Dit topic is bedoeld voor kleine, leuke grafische of visuele demo's die op Linux werken. Ik en een vriend (Marcel AKA Alpha C) willen nieuw leven blazen in de Linux demoscene. Hier vind je alvast een lijst met een hoop Linux demo's die zijn ingestuurd: http://www.pouet.net/prodlist.php?platform[]=Linux&order=views (edit: please copy paste link punBB snapt geen square brackets)
-- ~ -- ~ -- ~ -- ~ -- ~ -- ~ -- ~ -- ~ -- ~ -- ~ -- ~ -- ~ -- ~ -- ~ -- ~ -- ~ --Ik ben de laatste 2 nachten beziggeweest met het porten van een Windows VB.Net/GDI demoscene demo naar SDL/OpenGL (oorspronkelijke schrijver van de demo is Marcel AKA Alpha C van
www.chimeramusic.net)
We zijn van plan om samen nog meer kleine grafische demos te releasen. Bij mij gaat het er vooral om dat ik meer leer over open source grafische technologieën zoals SDL en OpenGL, en om gewoon te laten zien dat grafische dingen ook mogelijk zijn in Linux.
De eerste demo, genaamd "Intro #02 SDL/OpenGL version", simpelweg omdat het een SDL/OpenGL port is van de oorspronkelijke Windows demo kan hier gedownload worden:
Source download (alle besturingssystemen, incl. simpele Makefile voor Linux)Benodigd: dev libs van SDL, SDL_Mixer, SDL_Image, SDL_gfx, SDL_ttf, OpenGL
Windows download (incl. benodigde DLL bestanden)Omschrijving: Een oldskool rotoscope (zoom+rotate) effect met een simpele text scroller. Alles wordt gerenderd in OpenGL in orthographic (2D) mode.
Extra info: Texture resolutie op de GPU moet 4096x4096 ondersteunen om alles weer te geven. De meeste videokaarten ondersteunen dit. Oudere videokaarten met een max. resolutie van 2048x2048 kunnen alles weergeven, behalve het derde deel van de scroller. Dit is in principe makkelijk op te lossen. Voor volgende demo's zal dit soort zaken beter geoptimaliseerd worden (meerdere kleinere textures)