Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Terug naar wired netwerk  (gelezen 1166 keer)

Offline dre999

  • Lid
Terug naar wired netwerk
« Gepost op: 2007/10/24, 17:25:24 »
Toen ik Gutsy heb geïnstalleerd werkte mijn draadloos netwerk vrijwel meteen. Dit feest heeft echter maar twee dagen mogen duren. Om de een of andere reden krijg ik het nu niet meer aan de gang terwijl er geen enkele instelling gewijzigd is!
Na drie avonden klooien heb ik vanmiddag een netwerkabel gekocht en mijn PC via deze kabel op de router aangesloten. Dit is werkelijk een genot! Hopelijk lukt het mij toch nog ooit om mijn draadloze kaart (met een RaLink RT2500) aan de gang te krijgen. Misschien bij een volgende release.

DevilOfExcitement

  • Gast
Terug naar wired netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/24, 18:06:43 »
Waar gaat het fout? Zie je helemaal geen netwerken? Krijg je geen ip adres enz ? :)

Terug naar wired netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/24, 18:53:13 »
Heb je de releasenotes van Gutsy gelezen ?  Ik las daar iets in van draadloze netwerken, maar 'k snapte het niet, dus kan het hier niet uitleggen...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Tico

  • Lid
Terug naar wired netwerk
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/24, 20:40:55 »
begrijp het ook niet, die RT2500 zou in Gutsy out-of-the-box moeten werken, naar ik begrepen heb :confused:

Offline theokus

  • Lid
Terug naar wired netwerk
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/24, 21:46:46 »
Citaat van: dre999
Toen ik Gutsy heb geïnstalleerd werkte mijn draadloos netwerk vrijwel meteen. Dit feest heeft echter maar twee dagen mogen duren. Om de een of andere reden krijg ik het nu niet meer aan de gang terwijl er geen enkele instelling gewijzigd is!
Na drie avonden klooien heb ik vanmiddag een netwerkabel gekocht en mijn PC via deze kabel op de router aangesloten. Dit is werkelijk een genot! Hopelijk lukt het mij toch nog ooit om mijn draadloze kaart (met een RaLink RT2500) aan de gang te krijgen. Misschien bij een volgende release.
Zou het niet aan de "key" kunnen liggen of dus
de sleutel?

Gebruik hier een router van Belkin plus een kaartje van Belkin in een andere pc.
Soms veranderde die sleutel...weet niet waarom of hoe.
Effe die sleutel hertypen en het ging weer ;)

De driver voor het kaartje is de driver die op de cd stond
die met dit kaartje kwam.
Je kan ook een driver van het internet halen.
As good as it gets

Offline dre999

  • Lid
Terug naar wired netwerk
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/25, 19:21:33 »
Voordat ik Ubuntu opnieuw installeerde heb ik de key al terug gezet van WPA-PSK naar WEP omdat ik veel las op internet over problemen met WPA.
De kaart ziet alle netwerken in de buurt behalve mijn eigen netwerk. Iwconfig geeft de volgende output:

dre@ubuntu:~$ iwconfig
lo        no wireless extensions.

eth0      no wireless extensions.

wmaster0  no wireless extensions.

wlan0     IEEE 802.11g  ESSID:""  
          Mode:Managed  Frequency:2.412 GHz  Access Point: Not-Associated  
          Retry min limit:7   RTS thr:off   Fragment thr=2346 B  
          Link Quality:0  Signal level:0  Noise level:0
          Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
          Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0

Het vreemde is dat de SSID de ene keer wel wordt weergegeven en de andere keer niet. Mogelijk is het signaal te zwak?