Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: menukeuze leegmaken cd verdwijnt  (gelezen 1276 keer)

menukeuze leegmaken cd verdwijnt
« Gepost op: 2011/09/19, 09:52:17 »
Op cd PC van mijn schoonvader heb ik Ubuntu 11.04 geïnstalleerd. Hij gebruikt cd-rw schijven om gegevens te backuppen. Als er voor de eerste keer iets op zo'n schijf gezet wordt kan ik de schijf wissen door rechtsklikken op het icoontje en de keuze "schijf leegmaken" te kiezen. Als ik daarna weer iets op de schijf brand, is die keuze verdwenen. Iemand enig idee?? heeft dit iets te maken met de optie "snel leegmaken". toen ik de gegeven er weer terug op wilde zetten kreeg ik de vraag of ik de bestanden op de (lege) schijf wilde samenvoegen met de nieuwe gegevens.

Re: menukeuze leegmaken cd verdwijnt
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/19, 18:39:08 »
iets erbij zetten is volgens mij onmogelijk. Altijd als ik ga branden op een schijf waar al iets op staat, krijg ik de vraag: "schijf wissen of andere schijf gebruiken". maar als je mij kunt vertellen hoe je er iets bij op zet, dan wil ik dat graag weten.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: menukeuze leegmaken cd verdwijnt
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/19, 20:21:32 »
De schijf niet[/b] finaliseren

Re: menukeuze leegmaken cd verdwijnt
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/20, 22:57:13 »
Niet finaliseren of multisessie branden is wel leuk, maar Brasero geeft daar geen mogelijkheid toe. Deze suggesties zijn alleen van toepassing als je via de terminal allerlei ingewikkelde commando's intypt, volgens mij  :|

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: menukeuze leegmaken cd verdwijnt
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/21, 07:54:04 »
Nee hoor, K3B kan het wel, en er zijn echt nog wel meer brandprogramma's dan brasero ;)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: menukeuze leegmaken cd verdwijnt
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/21, 17:19:00 »
Sja, maar kde sleurt de hele kde omgeving mee :|

Re: menukeuze leegmaken cd verdwijnt
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/22, 14:22:12 »
Dat laatste, K3b sleurt de hele KDE-omgeving mee, heb ik niet ervaren. Ik blijf nog wel met de vraag zitten waarom ik die menukeuze niet meer krijg.

Frank

Re: menukeuze leegmaken cd verdwijnt
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/23, 15:49:36 »
Het probleem is al niet meer relevant. Mijn schoonvader gaat een cursus computergebruik doen en daar heeft hij Windows voor nodig.
Overigens zit het probleem niet zo zeer bij het branden met brasero o.i.d. Als ik met rechts klik op het icoontje op het bureaublad, verscheen de keuze "schijf leegmaken" de eerste keer wel (als de schijf data bevatte). nadat ik de schijf op die manier leeg gemaakt had en er weer iets op zette (via brasero) verscheen die keuze niet meer.

hartstikke bedankt voor de hulp en de vele reacties.