Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie Gutsy Gibbon  (gelezen 1028 keer)

Benjamin1987

  • Gast
installatie Gutsy Gibbon
« Gepost op: 2007/10/18, 17:30:51 »
Ik ben nu Gutsy Gibbon aant installeren, maar het instalatiescherpje is zo klein dat ik niks kan zien. Ik heb wel alles kunnen instellen, maar zodra die begon te installeren zag ik alleen een klein scherpje welke ik niet kon uitvergroten. Is dit normaal of kan ik dit veranderen. Als het geen kwaad kan vind ik het prima.

Dan nog een vraagje. Is het de bedoeling dat compiz fusion direct te draaien is vanaf de livecd? Zo ja dan is het vreemd dat hij het niet doet aangezien beryl het prima deed op Feisty. Ik heb een ATI Radeon xpress 1100  kaart, dus volgens mij moet ie het aankunnen. Wat denken jullie hierover?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
installatie Gutsy Gibbon
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/18, 17:47:38 »
Kun je de schermresolutie niet aanpassen? (Of is je paneel wel goed te lezen?)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Tecumseh

  • Lid
    • http://tecumseh.homeip.net
installatie Gutsy Gibbon
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/18, 17:52:33 »
Volgens mij draait compiz niet standaard met de livecd omdat hiervoor de restricted drivers veelal nodig zijn. Ik weet niet of je die drivers in kan schakelen bij de livecd om zo toch de 3d desktop te bewonderen. Hiervoor moet de driver namelijk niet alleen geinstalleerd maar ook geladen worden. Ik weet niet of dit direct gebeurt of dat de module door een reboot geladen wordt. In het laatste geval heb je iets geinstalleerd wat door de reboot meteen weer verdwenen is. Een installatie is dan de enige optie om daar gebruikt van te maken.

De kaart die je hebt zou het in elk geval zeker aan moeten kunnen.

zwanita

  • Gast
installatie Gutsy Gibbon
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/18, 17:58:03 »
heb net een updute gedaan van feisty naar gutsy. vlot snel en zonder enig probleem verlopen.
download was redelijk snel, ongeveer 40 minuten.
upgrade duurde een uur. alles is zonder problemen erdoorgekomen. email, messenger. en firefox starten zondermeer weer op
heb alleen het idee dat mijn grafische kaart, een ATI 9250  niet helemaal op dezelfde snelheid draaid als onder feisty.
punt van aandacht, maar kan ook verbeelding zijn.
is niet echt een probleem aangezien ATI kaarten hierom bekend staan.
tot nu toe alle respect.

philvdk

  • Gast
installatie Gutsy Gibbon
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/18, 18:24:14 »
Ik merkte tijdens de install wel op dat ook al effecten gebruikt werden voor het sluiten en openen van vensters tijdens de live cd sessie ... misschien wordt er een detectie gedaan, Ook was voor het eerst mijn ATI kaart gelijk herkend en werd de Xserver in hoge resolutie geboot. 7.04 deed dit niet met mijn ATI kaart

Citaat van: Tecumseh
Volgens mij draait compiz niet standaard met de livecd omdat hiervoor de restricted drivers veelal nodig zijn. Ik weet niet of je die drivers in kan schakelen bij de livecd om zo toch de 3d desktop te bewonderen. Hiervoor moet de driver namelijk niet alleen geinstalleerd maar ook geladen worden. Ik weet niet of dit direct gebeurt of dat de module door een reboot geladen wordt. In het laatste geval heb je iets geinstalleerd wat door de reboot meteen weer verdwenen is. Een installatie is dan de enige optie om daar gebruikt van te maken.

De kaart die je hebt zou het in elk geval zeker aan moeten kunnen.

Benjamin1987

  • Gast
installatie Gutsy Gibbon
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/19, 10:01:29 »
Ik heb m inmiddels geinstalleerd, maar nog steeds geen compiz fusion, terwijl ik wel de restricted drivers heb geinstalleerd. Wel deed mn wireless het in 1 keer terwijl dat in 7.04 altijd gezeur was. Verder nog de vraag of ik het lettertypepakket voor firefox net zo kan installeren als in 7.04, aangezien het me niet meer helemaal lukt (noop :s)

Thanx for the help