom. Maar goed, ik denk dat ik de bovenste beschrijving van Vincent maar eens ga proberen. Wel leuk een beetje freubelen :)

Re: Blokkendoos met Enlightenment IceWM
« Reactie #11 Gepost op: 2010/11/25, 20:50:28 »
Ik heb E17 in 10.10 gewoon in de repos staan, hoor. Of is dat ook een verouderde versie, die niet aan te raden is?  ;)

Haha, eigenlijk wel ja ;) Nuja, het valt mee, maar er is inmiddels de 1e bèta-versie van E17, maar je loopt niet extreem achter met de versie uit de standaardrepo's, slechts een beetje qua stabiliteit, maar that's it ;)