Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Migratie Lijbrandt -Telfort : heel Ubuntu kwijt.  (gelezen 475 keer)

Migratie Lijbrandt -Telfort : heel Ubuntu kwijt.
« Gepost op: 2014/11/26, 21:14:51 »
Ik heb een crash gehad, door de overgang van Lijbrandt naar Telfort. ALLES weg, behalve mijn documenten en video`s.
GEEN Ubuntu meer dus.

Nu tijdelijk 12.04 LTS er weer op gezet, om alles te redden.
Daarna 64 bits versie er meteen op. ISO is al gebrand.

Maar bij opstarten heb ik een hele lange GRUB lijst met oude versies, die er af kunnen, hoe krijg ik die er ook alweer af ?? :)

alvast bedankt voor uw reactie.
Piet
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Wat is er precies gebeurd? Een overstap van internetprovider zou niks te maken moeten hebben met je data  :o

Ter info: ik ben vandaag overgestapt vanaf Telfort naar UPC en alles werkt zoals het zou moeten. Ik moest alleen wat netwerkinstellingen (firewall, NFS shares e.d.) aanpassen.

Als er nog data op je computer staat die je wil redden is het verstandig om niets meer te schrijven naar de schijven waar die data op staat. Dus geen overhaaste beslissingen nemen en Ubuntu opnieuw installeren en zo. Eerst kijken wat er aan de hand is, daarna pas handelen.

Wat is er precies gebeurd? Een overstap van internetprovider zou niks te maken moeten hebben met je data  :o

Ter info: ik ben vandaag overgestapt vanaf Telfort naar UPC en alles werkt zoals het zou moeten. Ik moest alleen wat netwerkinstellingen (firewall, NFS shares e.d.) aanpassen.

Als er nog data op je computer staat die je wil redden is het verstandig om niets meer te schrijven naar de schijven waar die data op staat. Dus geen overhaaste beslissingen nemen en Ubuntu opnieuw installeren en zo. Eerst kijken wat er aan de hand is, daarna pas handelen.

Ja, kan ook niet, alles draaide hier al 1,5 jaar zonder storing en NU ineens is het gebeurd. Gisteren was de migratie.
Hij blijft nu lang in een DOS scherm hangen, wat ik nog nooit heb gezien. Er staat Client Mac Addr en een heel lang nummer, daarna DHCP..../ 

De streep draait 2 minuten rondjes.

Piet
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline Nero

  • Lid
Wat je ziet is dat de pc tracht op te starten van het netwerk. PXE boot...

Migratie Lijbrandt -Telfort : heel Ubuntu kwijt.
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/02, 15:33:40 »
Vorige week zijn mijn abonnementen ongevraagd overgezet van Lijbrand naar Telfort, met als gevolg, dat ik heel Ubuntu kwijt was. Alleen een zwart scherm. Theoretisch kan dit niet , maar het gebeurde wel.

Een week later staat er nu meteen een 64 bits versie van 12.04 LTS op de hoofd- PC, maar bij opstarten een foutmelding in een soort DOS scherm met hexadecimale codes en: iets met Client MAC addr. Dan DHCP..../ wat een tijd duurt. :(
Dan: Exiting PXE Rom.

Die 64 bits doet het nog niet goed, zodat ik bij de PC blijf, om door te starten in 32 bits, daar staat ook mijn data als video, documenten en muziek.

Hoe kom ik van dat DOS scherm af bij opstarten?  Vannacht heeft glasvezelmodem uit gestaan, maar dat hielp niet.

Alvast bedankt voor uw reactie.

LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Migratie Lijbrandt -Telfort : heel Ubuntu kwijt.
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/02, 18:03:57 »
Ik heb je topics samengevoegd.

Verder on topic: het scherm wat je ziet is waarschijnlijk van je BIOS omdat je computer probeert op te starten vanaf het netwerk. Je moet dus in de BIOS de instellingen aanpassen.

Ubuntu staat gewoon nog op je schijf, alleen start je computer daar niet van op.

Re: Migratie Lijbrandt -Telfort : heel Ubuntu kwijt.
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/02, 18:56:08 »
Bedankt allemaal, hij start weer door.
HDD staat nu in BIOS weer bovenaan.

Piet
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop