Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: shut down knop verwijderd van panel  (gelezen 1111 keer)

Offline Maru

  • Lid
shut down knop verwijderd van panel
« Gepost op: 2011/03/15, 11:07:19 »
Ik heb een laptop van Packard Bell. Ik heb er Ubuntu 10.4 op geinstalleerd. Ik heb het idee dat het niet helemaal stabiel is, want rechtsbovenin heb ik een paar dagen problemen met de shut-down-knop. Er verschenen 2 'knoppen' voor de status (online, away, etc). Normaal gesproken stonds rechts daarvan de shut-down (en log-uit)-knop, maar die was nu niet meer bereikbaar (of weg). Ik probeerde 1 van de statusknoppen te verwijderen (remove from panel), maar daarmee verdween niet alleen die status-knop. Ook de shut-down-knop is niet meer teruggekomen.

Is dit een bekend probleem? Kan ik dit oplossen? Zo ja, Hoe?
Ik zat zelf te denken ofwel te wachten op de 11.04-release, ofwel 10.10 te installeren. In de hoop dat die op mijn laptop stabieler zijn.

Alvast bedankt!

Re: shut down knop verwijderd van panel
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/15, 11:25:04 »
Welkom op het forum en bij Ubuntu !

De knop kan je toevoegen aan het paneel (terug) door rechts te klikken op een leeg gedeelte van het paneel (in het midden is al goed) en vervolgens 'Toevoegen aan het paneel' te klikken.

Vervolgens zoek je naar de knop die je kwijt bent en selecteer die.
Dan kies je beneden 'Toevoegen'.

Dat is alles  ^-^.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Maru

  • Lid
Re: shut down knop verwijderd van panel
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/15, 11:28:54 »
@Joris

Bedankt
Ik ga het zodra ik weer achter de laptop zit uitproberen. Weet je ook hoe die shut-down-knop heet?

groet
Maru

Offline Bloom

  • Lid
Re: shut down knop verwijderd van panel
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/15, 11:35:41 »
Als je per ongeluk de uitknop verwijderd hebt, kun je die terugzetten.
Klik rechts op het bovenpaneel en kies "Toevoegen aan paneel". Kies voor "Meldingsapplet Sessie". Er verschijnt nu een uitknop en die kun je verplaatsen door rechts te kikken op de uitknop en dan 'verplaatsen' te kiezen.

Als je niet veel aan je boven- en onderpanelen veranderd had en een vrij standaard desktop gebruikt (wallpaper maakt niks uit), dan kun je eventueel ook de boel gewoon resetten naar de standaardinstellingen. Als het bovenstaande niet goed voor je werkt, zal ik je de resetprocedure geven.

Offline Maru

  • Lid
Re: shut down knop verwijderd van panel
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/15, 17:41:50 »
@Bloom

Ik had het inderdaad nog maar net geinstalleerd op deze computer (eerst Wubi gedraaid), maar met add to panel heb ik allemaal geinige dingen gevonden.

Bedankt voor de tips en de snelle hulp!!!

groet
Maru