Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: skype 3x  (gelezen 2626 keer)

Offline Bitbuntu

  • Lid
skype 3x
« Gepost op: 2007/05/22, 21:45:48 »
help.

ik heb liggen klooien om skype te installern. dit is me dan ook uiteindelijk glukt. Maar telkens ik nu opstart, starten er 3 windows van skype op. Dus heb ik drie keer dezelfde programma's in de opstart. Kan ik dit ergens uitschakelen?

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
skype 3x
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/22, 22:30:19 »
Kijk eerst bij systeem - voorkeuren - sessies of je daar skype bij ziet staan ( 3x).
Anders, in je systemtray, rechtsbovenaan 2 van de 3 sluiten.

Offline Bitbuntu

  • Lid
skype 3x
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/22, 22:32:45 »
Andersm, in je systemtray, rechtsbovenaan 2 van de 3 sluiten.

Waar vind ik die systemtray?

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
skype 3x
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/22, 22:34:46 »
Rechtsbovenaan. Waar ook je tijd en de uitknop staan.

Offline Bitbuntu

  • Lid
skype 3x
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/22, 22:34:47 »
en bij systeem heb ik nergens "voorkeuren" staan. althans niet onder KUBUNTU

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
skype 3x
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/22, 22:36:57 »
Aha, je hebt kubuntu, dat is net wat anders als bij ubuntu. Dan moet je wachten op andere mensen.

Offline Bitbuntu

  • Lid
skype 3x
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/22, 22:38:24 »
In ieder geval al bedankt om te reageren.

DekuNuts

  • Gast
skype 3x
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/22, 22:52:15 »
het kan misschien een domme suggestie lijken, maar KDE kan zo geconfigureerd worden dat eenmaal klikken op een programma icoon er voor zorgt dat het opstart. Mocht je dubbel klikken zal het dus al twee keer starten. Ik verwacht niet echt dat dit de oorzaak zal zijn, maar ik zeg het toch maar voor de zekerheid.

Offline Bitbuntu

  • Lid
skype 3x
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/23, 07:44:18 »
Vreemd.

Ik heb nog niets gedaan aan dit probleem, en vandaag start ik de pc op en nu staat skype 4 x geopend.(automatisch opstart)

WimVriend

  • Gast
skype 3x
« Reactie #9 Gepost op: 2007/05/23, 11:23:07 »
Hallo,
Ik werk niet met Kubuntu maar met Ubuntu, maar ik waag toch een poging voor de oplossing.
Klik eens met de rechtermuisknop op een Skype ikoontje en sluit Skype dan. Als je dat 3 keer doet dan hou je 1 icoontje over, herstart de xserver (even uit en inloggen) en je zal zien dat je Skype nog maar 1 keer hebt staan.
Als dat niet werkt raad ik je aan om er 3 telefoons bij te kopen, zodat je op 4 telefoons tegelijk kan bellen of gebeld worden :)
Succes
Wim

Offline Bitbuntu

  • Lid
skype 3x
« Reactie #10 Gepost op: 2007/05/25, 22:05:14 »
Het probleem word alsmaar erger. Nu krijg ik al 5 vensters van skype als ik de pc opstart. Heeft er echt niemand een oplossing?

Jan

Offline Soul-Sing

  • Lid
skype 3x
« Reactie #11 Gepost op: 2007/05/25, 22:09:04 »
Ctrl+Alt+Esc progr. geforceerd afsluiten
en instellingen in skype veranderen, bij voorkeuren: niet minim. in systemtray.

Offline bwman

  • Lid
skype 3x
« Reactie #12 Gepost op: 2007/05/25, 22:38:23 »
je hebt toch per ongeluk niet drie keer geinstalleerd?
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

skype 3x
« Reactie #13 Gepost op: 2007/05/25, 22:42:06 »
Volgens mij wordt het tijd om een centrale aan te schaffen :-)

Offline Bitbuntu

  • Lid
skype 3x
« Reactie #14 Gepost op: 2007/05/25, 22:42:57 »
als dat zo was, hoe komt het dan dat er regelmatig er eentje bijkomt?

Offline Bitbuntu

  • Lid
skype 3x
« Reactie #15 Gepost op: 2007/05/25, 22:45:45 »
Citaat van: Marc Duval
Volgens mij wordt het tijd om een centrale aan te schaffen :-)
@Marc Duval

Nou laten we even wel wezen. skype is en blijft een goed communicatiemiddel. ik gebruik meer skype dan een mbieltje of telefoontoestel als ik naar het buitenland moet bellen. Het is goedkoper en de geluidskwaliteit is gewoon supper.

skype 3x
« Reactie #16 Gepost op: 2007/05/25, 22:57:18 »
Janneman.
Ik gebruik ook KDE en had het in mijn autostart staan (in je homedirectory is er een directory .kde/autostart. De scripts die daar staan mogen geen verwijzing naar skype hebben.

Zoals reeds eerder aangeraden: zorg dat als je afsluit skype maar 1 keer is opgestart.
Kubuntu onthoud dat en zorgt ervoor dat na het rebooten er ook maar 1 skype wordt opgestart. Tenzij je m ook in de autostart directory hebt staan.

ps die autostart .kde/directory kun je alleen maar zien als je "verborgen bestanden" aan zet in bijvoorbeeld kate of konqueror.

Dus zorg dat je m niet hebt staan in homedir/.kde/autostart

Monk.

Offline Bitbuntu

  • Lid
skype 3x
« Reactie #17 Gepost op: 2007/05/25, 23:19:30 »
Citaat van: Monkwarrior
Janneman.
Ik gebruik ook KDE en had het in mijn autostart staan (in je homedirectory is er een directory .kde/autostart. De scripts die daar staan mogen geen verwijzing naar skype hebben.
Monk.
in die dir staar maar 1 file een .directory file. Is dit de juiste file en met wat moet ik die openen?

skype 3x
« Reactie #18 Gepost op: 2007/05/26, 08:30:15 »
Die .directory file behoort daar te staan, die zou ik gewoon met rust laten.
Het leek me ook sterk dat daar andere files zouden staan aangezien je dat zelf handmatig zou moeten hebben gedaan ;)

Dan is het nu slechts een kwestie van controleren dat skype maar 1x aanwezig is als je de computer reboot. Bij mij zie ik slechts 1 groen symbooltje met zo'n vinkje erin in mijn panel met actieve applicaties (bji mij rechtsonderaan). Als jij er ook eentje ziet dan kun je gerust rebooten.

ps overigens begint skype te janken bij mij als ik m meer dan 1x wil opstarten. Vreemd dat dat bij jou niet gebeurt.

Offline Bitbuntu

  • Lid
skype 3x
« Reactie #19 Gepost op: 2007/05/26, 09:33:54 »
Citaat van: Monkwarrior
Die .directory file behoort daar te staan, die zou ik gewoon met rust laten.


Dan is het nu slechts een kwestie van controleren dat skype maar 1x aanwezig is als je de computer reboot. Bij mij zie ik slechts 1 groen symbooltje met zo'n vinkje erin in mijn panel met actieve applicaties (bji mij rechtsonderaan). Als jij er ook eentje ziet dan kun je gerust rebooten.

gebeurt.
Het is me gelukt. weeral een probleem opgelost. Thanks guys