Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenFTD cannot open shared opject file  (gelezen 1071 keer)

Offline Gamer

  • Lid
OpenFTD cannot open shared opject file
« Gepost op: 2008/11/21, 16:52:28 »
Ik gebruik openFTD nu ongeveer 6 maanden zonder problemen. Maar nu als ik openFTD start krijg ik de volgende fout melding:

error while trying to load '/usr/lib/openftd/libopenftd_gui_mozilla.so.0.0.0' libxul.so: cannot open shared object file: no such file or directory.

Ik heb gezocht naar deze mappen en bestanden. En ze staan gewoon op de schijf. het bestand libxul.so heb ik in de volgende map gevonden /usr/lib/xulrunner-1.9.0.4

Naar mijn vermoeden is het probleem ontstaan naa een update van ubuntu zelf, ongeveer 2 weken geleden maar dat weet ik niet zeker.

En als ik in dat foutbericht op cancel druk start openFTD wel op en lijkt alles wel te werken.
Maar ik wil gewoon van deze melding af.

Re: OpenFTD cannot open shared opject file
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/21, 16:56:54 »
Elke keer als er een update van Firefox is dan krijg je die foutmelding in Ubuntu. Zorg dat je de ftd4linux repository ingeschakeld hebt, de maker komt meestal met een update in de dagen na een Firefox update. Zoals je zelf al zei, het blijft gewoon werken, wil je die foutmelding echt weg vraag dan dus naar een nieuwe versie van openftd of maak de laatste update van firefox ongedaan.

Toevoeging: je hebt de foutmelding dus waarschijnlijk sinds de recente 3.0.4 Firefox update.. ook nog even de de repository link.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/21, 17:02:37 door Kelderkeuken »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: OpenFTD cannot open shared opject file
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/21, 17:02:46 »
De volgende keer graag even de zoekfunctie gebruiken. Je bent niet de eerste die deze foutmelding tegen is gekomen.
Hier gaan we verder, dit topic gaat op slot.