Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe computer?  (gelezen 1099 keer)

Nieuwe computer?
« Gepost op: 2016/03/01, 14:10:48 »
Ik ondervind problemen met mijn computer.
Momenteel doet hij onder W7 een kwartier erover om op te starten. Ik moet Ubuntu nog herinstalleren vanwege de problemen met de grafische kaart. Alleen, ik vind geen tijd. Het is druk! Daarom overweeg ik een nieuwe computer. Hij mag standaard Ubuntu draaien. Een besturingssysteem van Microsoft is op zich geen vereiste, maar zou wel handig zijn voor mijn Tomtom. Ik wil een computer die werkt naar behoren, gedurende lange tijd. Ik game niet maar ik draai besturingssystemen in Virtual Box en ik neem computers over via Teamviewer of neem zelf mijn eigen pc over via Teamviewer. Graag heb ik dat er een HDMI ingang op zit zodoende dat ik televisie kan kijken via mijn computer. Verder wens ik ook dat de grafische kaart een HDMI uitgang heeft die het geluid standaard meestuurt. Op die manier kan ik zowat alle schermen aansluiten. Wie kan mij doorverwijzen naar ....? Ik vrees voor die HDMI ingang onder Ubuntu, maar dit is eigenlijk wel een vereiste .... Thanks!!

Re: Nieuwe computer?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/02, 06:35:12 »
Mogen we ook weten wat je vraag is?  =D
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline Kees3

  • Lid
Re: Nieuwe computer?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/02, 08:01:33 »
HDMI ingang voor de pc bestaat, maar reken op minstens 200 euro. En dan is het nog maar de vraag of wat jij wilt, ook gaat werken, omdat veel HDMI signalen beveiligd zijn. Weet niet welke tv-aanbieder je hebt, maar zowel ziggo als kpn bieden tegenwoordig de mogelijkheid om de populairste zenders via je pc/tablet/smartphone te kunnen kijken. Anders is een tv-kaart in je pc ook nog een optie. Heb ik zelf ook een tijd gehad in mijn Ubuntu pc.

Re: Nieuwe computer?
« Reactie #3 Gepost op: 2016/03/10, 11:25:22 »
Mogen we ook weten wat je vraag is?  =D
Zeker en vast!! Welke onderdelen heb ik nodig die perfect samenwerken met Ubuntu? Of kent er iemand een webwinkel die zo'n computer voor mij samenstelt?
Kees3,
Natuurlijk bestaat dat. Er zit een Hauppauge Colossus kaart in mijn huidige computer. Alleen werkt deze niet onder Ubuntu. Mijn huidige televisieaanbieder is TV Vlaanderen. Maar ik wens mijn computerbak te kunnen meenemen naar familie en daar hun HDMI kabel afkomstig uit hun Digicorder ook te kunnen aansluiten op mijn computer. Ook een draadloos toetsenbord met bijhorende draadloze muis wens ik nieuw aan te kopen. Ook dit materiaal dateert uit 2007 en heeft toch ergens zijn beste tijd gehad. Ja, die Hauppage Colossus kaart is recenter. Zo nu en dan heb ik kosten gedaan aan mijn computer ... Canal digitaal is de Nederlandse tegenhanger van TV Vlaanderen. Een digicorder is afkomstig van Telenet en ik denk dat de Nederlandse tegenhanger daarvan Ziggo heet?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Nieuwe computer?
« Reactie #4 Gepost op: 2016/03/10, 14:44:25 »
Of kent er iemand een webwinkel die zo'n computer voor mij samenstelt?
Is ophalen in de buurt van Bergen op Zoom en/of Steenbergen een probleem?
« Laatst bewerkt op: 2016/03/10, 15:15:45 door Ron »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Nieuwe computer?
« Reactie #5 Gepost op: 2016/03/10, 22:36:38 »
Ik verwijs hier graag naar de website van forumlid Pjotr:
https://sites.google.com/site/computertip/ijzerwaar

Ook bij dell kan je laptops kopen met Ubuntu reeds op geïnstalleerd.
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline palm

  • Lid
Re: Nieuwe computer?
« Reactie #6 Gepost op: 2016/03/17, 13:27:39 »
Ik verwijs hier graag naar de website van forumlid Pjotr:
https://sites.google.com/site/computertip/ijzerwaar

Ook bij dell kan je laptops kopen met Ubuntu reeds op geïnstalleerd.
In belgië heb je deze:
http://www.ubuntushop.be